Testpilot: LG Ultragear 34GP950G – en skönhet med dolda rynkor

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: LG Ultragear 34GP950G – en skönhet med dolda rynkor

Testpiloten André "Yatagarasu" Uppman ljusbadar framför LG:s senaste ultrawide-spelskärm, en redlig pjäs med nästan alla funktioner som kan önskas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Största minuset är väl ändå att DisplayPort 2.0 är precis runt hörnet.

Jag köper ny dator och skärm när jag kan få PCI-e 5.0, DDR5 och DP 2.0. Förhoppningsvis släpps allt mot slutet av året.

Permalänk
Medlem

Får ju Alienware AW3821DW får samma pris!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

äntligen en recension av denna skärm. tackar!!!!
Jag som hade förbokat denna men nu blev jag osäker... kanske blir att behålla min Benq GL2450
kommer jag märka nån skillnad ?
skämt åsido
när du ändå testar skärmar så kan du testa Asus rog swift PG32UQ ?
funderar på nån av dom två

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av CFSsss:

Största minuset är väl ändå att DisplayPort 2.0 är precis runt hörnet.

Jag köper ny dator och skärm när jag kan få PCI-e 5.0, DDR5 och DP 2.0. Förhoppningsvis släpps allt mot slutet av året.

Vad är fördelarna med DP2 om upplösning och uppdateringsfrekvens inte behövs till det?

Genuin fråga alltså. Har sett folk önska just dp2.0 men har aldrig riktigt förstått varför.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Testpilot
Skrivet av CFSsss:

Största minuset är väl ändå att DisplayPort 2.0 är precis runt hörnet.

Jag köper ny dator och skärm när jag kan få PCI-e 5.0, DDR5 och DP 2.0. Förhoppningsvis släpps allt mot slutet av året.

Spontan fråga:
Vad specifikt kan DP 2.0 göra som inte 1.4 redan uppfyller, mer än att möjligen klara av fulla 180Hz kontra de 144Hz som LG 34GP950G nu är bunden till i 10bitars-läge?

EDIT: Såg att @UndaC precis hann före mig här hehe..

Skrivet av ronz:

Får ju Alienware AW3821DW får samma pris!

Nu har jag inte testat Alienware's AW3821DW eller läst någon recension på den skärmen specifikt, men på papper verkar det ändå vara en sämre skärm med både lägre uppdateringsfrekvens och avsaknad av 10bits-färgdjup (i alla fall enligt deras egna hemsida och specifikationsbladet som finns där). Ser inte heller att skärmen har någon Local Dimming-funktionalitet (även om jag harpade på funktionen i artikeln är det en stor bidragande faktor till prislappen i LG:s fall).

Undrar därmed spontant hur Alienware rättfärdigar sin prislapp med avsaknaden av ovanstående funktionalitet?
Enda fördelen verkar vara en lite större panel och en högre upplösning, och frågan är om det är tillräckligt stort kliv upp då 3 440 × 1 400 pixlar med just Nano IPS är nästintill oskiljbart från 4K UHD redan (självklart beroende av distans från åskådaren).

Skrivet av Dragonflame:

äntligen en recension av denna skärm. tackar!!!!
Jag som hade förbokat denna men nu blev jag osäker... kanske blir att behålla min Benq GL2450
kommer jag märka nån skillnad ?
skämt åsido
när du ändå testar skärmar så kan du testa Asus rog swift PG32UQ ?
funderar på nån av dom två

Haha, om du inte märker någon skillnad är nog ett besök till optiker en bättre investering av slantarna i slutat av dagen faktiskt Tror faktiskt du kommer bli kalasnöjd och hoppas att du precis som mig får samma "WOW!"-upplevelse!

Och vad gäller test utav PG32UQ så är det @Dimestam du får pinga, Andreas (och partners) som ansvarar för vad som landar på bordet. Men skulle gärna sätta tänderna i den skärmen om tillfälle uppdagade sig, även om jag egentligen hellre testar Gigabyte 43" AORUS FV43U

Annars har Björn redan kollat in 43"-versionen av just den skärmen i sin testpilot - PG43UQ!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

1000:1 i kontrastförhållande är inget som direkt får en att jubla av glädje, det fortsätter att vara akilleshälen för LG's nano-IPS skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

1000:1 i kontrastförhållande är inget som direkt får en att jubla av glädje, det fortsätter att vara akilleshälen för LG's nano-IPS skärmar.

