Activision Blizzard stäms för diskriminering och sexuella trakasserier

Permalänk
Medlem

Activision Blizzard stäms för diskriminering och sexuella trakasserier

-
Full Court Documents - https://aboutblaw.com/YJw

Kotaku - Activision Blizzard Sued By California Over Widespread Harassment Of Women
https://kotaku.com/activision-blizzard-sued-by-california-ove...

NY Times - Activision Blizzard Is Sued by California Over Workplace Culture
https://www.nytimes.com/2021/07/21/business/activision-blizza...

Citat:

In the office, women are subjected to “cube crawls” in which male employees drink copious [amounts] of alcohol as they “crawl” their way through various cubicles in the office and often engage in inappropriate behavior toward female employees. Male employees proudly come into work hungover, play video games for long periods of time during work while delegating their responsibilities to female employees, engage in banter about their sexual encounters, talk openly about female bodies and joke about rape.

Citat:

Female employees are subjected to constant sexual harassment, including having to continually fend off unwanted sexual comments and advances by their male co-workers and supervisors and being groped at the “cube crawls” and other company events. High-ranking executives and creators engaged in blatant sexual harassment without repercussions.

Citat:

In a particularly tragic example, a female employee committed suicide during a business trip with a male supervisor who had brought butt plugs and lubricant with him on the trip, before her death, male co-workers were alleged to be passing around a picture of the deceased's vagina.

-

Rubrik justerad (CAPS-LOCK-rubrik) /Kent, forumledare
Permalänk
Medlem
Skrivet av zyzolol:

Kotaku - Activision Blizzard Sued By California Over Widespread Harassment Of Women
https://kotaku.com/activision-blizzard-sued-by-california-ove...

Vilket skitsnack från Activision Blizzard. "Vi har infört några program, och nu är allt jättebra!" Samma jävla corporate bullshit som alltid.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Har sagt upp hela skiten!

Permalänk
Medlem

Lite underligt att det inte kommit upp någon nyhet på huvudsidan om det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Lite underligt att det inte kommit upp någon nyhet på huvudsidan om det här.

För politiskt?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Skrivet av Phod:

För politiskt?

Att behandla män, kvinnor, svarta, vita, och allt där emellan som värdiga människor borde snarare vara en självklarhet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tråkigt att Blizzard med ett sådant en gång starkt och välvårdat varumärke har blivit ett skämt både spelmässigt och uppenbarligen även HR-mässigt.

Kommer aldrig mer köpa ett spel av dem, slutade när de gjorde P2Win av Diablo 3.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Om Blizzard brytt sig mer om sina anställda samt sin egen image och mindre om pengar kanske fall som detta kunnat förhindras.
Fast det blir väl något generisk uttalande framöver där man lovar bättring och så fortsätter man med "business as usual" tills nästa gång något sker.

Problemet är större än Blizzard dock och jag har svårt att se hur vi ska kunna lösa mänskliga brister. Speciellt utan att brännmärka förövarna och för evigt lägga dem i separat fack man aldrig låter dem komma ur, inte på riktigt.

Med det sagt borde ansvariga skämmas och ta ansvar för sina handlingar.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Precis som world of warcraft är kvinnosynen från dåtiden på Blizzard. Tragiskt att ett så stort företag kan låta sån här rakt igenom idiotisk skit pågå.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Om Blizzard brytt sig mer om sina anställda samt sin egen image och mindre om pengar kanske fall som detta kunnat förhindras.
Fast det blir väl något generisk uttalande framöver där man lovar bättring och så fortsätter man med "business as usual" tills nästa gång något sker.

Problemet är större än Blizzard dock och jag har svårt att se hur vi ska kunna lösa mänskliga brister. Speciellt utan att brännmärka förövarna och för evigt lägga dem i separat fack man aldrig låter dem komma ur, inte på riktigt.

Med det sagt borde ansvariga skämmas och ta ansvar för sina handlingar.

