Böt från Iphone till Android

Permalänk
Medlem

Böt från Iphone till Android

Finns det nån app som gör att alla bilder inte hamnar huller om buller på systemet?
Om jag tex roterar en bild så blir det dubletter.... Wow... Vill ha det lika smidigt som på Iphone går det eller ska jag vänta till Android 14 för detta?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Finns det nån app som gör att alla bilder inte hamnar huller om buller på systemet?
Om jag tex roterar en bild så blir det dubletter.... Wow... Vill ha det lika smidigt som på Iphone går det eller ska jag vänta till Android 14 för detta?

En god idé är att nämna telefon. Jag kör med Android och hos mig blir det inte dubbletter

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Vill ha det lika smidigt som på Iphone

Det önskemålet är du nog inte ensam om bland Android-användarna.

Permalänk
Medlem

Jag ladda hem lite fotoappar för att kunna rotera bilderna. Verkade ej gå med nån app som fanns med (Android 9)
det kanske är fixat på 10:an. Jag är för Android som konkurrent till Iphone alltså. Kanske lät onödigt sur.
Men blev lite trött på att jag skulle rotera 4-5 bilder som blev upponer och sen sparas dem i fel format och jag får dubletter... liksom komigen... haha. Umidigi F1

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Jag ladda hem lite fotoappar för att kunna rotera bilderna. Verkade ej gå med nån app som fanns med (Android 9)
det kanske är fixat på 10:an. Jag är för Android som konkurrent till Iphone alltså. Kanske lät onödigt sur.
Men blev lite trött på att jag skulle rotera 4-5 bilder som blev upponer och sen sparas dem i fel format och jag får dubletter... liksom komigen... haha. Umidigi F1

Du kan antagligen ställa in den funktionalitet du vill ha i appen ifråga, alternativt använda en annan app som har sådana inställningsmöjligheter. Du kan inte riktigt förvänta dig samma funktionalitet som du vant dig vid, och därmed känns smidig, när du byter från ett system till ett annat.
Lite som att sätta sig i en ny bil och förvänta sig att förarsätet, backspeglar etc redan är inställda efter dig.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du kan antagligen ställa in den funktionalitet du vill ha i appen ifråga, alternativt använda en annan app som har sådana inställningsmöjligheter. Du kan inte riktigt förvänta dig samma funktionalitet som du vant dig vid, och därmed känns smidig, när du byter från ett system till ett annat.
Lite som att sätta sig i en ny bil och förvänta sig att förarsätet, backspeglar etc redan är inställda efter dig.

Ja såklart. Okej men då kanske det går att ordna då.
Jag tänkte att Android liksom var mer som Linux eller Windows. Men det är ju typ som IOS fast sämre.
Massa inställningar men bara konflikter mellan alla inställningar. Och kakor på kakor.
Skrev för jag byt och tänkte nån hade nån överblick över det hela.
Finns det nån app man kan köpa som är bra för att redigera / ta hand om foton då? Kan betala om det är så.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Google Photos, har grundläggande bildredigering, inbyggd backup om man så önskar. Men det är helt klart fruktansvärt med lite valfrihet.

Permalänk
Skrivet av ch1llone:

Ja såklart. Okej men då kanske det går att ordna då.
Jag tänkte att Android liksom var mer som Linux eller Windows. Men det är ju typ som IOS fast sämre.
Massa inställningar men bara konflikter mellan alla inställningar. Och kakor på kakor.
Skrev för jag byt och tänkte nån hade nån överblick över det hela.
Finns det nån app man kan köpa som är bra för att redigera / ta hand om foton då? Kan betala om det är så.

Finns Photoshop om du är duktigt på det. Annars finns det en hel drös med appar som kan lösa ditt problem. Fördelen med Android är att du kan göra precis vad du vill. Apple är lite mer du är tvungen att göra som Apple och ibland låst till att utföra enkla saker.

Permalänk
Medlem

Nu har jag aldrig gjort det innan så vart tvungen att testa

1. Öppna upp Photos och den bilden du vill rotera
2. Välj Edit
3. Välj Crop
4. Klicka på ikonen för rotera
5. Välj Save
6. Du får nu valet av att spara eller spara som kopia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Jag ladda hem lite fotoappar för att kunna rotera bilderna. Verkade ej gå med nån app som fanns med (Android 9)
det kanske är fixat på 10:an. Jag är för Android som konkurrent till Iphone alltså. Kanske lät onödigt sur.
Men blev lite trött på att jag skulle rotera 4-5 bilder som blev upponer och sen sparas dem i fel format och jag får dubletter... liksom komigen... haha. Umidigi F1

Att du har Android säger egentligen inte så mycket. Varje tillverkare (Samsung, Sony, Huvvaligen osv) har lite olika förinstallerade appar, somliga märkesspecifika och andra generiska, så det är inte helt lätt säga hur du ska göra utan att veta exakt vilken telefon och app du har. Det finns dock en drös med appar att ladda ner för att göra sådana saker om inte den inbyggda appen kan göra det. En del gratis, en del kostar.

Har dock aldrig haft någon Androidtelefon som inte kunnat rotera bilder så jag är ganska säker att det går i din med, kanske inte helt lätt att hitta om man är ovan bara.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Reyintaz:

Nu har jag aldrig gjort det innan så vart tvungen att testa

1. Öppna upp Photos och den bilden du vill rotera
2. Välj Edit
3. Välj Crop
4. Klicka på ikonen för rotera
5. Välj Save
6. Du får nu valet av att spara eller spara som kopia.

Jag är inne på att @Reyintaz är inne på rätt lösning. Det brukar enligt min erfarenhet ofta ges möjligheten till båda alternativen, antingen via inställningar eller i en dialogruta. När det sparas som en kopia blir det ju just dubbletter i gallerimappen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag kör med telefonassistenten nu funkar bra!
https://i.ibb.co/5MDNKyf/gagag.jpg

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Så du vill alltså bara rotera bilderna och sortera dom? Simple Gallery låter dig göra det. Om du vill ha pro helt gratis, installera det via F-Droid. Säkrare också, om du är mån om din integritet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.