Finns det IPS skärmar med hög uppdateringsfrekvens som har högre kontrastförhållanden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vad är fördelarna med DP2 om upplösning och uppdateringsfrekvens inte behövs till det?

Genuin fråga alltså. Har sett folk önska just dp2.0 men har aldrig riktigt förstått varför.

Högre tal är alltid bättre, det borde väl du som är chefredaktör veta? Allvarligt talat, det är väl det gamla vanliga. Man ser en högre version, är inte insatt och tror att det blir bättre helt enkelt. Alla har väl fallit i den fällan någon gång?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Haha, om du inte märker någon skillnad är nog ett besök till optiker en bättre investering av slantarna i slutat av dagen faktiskt Tror faktiskt du kommer bli kalasnöjd och hoppas att du precis som mig får samma "WOW!"-upplevelse!

Och vad gäller test utav PG32UQ så är det @Dimestam du får pinga, Andreas (och partners) som ansvarar för vad som landar på bordet. Men skulle gärna sätta tänderna i den skärmen om tillfälle uppdagade sig, även om jag egentligen hellre testar Gigabyte 43" AORUS FV43U

Annars har Björn redan kollat in 43"-versionen av just den skärmen i sin testpilot - PG43UQ!

äh vägra glasögon.. det är bara för gamlingar jag blir nog nöjd om jag kommer från en 24" 60hz
ok får pinga @Dimestam
kan du vara så snäll och ta in Asus ROG Swift PG32UQ

with 32″ IPS Panel, 4K, 144Hz and HDMI 2.1
3840 x 2160 (4K) resolution, 1ms MPRT response time ELMB-sync 10-bit colour depth support and wide gamut with a 98% DCI-P3 coverage (160% sRGB) quoted. The screen also comes factory calibrated with a dE <2

Dold text

för recension please
tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Nu har jag inte testat Alienware's AW3821DW eller läst någon recension på den skärmen specifikt, men på papper verkar det ändå vara en sämre skärm med både lägre uppdateringsfrekvens och avsaknad av 10bits-färgdjup (i alla fall enligt deras egna hemsida och specifikationsbladet som finns där). Ser inte heller att skärmen har någon Local Dimming-funktionalitet (även om jag harpade på funktionen i artikeln är det en stor bidragande faktor till prislappen i LG:s fall).

IIRC klarar den 10bitars upp till 120hz. Har mest local dimming zones av alla 38" nano-ips skärmar, lite mindre än denna, 32~ tror jag jämfört med de 8 eller 10 de andra (lg's och acers 38") har, lite mindre än denna, men alla har fortfarande för få för att rättfärdiga nått ^_- Sen har jag hört att dell köpt binnade paneler av LG Display så de verkar hålla en bra kvalitet, mindre pixel problem osv, + dells garanti, så tycker den verkar väldigt prisvärd.

Synd att det inte kommer en uppdaterad g-sync modul i takt med de nya skärmarna.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av PeoplesMC:

IIRC klarar den 10bitars upp till 120hz. Har mest local dimming zones av alla 38" nano-ips skärmar, lite mindre än denna, 32~ tror jag jämfört med de 8 eller 10 de andra (lg's och acers 38") har, lite mindre än denna, men alla har fortfarande för få för att rättfärdiga nått ^_- Sen har jag hört att dell köpt binnade paneler av LG Display så de verkar hålla en bra kvalitet, mindre pixel problem osv, + dells garanti, så tycker den verkar väldigt prisvärd.

Synd att det inte kommer en uppdaterad g-sync modul i takt med de nya skärmarna.

Ah, det var mer än jag visste!
De listar nämligen inte dessa funktioner alls vad någon anledning (på svenska sidan), förstår dock inte varför då HDR 10 är ju en väldigt stor säljpunkt, likaså eventuell binning och antalet LD-zoner i 38"-klassen.

