Permalänk
Medlem

Letar efter en ny mobil

Hejsan folket

Har idag en OnePlus 5t som jag varit extremt nöjd med.
Dock lever den på lånad tid.
Har inte kollat på mobil marknaden på ett par år nu så är totalt loss vad man ska ersätta den med.

Jag använder den mestadels för samtal/messenger.
Kollar FB och lite enklare spel som hearthstone.

Det jag letar efter är:
Android 100% inga undantag, så lite bloatware som möjligt.
En "vettig" kamera (Behöver inte vara nått top of the line)
Ca 128 gb lagring/6-8 gb ram räcker
5G ready och AC/x trådlöst.
Bra batteritid är viktigt
+ Gärna trådlös laddning <-- vet att denna kan bli tuff så inte det viktigaste.

Och pengar sen då... Runt 5-6000:- +/- nån summa om det finns nån stor fördel.

Vad hade ni rekommenderat ?

Tack på förhand //Tommy

Permalänk
Medlem

Filtrerar man enligt dina krav på prisjakt blir utbudet ganska snävt.
Enbart Xiaomi Mi 10 ser ut att passa in på din beskrivning.

Huruvida det är en bra telefon vet jag inte, ej heller hur det ser ut med bloatware.
Själv bytte jag precis från min OnePlus 5T till en OnePlus 9 Pro, men den ligger ju på dubbla prisklassen också...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Vad bör man i såfall tumma lite på ? Synd att ONEplus dubblade sin priser så fort dom vart lite populära

Permalänk
Föredetting

Pixel 4a 5G?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt ny telefon idag så hade jag nog valt Motorola Edge+ (där hörlursuttaget fortfarande är kvar!). Den är ofta på kampanj för strax under 5k.

Annars så verkar OnePlus 8 Pro trevlig i det prissegmentet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Avstängd

Pixel 4a är rätt nice, dock ingen trådlös laddning. Billig från fnac.com.

Permalänk
Medlem

Skulle kommande oneplus nord 2 vara utav intresse kanske?
https://www.techradar.com/news/oneplus-nord-2

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggzter:

Vad bör man i såfall tumma lite på ? Synd att ONEplus dubblade sin priser så fort dom vart lite populära

Jag skulle också vilja säga Pixel 4a 5G om du kan acceptera att importera från Frankrike (Från fnac. Är typ som elgiganten i Frankrike, fast större och skickar direkt till din svenska adress som du anger).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Intressant. Vad är det jag missar då prestandan och skärm samt batteri verkar vara topp. Vad är det dom "snålat" på med denna modellen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggzter:

Intressant. Vad är det jag missar då prestandan och skärm samt batteri verkar vara topp. Vad är det dom "snålat" på med denna modellen ?

Saknar trådlös laddning är vad jag märker på rak arm inte är med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem

Amazon.se rear ut Oneplus 8 pro 12 gb/256 GB för 5800 kr just nu. Beställde själv en som ska ersätta min Oneplus 3T som börjar bli lite slö efter 5 år (väl medveten om att den aldrig kommer leva upp till den). Är ju förra årets modell men skillnaderna mot 9 pro verkar va så små att jag inte har lust att punga extra för det.
Mina krav var ca samma som dina. Xiaomi och pixel kollade jag också på, men kändes som att jag fick mer för pengarna här.

https://www.amazon.se/OnePlus-Memory-Dual-sim-Unlocked-warran...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dronk:

Amazon.se rear ut Oneplus 8 pro 12 gb/256 GB för 5800 kr just nu. Beställde själv en som ska ersätta min Oneplus 3T som börjar bli lite slö efter 5 år (väl medveten om att den aldrig kommer leva upp till den). Är ju förra årets modell men skillnaderna mot 9 pro verkar va så små att jag inte har lust att punga extra för det.
Mina krav var ca samma som dina. Xiaomi och pixel kollade jag också på, men kändes som att jag fick mer för pengarna här.

https://www.amazon.se/OnePlus-Memory-Dual-sim-Unlocked-warran...

Tack för tipset. Lutar starkt att beställa en direkt <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggzter:

Tack för tipset. Lutar starkt att beställa en direkt <3

Jag har ju dock inte fått min än så vet inte hur den presterar men jag föll för att den ändå är ansedd för att vara ett flaggskepp och att jag fick 256 gb. Plus att jag inte orkade baxa med att importera t ex Xiaomi 11 pro eller ultra och hålla på och trycka in europeiskt styrsystem etc.

Dom har även 9 pro på rea för 8.5k. Men kändes bra overkill när man som jag inte spelar spel.

Permalänk
Medlem

Annars kostar oneplus 8t bara 4990kr. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5595624