Deras generiska uttalande har redan kommit där de kort och gott snackar om "Diversity" och att dem inte håller på så längre.(Så de erkänner med andra ord att det var så förut)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Sötast

Humans are so wierd...

Permalänk
Musikälskare

Varför ska det vara så svårt att inte vara idioter och behandla folk rättvist och likasinnat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Precis som world of warcraft är kvinnosynen från dåtiden på Blizzard. Tragiskt att ett så stort företag kan låta sån här rakt igenom idiotisk skit pågå.

Det var det dummaste jag hört på länge.

Exakt hur sexualiseras eller diskrimineras kvinnor i world of warcraft?

Permalänk
Medlem

Svin

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Det var det dummaste jag hört på länge.

Exakt hur sexualiseras eller diskrimineras kvinnor i world of warcraft?

Utan för mycket insyn i hur WoW är, men oftast brukar ju armor för kvinnliga karaktärer i onlinespel vara väldigt mer avslöjande än männens dito.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Det var det dummaste jag hört på länge.

Exakt hur sexualiseras eller diskrimineras kvinnor i world of warcraft?

https://youtu.be/Fi5dQzZp3f0?t=263

Har spelat Blizzards spel så länge jag kan minnas sedan Orcs & Humans till DOS, Diablo 1 och första StarCraft när dem kom. Men efter all skit som hänt med blitzchung, hur WoW gått nedåt de senaste åren, hur de behandlade Warcraft 3 remaken och nu detta så har jag fått nog. Är tur att man inte haft någon subscription på WoW sedan September förra året och kommer jag aldrig tillbaka igen. Nu förstår man varför de inte kommer ut med bra expansioner för. De har varit för upptagna med att trakassera folk.

Permalänk
Medlem

Luktar lögner Blizzard som företag är väl så woke man kan bli nu för tiden?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Luktar lögner Blizzard som företag är väl så woke man kan bli nu för tiden?

Jag kan inte avgöra om du är sarkastisk eller ej, men rent logiskt sett måste du vara det.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Det var det dummaste jag hört på länge.

Exakt hur sexualiseras eller diskrimineras kvinnor i world of warcraft?

Möjligen syftas det delvis på detta:

Personligen är jag emot diskriminering, sexuella trakasserier, med mera - på grund av vad som för alla borde vara helt uppenbara medmänskliga skäl.

Samtidigt förstår jag inte problematiken med att KOMBINERA både andra positiva egenskaper tillsammans med fysisk attraktivitet? Dessa medvetna val av speldesigners är för att de dessvärre VET vad majoriteten av deras kunder kommer att reagera mest positivt på (därmed spendera mest pengar på) - så börja i den änden, gör rösten hörd med plånboken.

Manliga karaktärer får muskler för det är stereotypiskt fysiskt attraktivt hos män, kvinnliga karaktärer får kurvor för det är stereotypiskt fysiskt attraktivt hos kvinnor - och båda kan samtidigt ha andra positiva karaktärsegenskaper. Det måste inte automatiskt då betyda att någon helt plötsligt är bättre än den andre utan helt enkelt annorlunda och samtidigt lika värda. Hur kommer det sig att denna del i debatten oftast blir så svartvitt diskuterad?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Utan för mycket insyn i hur WoW är, men oftast brukar ju armor för kvinnliga karaktärer i onlinespel vara väldigt mer avslöjande än männens dito.

Och alla männen ser ut som bodybuilders.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Att behandla män, kvinnor, svarta, vita, och allt där emellan som värdiga människor borde snarare vara en självklarhet.

Absolut, men eftersom vi värderar människor olika så existerar inte det & kommer aldrig att existera!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Luktar lögner Blizzard som företag är väl så woke man kan bli nu för tiden?

If you get to woke you wake from the matrix man

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Bunk:

Lite underligt att det inte kommit upp någon nyhet på huvudsidan om det här.

Nu så. Semester och helg gjorde nog att det tog lite längre tid

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Det var det dummaste jag hört på länge.

Exakt hur sexualiseras eller diskrimineras kvinnor i world of warcraft?

Jag tror han inte menar att wow som spel är sexualiserande och diskriminerande. Utan att tjejer som spelar spelet blir/blev det.

Sexism och sexualisering av kvinnor finns väl överallt i samhället och på många arbetsplatser.

Permalänk
Avstängd

Det är så världen ser ut, man måste jobba hårt för att få något för det om dom inte får det så skyller dom alltid på diskriminering.

Det är ingen som pratar om männen som blir diskriminering på andra jobb, utan det är bara en sidan som blir hörd.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hyckleriet från deras sida. Det var inga problem att radera en av deras röstskådisars existens från bolaget och svartlista den på jobbmarknaden när misstankar väcktes, men som även visade sig vara falska anklagelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Utan för mycket insyn i hur WoW är, men oftast brukar ju armor för kvinnliga karaktärer i onlinespel vara väldigt mer avslöjande än männens dito.

Ett förbud av lättkläddhet och "sexighet" i samhället kanske skulle vara på sin plats. Jag tänker mig att om man helt avsexualiserar människor är det mindre risk att sådana här hemska händelser inträffar.

Kan låta hårt vid första anblick men kan det rädda folk så borde vi väl göra allt vi kan.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Exakt hur sexualiseras eller diskrimineras kvinnor i world of warcraft?

Har du alls spelat WoW, eller har du bara en väldigt konstig syn på vad som faktiskt innebär sexualisering av kvinnor...? Kvinnokaraktärer i WoW har alla måst se snygga ut, jämför kvinnliga troll mot manliga till exempel. Eller klä av en kvinna och en man ned på bara skinnet; de biffiga männen bär rejäla boxershorts så att heterograbbar inte ska känna sig kränkta, medans kurviga kvinnor ikläds små bikinitrosor.

Såpass mycket fokus läggs på att få kvinnor att se snygga ut att Blizzard under en tid till och med plockade bort det halvruttna ansiktet som ett möjligt utseende för odöda kvinno-spelarkaraktärer. Loggade in på min warlock efter att de "förbättrade" 3D-modellerna införts och möttes av en glatt leende feja istället för den elaka häxan jag var van vid att se... *ansiktshand*

Sedan kan man ju nämna sånt som att Tuskarr, Hozen, Jinjyu och liknande NPC-karaktärer bara har manliga röster, om man vill.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av superegg:

Det är så världen ser ut, man måste jobba hårt för att få något för det om dom inte får det så skyller dom alltid på diskriminering.

Det är ingen som pratar om männen som blir diskriminering på andra jobb, utan det är bara en sidan som blir hörd.

Låter som ganska grov generalisering och förenkling av ett komplicerat problem.
Är du säker på att du inte misstar och blandar ihop terminologin?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ett förbud av lättkläddhet och "sexighet" i samhället kanske skulle vara på sin plats. Jag tänker mig att om man helt avsexualiserar människor är det mindre risk att sådana här hemska händelser inträffar.

Kan låta hårt vid första anblick men kan det rädda folk så borde vi väl göra allt vi kan.

Problemet i min synpunkt är ju inte att det kan sexualiseras, utan att det tvingas i en riktning. Om jag sätter på mig Drogons Epic Chestplate (påhittat namn) på en karaktär ska den ju se ut likadant på en kvinna som på en man enligt mig.

När jag spelade Anarchy Online förut var det så. Var inga separata textures mellan män och kvinnor, så hade du en biffig man i bikini så sprang han runt i bikini. Hade du en heltäckande armor så täcke den bägge könen likadant. Detta är jämställdhet.

Sedan får man ju inte rikta reklam och sexuellt innehåll till barn, men det är en annan historia.