Men som du säger är antalet zoner på tok för få, utan FALD är det nästan totalt onödigt ärligt talat. Något jag märkte med LG:s dito också... Om det faktiskt finns HDR 10 i 120Hz-läget då finns det faktiskt argument att göra för prissättningen som direkt blir konkurrenskraftig mot 34GP950G

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Local dimming verkar vara lite som ambilight på min TVn, den hänger inte tillräckligt mycket med vad som sker på skärmen

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Keeper of the Bamse

Är den här värt dom extra tvåtusen över Samsung G9?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är den här värt dom extra tvåtusen över Samsung G9?

Vill man ha 34" 3440x1440p oh vad jag antar vara en relativ strulfri upplevelse skulle jag gissa ja, gamla G9 har ganska mycke strul om man vill utnyttja den så fullt ut som möjligt, men nått av de löjligaste hindren är att inte kunna göra en 3440x1440p upplösning samt behålla 240hz, adaptive sync med black bars,alltså så man har som en 34" i mitten av skärmen där det behövs.

Märkte saknaden av det grovt när jag skulle lira path of exile i helgen. Health och mana poolsen är för långt åt sidorna för att man ska kunna ha koll på dem

G9 har fortfarande på tok för mycke buggar för att den ska ses acceptabel. Kanske bättre att vänta på nästa om den inte blir för dyr.

Permalänk
Medlem

Nästan perfekt skärm och jag har väntat på en skärm som denna denna. Köpte en tillfällig skärm i väntan men som jag nu haft i nästan 2 år men så finns den inte att köpa någonstans!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Största minuset är väl ändå att DisplayPort 2.0 är precis runt hörnet.

Skrivet av UndaC:

Vad är fördelarna med DP2 om upplösning och uppdateringsfrekvens inte behövs till det? Genuin fråga alltså. Har sett folk önska just dp2.0 men har aldrig riktigt förstått varför.

Nu vet jag inte vad @CFSsss hade i åtanke, men för mig är dp2.0 något som öppnar för skärmar med högre upplösning, uppdateringsfrekvens och färgdjup. De bästa skärmarna av dagens snitt begränsas däri av dp1.4. Det påverkar förstås inte den recenserade skärmen, men med dp2.0 kanske den kunde haft t.ex. dubbla upplösningen och förhoppningen är att sådana skärmar kommer släppas när dp2.0 blir mer utbrett. Jag ser t.ex. fram emot snabba 8k-skärmar (nej, inte för att spela på).

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av deltascu:

Nu vet jag inte vad @CFSsss hade i åtanke, men för mig är dp2.0 något som öppnar för skärmar med högre upplösning, uppdateringsfrekvens och färgdjup. De bästa skärmarna av dagens snitt begränsas däri av dp1.4. Det påverkar förstås inte den recenserade skärmen, men med dp2.0 kanske den kunde haft t.ex. dubbla upplösningen och förhoppningen är att sådana skärmar kommer släppas när dp2.0 blir mer utbrett. Jag ser t.ex. fram emot snabba 8k-skärmar (nej, inte för att spela på).

Jag tänker att du har vänt på orsak och verkan där

Tex. Det är ju möjligt att leverera en 8k120-skärm med HDMI 2.1. Ändå har ingen gjort det, faktum är att de inte ens levererat en 8k60-skärm. Och jag tänker att det inte är bristen på DP2.0 som vi har att skylla för det.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Bra recension! Sjukt sugen på att byta skärm nu! Min 34" 1440p 120hz IPS känns förlegad, 8mån gammal....

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tex. Det är ju möjligt att leverera en 8k120-skärm med HDMI 2.1. Ändå har ingen gjort det, faktum är att de inte ens levererat en 8k60-skärm. Och jag tänker att det inte är bristen på DP2.0 som vi har att skylla för det.

