Inresor för e-sportare på elitnivå kan tillåtas från 23 augusti

Permalänk
Melding Plague

Inresor för e-sportare på elitnivå kan tillåtas från 23 augusti

Flytten av The International 10 väckte hård kritik mot svenska regelverk. Nu föreslås undantag för e-sport som kan säkra stor Counter-Strike-turnering i höst.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Restriktioner som infördes vid årsskiftet är inget annat än hyckleri då vi var så sena att de inte var lönt med de längre. Fortfarande så var de heller inga problem att tränga sig i skidorter och nu super alla ihjäl sig på krogen.

Permalänk
Avstängd

Förutsatt att de är vaccinerade och att liknande krävs för utländska besökare så tycker jag att det är mycket bra!

Publik gör all e-sport roligare att titta på!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Bra val. Ett land som Sverige borde kunna ta för sej och gynnas extremt mycket mer på E-sporten än vad vi gör.

Permalänk
Medlem

Puh, var orolig där ett tag men trevligt att det ordnar sig, brukar själv följa med CSGO turneringar. Vaccinationen borde vara såpass långt framskridet vid den tidpunkten 23 oktober - 7 november att man tycker det ska gå att ordna då.

Kommer bl.a. vara första gången man streamar i 4K 60 fps!

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Förutsatt att de är vaccinerade och att liknande krävs för utländska besökare så tycker jag att det är mycket bra!

Publik gör all e-sport roligare att titta på!

Undantaget rör utövare och arrangörer. Inte publik.

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Puh, var orolig där ett tag men trevligt att det ordnar sig, brukar själv följa med CSGO turneringar.

Det är fortfarande inte klart om Majorn är kvar i Sverige. PGL som anordnar Majorn kommer ge ett beslut senare idag om den är kvar i Sverige eller inte.

Permalänk
Medlem

Tycker detta är det ultimata exemplet på något som skulle kunna köras på distans....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thornierlamb:

Det är fortfarande inte klart om Majorn är kvar i Sverige. PGL som anordnar Majorn kommer ge ett beslut senare idag om den är kvar i Sverige eller inte.

OK, vore kul om det ordnas i Sverige, varit en stund sen det ordnades nån stor CSGO turnering och nu skulle det ju vara hela $2 millioner dollar prispott oxå.

Man tycker det borde gå att ordna åtminstone ett begränsat antal publik som typ 1/5 av kapaciteteten, uspridd till olika sektioner eller något sånt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Bra, slut på tramset.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem

Bara kolla på undantagslistan för inresande i Sverige så inser man snabbt att allt bara är ett spel för gallerier.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tycker detta är det ultimata exemplet på något som skulle kunna köras på distans....

Det har de hållit på med i över ett år redan, inte alls samma sak. Sen att hålla en major online är nästan bortkastat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Det har de hållit på med i över ett år redan, inte alls samma sak. Sen att hålla en major online är nästan bortkastat.

Är det inte risk för fusk när det går till så?
Måste ju vara lättare om anordnaren ser till vad som finns på datorerna, då borde fusket minimeras till nästan 0.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RPGWiZaRD:

OK, vore kul om det ordnas i Sverige, varit en stund sen det ordnades nån stor CSGO turnering och nu skulle det ju vara hela $2 millioner dollar prispott oxå.

Man tycker det borde gå att ordna åtminstone ett begränsat antal publik som typ 1/5 av kapaciteteten, uspridd till olika sektioner eller något sånt.

Som det ser ut nu har jag för mig att de sagt max 300 besökare för Avicii Arena/Globen. Som referensram har arenan beroende på hur man konstruerar på insidan en maxkapacitet på 16 000 besökare.

Permalänk
Medlem

För lite och för sent, hoppas alla svenska e-sport organisationer flyttar sitt pick och pack till utomlands istället.

Permalänk
Keeper of Traditions

Och alla som påstod att det är omöjligt för regeringen att göra någonting håller sig nu undan från tråden

"Ministerstyre", yeah right...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Och alla som påstod att det är omöjligt för regeringen att göra någonting håller sig nu undan från tråden

Jätteduktiga, bara 3 veckor för sent. Svensk semestertid i ett nötskal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Som det ser ut nu har jag för mig att de sagt max 300 besökare för Avicii Arena/Globen. Som referensram har arenan beroende på hur man konstruerar på insidan en maxkapacitet på 16 000 besökare.

300 besökare per sektion tillåts. Sen hur stor/liten en sektion är framgår inte. Så fler än 300 men färre än 16000..

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Dunder:

Som vanligt, allting är alltid försent med den sittande regeringen

Tråden skapades idag klockan 13:43 så dom flesta har nog inte hunnit se den än min vän

EDIT: Självklart är nyheten positiv! Lät kanske lite putt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Miljöpartiet slår inte bara nit i landsbyggden, nu lyckades de fucka upp e-sporten också. Vilka dårar röstar på sådana här samhällsvandaler?!

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Miljöpartiet slår inte bara nit i landsbyggden, nu lyckades de fucka upp e-sporten också. Vilka dårar röstar på sådana här samhällsvandaler?!

Hur är detta som händer nu, att fucka upp e-sporten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Hur är detta som händer nu, att fucka upp e-sporten?

Flytten av The International 10?

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Flytten av The International 10?

Är det Miljöpartiets fel? Jag tänker mer att de faktiskt, om förslaget går vidare efter remiss, att de har gjort något bra för e-sporten. Att sen inte PGL/Valve hade tillräckligt med is i magen, eller lyckades nå fram till politikerna i tid, kam jag inte se som MPs fel. Sen kan man tycka att dethela är fel början, vilket jag tycker, men det är inte specifikt MPs fel.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av KroesusSork:

Inte många, dom åker ur nästa val förhoppningsvis

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Känns ju som ett misstag när man inte inkluderade e-sport (på elitnivå) i elit-idrott. Får hoppas de hinner få det klart till nästa turnering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Känns ju som ett misstag när man inte inkluderade e-sport (på elitnivå) i elit-idrott. Får hoppas de hinner få det klart till nästa turnering.

Det finns nog många sporter som vill klassas om
https://www.alltomjuridik.se/nyheter/kammarratten-slar-fast-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Vill minnas att jag läst att det är 300 per sektion, inte 300 totalt. Vet ej hur många sektioner det är dock.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Pelegrino:

Vill minnas att jag läst att det är 300 per sektion, inte 300 totalt. Vet ej hur många sektioner det är dock.

Det låter betydligt rimligare! Jag minns bara siffran 300 på rak arm men det är ju typ vadå, 2 procent eller nåt av totala kapaciteten. Känns mer logiskt att det är lite fler än så men uppdelat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Parmenides:

Bra, slut på tramset.

Trams? 4,1 miljoner människor döda, om dina nära och kära hade varit någon av dessa avlida personer?

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.ht...