PS5-ägare får sex månader gratis Apple TV+ (passar bra inför premiären på Foundation)

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Fick ett år gratis av apple tv + ett annat år och det finns nog ingen streamingtjänst som jag har använt så lite. Utbudet var extremt dåligt. Hoppas för er att det har blivit lite bättre.

Ja utbudet är inte särskilt bra.
Men Priset och bildkvalitén var rätt bra så fram till man sett färdigt på deras utbud är det ju bra i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Köpte nyss en Appeltv 64GB till en bekant. Efter 1 juli fick man endast 3 månad Appletv+ istället för 1 år.
Nå skiten sög på alla sätt så vi uppgraderade till en Googletv och jag fick Appletvn billigt.
-Största felet betydligt mer omständligt än att bara ha det inbyggt i tvn med en fjärr till allt. Tillför lådan man har utanför inget, så varför krångla till det?

Min åsikt om Appletv+, ja det är absolut inget jag kommer förlänga. Såg första avsnittet på serien See, konceptet är intressant. Jag hade säkerligen sett de om jag hade varit förtidspensionär eller något. Men nu har jag ej den tid. Jag såg inget annat som jag fastnade för.
Jag tycker Appletv+ riktar sig åt en viss målgrupp som gillar långdragen drama där jag ej tillhör denna målgrupp, men jag gissar en stor del av denna målgrupp har Appleenheter så kanske slår de igenom.

*edit*
Om man har en ny bättre GoogleTv, så har jag svårt att förstå varför man även skulle vilja ha igång ens playstation eller xbox för att använda en filmtjänst.
Googletv är ungefär likamed ny Androidtv 2021 års modell.

*edit2*
Jag tycker de flesta filmtjänster i sverige nu är tråkiga. Men det handlar om att de har en otroligt massa bra filmer, ja de har jag sett. Sedan utökar de knappt med någon bra film och det känns meningslöst att ha tjänsterna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Köpte nyss en Appeltv 64GB till en bekant. Efter 1 juli fick man endast 3 månad Appletv+ istället för 1 år.
Nå skiten sög på alla sätt så vi uppgraderade till en Googletv och jag fick Appletvn billigt.
-Största felet betydligt mer omständligt än att bara ha det inbyggt i tvn med en fjärr till allt. Tillför lådan man har utanför inget, så varför krångla till det?

Min åsikt om Appletv+, ja det är absolut inget jag kommer förlänga. Såg första avsnittet på serien See, konceptet är intressant. Jag hade säkerligen sett de om jag hade varit förtidspensionär eller något. Men nu har jag ej den tid. Jag såg inget annat som jag fastnade för.
Jag tycker Appletv+ riktar sig åt en viss målgrupp som gillar långdragen drama där jag ej tillhör denna målgrupp, men jag gissar en stor del av denna målgrupp har Appleenheter så kanske slår de igenom.

*edit*
Om man har en ny bättre GoogleTv, så har jag svårt att förstå varför man även skulle vilja ha igång ens playstation eller xbox för att använda en filmtjänst.
Googletv är ungefär likamed ny Androidtv 2021 års modell.

*edit2*
Jag tycker de flesta filmtjänster i sverige nu är tråkiga. Men det handlar om att de har en otroligt massa bra filmer, ja de har jag sett. Sedan utökar de knappt med någon bra film och det känns meningslöst att ha tjänsterna.

Fina med Apple TV vad jag hört är ju att man får allt mer samlat än vad någon konkurrent har. Men jag är ingen Apple användare, vill heller inte bli och kommer inte bli ett alternativ för mig.

Personligen föredrar jag Nvidias Shield, har två och är sugen på en tredje till köket men vill invänta eventuell ny version. Skulle personligen inte använda en spelkonsol att se strömmat på såvida jag inte var helt utan någon bättre lösning. Som UHD BD-uppspelare har de en viss poäng dock.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fina med Apple TV vad jag hört är ju att man får allt mer samlat än vad någon konkurrent har. Men jag är ingen Apple användare, vill heller inte bli och kommer inte bli ett alternativ för mig.

Man har rubbet hos Apple, ja då blir det säkert mer samlat. Annars bara krångligare.

Skrivet av anon5930:

Personligen föredrar jag Nvidias Shield, har två och är sugen på en tredje till köket men vill invänta eventuell ny version. Skulle personligen inte använda en spelkonsol att se strömmat på såvida jag inte var helt utan någon bättre lösning. Som UHD BD-uppspelare har de en viss poäng dock.

Personen som jag köpte den den nya Googletv kommer ej streama något, så jag ej kan testa detta. Men min känsla är att funktionen nu håller bli så bra i tvn så mindre känner meningsfullt med något externt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fina med Apple TV vad jag hört är ju att man får allt mer samlat än vad någon konkurrent har. Men jag är ingen Apple användare, vill heller inte bli och kommer inte bli ett alternativ för mig.
[...]

