Arcadegeddon kombinerar Unreal Engines uppskalare och FSR – även på Playstation 5

Permalänk
Melding Plague

Arcadegeddon kombinerar Unreal Engines uppskalare och FSR – även på Playstation 5

Unreal Engines TAAU och AMD:s FSR samsas om uppskalning i utvecklarna Illfonics hybridlösning, som de menar ger överlägsen bildkvalitet och prestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Sjukt häftigt att en så pass liten utvecklare lyckas med:
1 Först ut med FSR på Playstation 5
2 Bland de första att använda TAAU
3 Först ut att kombinera TAAU och FSR

Ska försöka få ner och testa det lite.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Har en stark känsla att detta endast kommer se ut som TAAU + sharpening, men det låter lovande!

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av danskung:

Har en stark känsla att detta endast kommer se ut som TAAU + sharpening, men det låter lovande!

Jag hoppas att utvecklarna borde ha utvärderat det och sett att det tillför lite mer än så.
Men ja jag delar ju misstanken att det har en hel del att göra med skärpefiltret också

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kanske är detta spel en "preview" på hur FSR 2.0 kanske kommer att se ut? För det är väl mer eller mindre bara i den här riktningen som AMD kan förbättra sin uppskalning med någon form av rekonstruktion utan tensorliknande kärnor.

Permalänk
Medlem

Måste tillägga att spelet var riktigt fräsht och kul. Finns för ca 130kr.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Jag har sett spelet i Epic Games Store och sett en bit av trailern. Blev inte supersugen av det men med den här nyheten så kryper det lite i fingrarna att se hur bra implementationen av TAAU+FSR är...

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Galadhnen:

Jag har sett spelet i Epic Games Store och sett en bit av trailern. Blev inte supersugen av det men med den här nyheten så kryper det lite i fingrarna att se hur bra implementationen av TAAU+FSR är...

Jag kände det samma. Hade aldrig hört talas om det fören det damp ner ett tips om det igår.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Jag har sett spelet i Epic Games Store och sett en bit av trailern. Blev inte supersugen av det men med den här nyheten så kryper det lite i fingrarna att se hur bra implementationen av TAAU+FSR är...

Ballt nog att vara värt lite över 100 spänn

Rullar på bra och är snyggt gjort. Om än lite cartoonish.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av UndaC:

Sjukt häftigt att en så pass liten utvecklare lyckas med:
1 Först ut med FSR på Playstation 5
2 Bland de första att använda TAAU
3 Först ut att kombinera TAAU och FSR

Ska försöka få ner och testa det lite.

Ett starkt incitament också för att få lite tid i rampljuset. :D.

Smart och bra för spelarna med såklart.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av palusa:

Ballt nog att vara värt lite över 100 spänn

Rullar på bra och är snyggt gjort. Om än lite cartoonish.

Blir nog till att testa det även för min del då! Ser intressant ut

Jag kan dock fortfarande inte riktigt komma över att det inte heter Arcageddon. Hur jag än gör tycks jag snubbla på mitten när jag försöker säga Arcadegeddon