Jag tror att dp1.4 i nuläget är det avgörande hindret från att se högre upplösta skärmar, det verkar inte finnas andra tillverkningstekniska skäl med tanke på att 8k120 redan finns för (dyra) TV-apparater. TV är ju förstås en större marknad, men just 8k känns mycket mer välmotiverat för datorskärmar än TV-apparater. HDMI-alternativet kanske av historiska skäl inte ses som tillräckligt attraktiv för professionella datorskärmar, och 8k är väl inte relevant för gaming på ett bra tag. Min förutsägelse är att högre upplösta skärmar kommer introduceras i samband med att dp2.0 blir vanligare

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av deltascu:

Jag tror att dp1.4 i nuläget är det avgörande hindret från att se högre upplösta skärmar, det verkar inte finnas andra tillverkningstekniska skäl med tanke på att 8k120 redan finns för (dyra) TV-apparater. TV är ju förstås en större marknad, men just 8k känns mycket mer välmotiverat för datorskärmar än TV-apparater. HDMI-alternativet kanske av historiska skäl inte ses som tillräckligt attraktiv för professionella datorskärmar, och 8k är väl inte relevant för gaming på ett bra tag. Min förutsägelse är att högre upplösta skärmar kommer introduceras i samband med att dp2.0 blir vanligare

Hmm. Jag ser inte riktigt att det skulle finnas en sådan ovilja att använda den teknik som redan stödjer det, HDMI 2.1, att DP 2.0 skulle kunna göra en skillnad i sig. Eller rättare sagt av vilken anledning skulle den oviljan finnas där, jag kan inte ens komma på en teoretisk orsak.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Testpilot

@deltascu Precis som @UndaC skrivit redan ser jag inte heller att just DP 2.0 skulle göra någon sådan skillnad i sig, rent praktiskt.

Tekniken för t.ex. 8K@120Hz finns ju redan, och enligt mig är det mer attraktivt att använda just HDMI-gränssnittet över DisplayPort också för den delen då det är en mer vida accepterad standard i allt från skärmar i allmänhet samt eventuella "donglar" som kopplas över USB-C till Mac/Ultrabooks.

Det skulle ärligt talat kännas mer logiskt i min bok om man tog bort DP från grafikkort och datorskärmar i sin helhet för att ersätta med HDMI 2.1 och USB-C (USB 3.2 Gen 2×2 / USB4 Gen 2×2 / USB4 Gen 3×2) – framförallt USB-C egentligen som tar mindre fysisk plats och är 'multi-purpose' för mer än "bara" videosignal.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hmm. Jag ser inte riktigt att det skulle finnas en sådan ovilja att använda den teknik som redan stödjer det, HDMI 2.1, att DP 2.0 skulle kunna göra en skillnad i sig. Eller rättare sagt av vilken anledning skulle den oviljan finnas där, jag kan inte ens komma på en teoretisk orsak.

Mitt problem ligger i att köra hög upplösning i höga hertz med 10bitars färgdjup. Hade AW38an, men skulle man få högsta fpsen så fick man verkligen pula med inställningarna. Och sen ändra igen om man ville ha 10bit då den bara klarade 120hz på dp 1.4. Sen trist att inte kunna köra konsol med hög fps på den med (inte för att just jag drabbas just nu då jag inte har konsol, men vem vet vad framtiden erbjuder).

I övrigt, känns inte den här skärmen mest som en refresh från förra årets GN? Är det någonting som är nytt egentligen? Fantastisk bra skärm iofs. Håller hoppet för 4K variant med något bättre svärta. Sen kan jag äntligen byta it min ROG 27" QN (som iofs fortfarande är en fantastisk skärm, men svärtan, färgerna och responstiden har fallit efter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

I övrigt, känns inte den här skärmen mest som en refresh från förra årets GN?

Det är väl samma panel som gn850, predator 34GS LG83a osv, ja känns som en refresh med g-sync modul. Samma med Acers x34s som jag tror släpps ungefär samtidigt.

Kan tänka mig att den säkert är snäppet bättre än alla de andra, och nice med äkta g-sync. Men 5-6000:- prispåslag för gsync modul+lite rgb^^

Bra recension förresten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Det är väl samma panel som gn850, predator 34GS LG83a osv, ja känns som en refresh med g-sync modul. Samma med Acers x34s som jag tror släpps ungefär samtidigt.

Kan tänka mig att den säkert är snäppet bättre än alla de andra, och nice med äkta g-sync. Men 5-6000:- prispåslag för gsync modul+lite rgb^^

Bra recension förresten!

kanske men tror inte det .. ljusstyrkan är ju något högre på denna än gn850 (hdr400) medan denna har hdr600

länk
https://www.displayspecifications.com/en/comparison/bd2818713...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

kanske men tror inte det .. ljusstyrkan är ju något högre på denna än gn850 (hdr400) medan denna har hdr600

länk
https://www.displayspecifications.com/en/comparison/bd2818713...

