Grilla dig till seger i Kompletts somriga tävling

Permalänk
Melding Plague

Grilla dig till seger i Kompletts somriga tävling

Komplett utmanar nu SweClockers medlemmar att på bästa sätt förgylla grillandet och fånga detta på bild. Skärm och presentkort väntar de bästa bidragen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

ta grillningen till nya höjder

*bokar luftballong på direkten*

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

*bokar luftballong på direkten*

Chad luftballong vs Virgin Galactic.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Chad luftballong vs Virgin Galactic.

Undrar när Virgin eller Blue Shepard, har nästa resa? Om man skulle hinna köpa en sista minuten biljett. Sen får man ta med kolgrill på färden 🤔
Men fan att grilla korv i tyngdlöshet.
Men om inte skulle det vara ett minne för livet åt resten av besättningen

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Är det tillåtet att säga att svives produkter osar usel kvalitet på generell basis och att komplett erbjuder europas sämsta kundservice som ger dig både lögner, påståenden och svikna löften ?
Aldrig mer en produkt från svive, och aldrig ett enda köp till hos komplett ever. Rekomenderar starkt andra onlinebutiker och märke på varer. . Just my 2 cents.

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibit:

Är det tillåtet att säga att svives produkter osar dårlig kvalitet på generell basis och att komplett erbjuder europas dårligaste kundservice som ger dig både lögner, påståenden och svikna löften ?
Aldrig mer en produkt från svive, och aldrig ett enda köp till hos komplett ever. Rekomenderar starkt andra onlinebutiker och märke på varer. . Just my 2 cents.

Dårligt?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Dårligt?

Jag är svorsk men har redigerat så jag hoppas stavningspolisen är nöjd?

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem

Ska jag lägga in bilden här då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibit:

...komplett erbjuder europas sämsta kundservice som ger dig både lögner, påståenden och svikna löften ?

Har också dåliga erfarenheter av Kompletts kundservice. Blev illa bemött av dem för sisådär 22 år sedan. Nejdå, jag är inte långsint...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Har också dåliga erfarenheter av Kompletts kundservice. Blev illa bemött av dem för sisådär 22 år sedan. Nejdå, jag är inte långsint...

Och jag blev bra bemött för 15 år sedan ( dock efter ha gällt här)

Sen dess har jag köpt allt hos komplett

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av lillenkk:

Ska jag lägga in bilden här då?

Svårt att tolka det på annat sätt?

”Delta genom att lägga in din bild i den tillhörande forumtråden.”

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibit:

Jag är svorsk men har redigerat så jag hoppas stavningspolisen är nöjd?

Var mest intresserad om det är ett nytt ord som ungdomarna idag hittat på - typ som att något är så dåligt att man måste vara en dåre om man köper den.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Varsågoda, mitt bästa grillverk nånsin!

Ingredienser: paprika, champinjoner, lök, squash ,aubergine, nötkött och olivolja och eventuellt någon form av marinadkrydda😋.

Enjoy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Varsågoda, mitt bästa grillverk nånsin!

Ingredienser: paprika, champinjoner, lök, squash ,aubergine, nötkött och olivolja och eventuellt någon form av marinadkrydda😋.

Enjoy!

https://i.imgur.com/DG1vs72.jpg

Tror meningen med att du ska ha med ditt namn är att det ska vara fysiskt i bilden för att bevisa att det är din och inte dit redigerat

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av wargreymon:

Tror meningen med att du ska ha med ditt namn är att det ska vara fysiskt i bilden för att bevisa att det är din och inte dit redigerat

Korrekt uppfattat

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Att grilla på hög höjd var verkligen en fröjd

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Grillning går bort för min del, tacka vet jag stekhäll.

Permalänk
Medlem

När man inte äger en grill och inte bor på markplan, men ändå vill vara med och tävla. Jag kallar den för Grill-Chips®:

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Med många datormodifikationer i bagaget vill man ju även modifiera sin grill. Här i egenskap av en före detta tvättmaskin som senaste åren har agerat grill och stekhäll. Fungerar konstigt nog betydligt bättre för detta ändamål 😁

OBS! Nickname är inristat i korven 😃

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Moddat grillförkläde

Det här kamoflagefärgade grillförklädet preppat med korvbröd 🌭 är perfekt för korvgrillning i skogen.

Permalänk
Skrivmaskin

Tävlingen förlängs till den 10 augusti
Sommarvärmen har hållit ett stenhårt grepp om vårt avlånga land den senaste månaden och därför råder eldningsförbud, bland annat runt Stockholm. Med anledning av detta utökar vi tävlingstiden med 7 dagar, från den 3 till den 10 augusti, och hoppas att lite regn kan råda bot på den torra situationen. Det går givetvis också bra att nördifiera grillen utan att ha den tänd

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/N4durzP
Sonen älskar korv. Så jag tog o grilla några till han.. Hans samsung notebook e väl from 2010? heh gammalt är de iaf. han vill ha ett nytt för och se på brandbilar på youtube med mera

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem

- "Hur vill du ha din burgare?"

- "Komplett."

Notera speciellt försöket att efterlikna skuggningen i loggan

Permalänk
Medlem

Typisk bäst-att-grilla-alla-korvar-så-har-jag-mat-i-ett-par-dar-stuket. Speciellt efter ett par pilsner en fredagskväll.

Hade ju planer på att skruva ihop alla gamla fläktgaller som nån sorts grillyta och ta en bild, men.. Eftersom dom ligger i en låda i en flyttkartong under två andra flyttkartonger, med massor med saker uppepå. Och att jag dom senaste dagarna redan har lyft ut allt ur garderoben och letat efter andra saker, flera gånger, för minnet är tydligen inte alls så bra längre.. Så orkar jag helt enkelt inte gräva fram dom, efter ett par pilsner.

Korvarna var goda, btw Avnjöts med Rydbergs potatissallad, dijonsenap och lite ketchup.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Tomahawk på dryga kilot, som övervakas med fläktkontroller. Man måste ju ha koll på både temp och Komplett under timmarna det tar att grilla en sådan skönhet. Grill On!

Permalänk
Medlem

Ja inte kunde jag koppla av ordentligt när jag vaknade i morse.. Blev ju tvungen att gräva i garderoben i alla fall.

Men eftersom det har regnat i Eken hela dagen så fick det bli en inomhuslösning :

Går även att köra med värmeljus :

Eller om man föredrar eldrivet :

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk

det här där det första jag kommer att tänka på när jag assosierar grillning och datorer samtidigt...

aka P4 korvgrill

ej tävlingsbidrag!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Då får man väl passa på att ställa upp när man ändå nördar lite idag...

Pork Tandoori Masala i min egen DIY Tandoor

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk

Det luktar bränt inför grilltävlingen...

Grillat grafikkort om jag får be!

Visa signatur

Gamers don't sleep, we just lag out once in a while

Permalänk
Medlem

Glorious Grill Master Race med dubbla grillar i CrossFire!