Ja, man kan ställa in konton för andra innehållsleverantörer så att det blir tillgängligt i en och samma app. Är man en sådan där som håller sig med diverse abonnemang så är det riktigt smidigt att ha Siri till att leta fram det. Apple TV är i mitt tycke en överlägsen produkt.

Hur som helst, fint med en fri period ATV+ för PS5-ägare.

"Ted Lasso" är en festlig måbra-serie.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga att Apple TV+ har väldigt mycket kvalitets innehåll, trots de väldigt smala utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dussin:

Ja, man kan ställa in konton för andra innehållsleverantörer så att det blir tillgängligt i en och samma app. Är man en sådan där som håller sig med diverse abonnemang så är det riktigt smidigt att ha Siri till att leta fram det. Apple TV är i mitt tycke en överlägsen produkt.

Hur som helst, fint med en fri period ATV+ för PS5-ägare.

"Ted Lasso" är en festlig måbra-serie.

Ted Lasso är väldigt bra, See är grym, The Morning Show är riktigt bra, For mankind är extra grym, apple lyckas gång på gång med sitt utbud.

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla Apples serier som jag sett(typ alla förutom Servant tror jag, kanske kommit någon ny senaste månaderna) är ganska bra och sevärda så tvivlar inte på att även Foundation kommer bli bra också. Deras serier har väldigt höga budgetar och ofta många kända namn inblandade.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd

Funkar fortfarande för dom som vill testa, dock så är det inget att hyrra över speciellt om du måste prenumerera och sen hyra eller köpa filmen/serien. Ne håller mig till dom andra stream tjänsterna som finns.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Panosz:

Funkar fortfarande för dom som vill testa, dock så är det inget att hyrra över speciellt om du måste prenumerera och sen hyra eller köpa filmen/serien. Ne håller mig till dom andra stream tjänsterna som finns.

Det är väl inga serier man behöver hyra eller så har jag helt missuppfattat?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Det är väl inga serier man behöver hyra eller så har jag helt missuppfattat?

Nu vet jag inte kanske det finns endast filmer och inga serier, så kanske jag som har fel.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Jag har ingen aning om hur det gick till men när jag startade appen idag fick jag frågan om jag var sugen på 6 månader gratis. Igen.
Och mycket riktigt har nästa faktureringsadress nu skjutits fram till juli 2022 enligt mina prenumerationer.

Bara att tacka och ta emot antar jag.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Jag har ingen aning om hur det gick till men när jag startade appen idag fick jag frågan om jag var sugen på 6 månader gratis. Igen.
Och mycket riktigt har nästa faktureringsadress nu skjutits fram till juli 2022 enligt mina prenumerationer.

Bara att tacka och ta emot antar jag.

UndaC med guldkontot, nytt halvår varje gång du loggar in.

Permalänk
Inaktiv

Just ja, folk med Game Pass Ultimate har en månad Disney+ att plocka ut. Värt 69 kronor eller något sådant så inte hutlösa Netflix-summor direkt men man hinner ju beta av Mandalorian, WandaVision och Loki iallafall.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Har sedan lansering väntat på att PS5 ska komma in i lager men idag fick jag nog och åkte o köpte mig ett Xbox S (eftersom det just nu ändå är kampanj på GamePass).
Blir säkert ett PS5 också när det väl går att få tag på något.. Hoppas man får sådana här schyssta bundles då med

Kampanj på Gamepass ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Kampanj på Gamepass ?

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass#join
10kr för första månaden

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Försökte kolla på den här Ted Lasso som det tipsades om men det gick inga bra för mig. Såg två avsnitt och tror inte ens jag var nära att dra på smilbanden en enda gång så har lite svårt att se vad som skulle kunna komma härnäst som skulle rädda upp det för mig.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Kampanj på Gamepass ?

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Om man vill ha tre år. Första inlägget och senaste sidan/sidorna är nog överlag mest läsvärda. Gjorde själv detta i juni, köpte Gold på Elgiganten. Har för mig jag skrev förfarandet då det skiljer sig lite mot tidigare.

Permalänk
Medlem

Angående Ted Lasso: det är inte en serie med gapflabb. Den scen som bäst illustrerar vad det är är nog den här:

https://www.youtube.com/watch?v=oZ4YSXv6Xkg

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

@UndaC Kollar på the foundation ikväll

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Herr Kantarell:

@UndaC Kollar på the foundation ikväll

Vad tycker du än så länge?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vad tycker du än så länge?

5 dagar sen? Premiären var väl den 24:e?
Disney abonnemanget gick ut så det kändes som dags att prova på

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies