Permalänk
Medlem

Två fladdrande streck på Chromebook

Hej! Jag skulle precis dra på min Chromebook men möts av två hyfsat stora streck som fladdrar så intensivt att det inte går att använda den, kör på mobilen just nu. Hur gör jag för att åtgärda problemet?

Jättetacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibby:

Hej! Jag skulle precis dra på min Chromebook men möts av två hyfsat stora streck som fladdrar så intensivt att det inte går att använda den, kör på mobilen just nu. Hur gör jag för att åtgärda problemet?

Jättetacksam för svar!

Kan vara värt att visa upp hur det ser ut, men spontant låter det väl snarast som hårdvarufel.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Kan vara värt att visa upp hur det ser ut, men spontant låter det väl snarast som hårdvarufel.

Ska försöka ta en bild

Permalänk
Medlem

De är så svaga att de är svåra att fota/filma. Men ändå extremt irriterande och kan knappast bra att de är där heller.

Permalänk
Medlem

Låter som hårdvarufel, men det är ju ganska enkelt att ta reda på. Ta en skärmdump. Om skärmdumpen saknar strecken så har du fel på hårdvaran.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Går inge bra att ta bild, tyvärr. Men jag misstänker att det är som ni säger, fel på själva hårdvaran. Är det lämna in på service som gäller i såna fall?

Jag försöker åtminstone.

Permalänk
Medlem

Märke och är det en 2-in-1 modell? Ibland kan det bli lite dumt på skärmen efter man dragit runt den och tillbaka igen på de som går att snurra hela vägen runt, går emellanåt att lösa genom att trycka försiktigt på gångjärnen.

Min erfarenhet baserad på Dell chromebooks.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Märke och är det en 2-in-1 modell? Ibland kan det bli lite dumt på skärmen efter man dragit runt den och tillbaka igen på de som går att snurra hela vägen runt, går emellanåt att lösa genom att trycka försiktigt på gångjärnen.

Min erfarenhet baserad på Dell chromebooks.

Jag vet inte om det är en 2-in-1 modell men det jag har är en:

Acer Chromebook 14 CB3-431

Exakt såhär ser min ut:

https://www.acer.com/ac/sv/SE/content/model/NX.GC2ED.019

Kollade i datorn men hittade tyvärr ingen mer detaljerad information än den jag beskrev ovanför.

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt har det upphört! Konstigt, men jätteskönt också.