Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinkefing:

När frågan ändå är uppe någon som vet någon bra oljefri kompressor? För oljefria och vattenfria är det man ska blåsa i en dator?

Se den jag tidigare länkat från Jula, fått bra recensioner.

För elektronik är det oljefri som gäller.
Vattenfilter är inte lika viktigt, fukt finns i luften normalt, och blir inte värre av en kompressor.

Vill man dock ha vattenfilter så finns det på ex Biltema som tillbehör, och diverse andra butiker.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en av dessa och är otroligt nöjd. Fungerar utmärkt till att blåsa rent båda tangentbord, musmatta och kylflänsar/radiatorer inne i datorn och dylikt. Hittar då och då ytterligare användningsområden för den.

Den har två "hastigheter", och på den långsammare tycker jag inte att den låter överdrivet högt (kan använda den 03 på morgonen i lägenhet utan att få arga grannar). På den snabbare "hastigheten" låter den lite mer men satan vad den blåser då, speciellt med munstycket som ger mest koncentrerad luftstråle. Mycket bättre tryck än luft på burk. Att man dessutom kan använda den i vilken vinkel man vill och i mycket längre "bursts" än luft på burk är ytterligare fördelar.

Sedan spar man i långa loppet in det mot burk-lösningen enkelt, drar sig inte för att använda den och slutligen spar man in lite på miljön. Tar mycket mindre plats än en riktig kompressor, men så länge det enbart är för saker att blåsa inomhus så fyller det mer eller mindre samma funktion, iaf i mitt fall.

Som sagt, rekommenderas varmt.

https://www.amazon.se/gp/product/B01G1Z0RF0/ref=ppx_yo_dt_b_a...