Ja men sånt har skilt på samma paneler tidigare, t.ex 38" nano ips panelerna, vissa är hdr400 andra hdr600 , vissa 144hz andra 160hz oc men samma LG skit i grunden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Får ju Alienware AW3821DW får samma pris!

Skrivet av Yatagarasu:

Nu har jag inte testat Alienware's AW3821DW eller läst någon recension på den skärmen specifikt, men på papper verkar det ändå vara en sämre skärm med både lägre uppdateringsfrekvens och avsaknad av 10bits-färgdjup (i alla fall enligt deras egna hemsida och specifikationsbladet som finns där). Ser inte heller att skärmen har någon Local Dimming-funktionalitet (även om jag harpade på funktionen i artikeln är det en stor bidragande faktor till prislappen i LG:s fall).

Undrar därmed spontant hur Alienware rättfärdigar sin prislapp med avsaknaden av ovanstående funktionalitet?
Enda fördelen verkar vara en lite större panel och en högre upplösning, och frågan är om det är tillräckligt stort kliv upp då 3 440 × 1 400 pixlar med just Nano IPS är nästintill oskiljbart från 4K UHD redan (självklart beroende av distans från åskådaren).
Haha, om du inte märker någon skillnad är nog ett besök till optiker en bättre investering av slantarna i slutat av dagen faktiskt Tror faktiskt du kommer bli kalasnöjd och hoppas att du precis som mig får samma "WOW!"-upplevelse!

Jag har precis genomgått en resa med skärmar och hamnade till slut med AlienWare AW3821DW. Gick från en 5 år gammal Asus PG348Q och uppgraderade tilll en Acer Predator X34GS först. Men blev rätt besviken på att det inte blev någon wow-känsla av skärmbytet (förutom plånboken). Lika stor, men något ljusstarkare och lite bättre färger än 5 år äldre Asus. Jag letade mig vidare i träsket och var på väg att beställa LG 38" UltraGear men såg att det rådde en hel del kvalitétsbrister och många returer.
Till slut hittade jag AlienWares 38"are. Jisus vilken härlig skärm. Snygg design också! Visst det är ingen skärm som ska användas till HDR-tittade i förstahand. Localdimmingzonerna är väl typ 8 st, så riktigt kasst. Men ljusstrykan är riktigt bra, färgerna likaså. Kör den i 144hz med 8bit för att få bästa flytet. Stora skillnaden blev upplösningen 3840x1600, att ha 1600p på höjden blev en större skillnad än vad jag föreställt mig. Att spela tex Flight Simulator i denna upplösning är helt fantastiskt. Man får nog gå till botten vad man ska ha skärmen till. I mitt fall är det 30% spel och 70% produktivitet. Är man ute efter mer filmvisande, så kanske man ska titta på en LG OLED48 CX?
Fick min AlienWare för 13 000, så helt ok pris, varken sjukt dyrt eller billigt.

Permalänk
Bildexpert 📺

Verkligen ett sidospår till @Yatagarasu trevlig testpilot Men det är nog inte helt oväntat att vi ser HDMI 48 Gbps FRL slå igenom som gränssnitt på snabba spelskärmar innan vi ser DP 2.0. Av den enkla orsaken att HDMI 2.1-utrullningen varit strikt kontrollerad där tillverkare av kretsuppsättningar måste godkännas. Följden är att skärmtillverkarna har mycket mer att välja på när de ska leta kretsuppsättningar som kan driva nästa generation skärmar. Eftersom komponenterna funnits ute i några år och är mer beprövade. Till skillnad från DP 2.0-kapabla kretsar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Ja men sånt har skilt på samma paneler tidigare, t.ex 38" nano ips panelerna, vissa är hdr400 andra hdr600 , vissa 144hz andra 160hz oc men samma LG skit i grunden

okej.. ja så kan det vara

Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension! Jag jobbar mycket hemifrån numera. Finns PbP-funktion (två input-källor samtidigt, bredvid varandra)?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro