Permalänk
Avstängd

Egen chockladpudding

Hej jag vill göra egen god chockladpuuding har varken oboy eller ägg hur gör man med kakao och mjölk till en pudding utan att smaka beskt eller klumpar, göra till en god chockladpudding utan ugn och värme på spisplattor om det skulle behövas bara det tack på förhand Isundin66

Göra egen chocklad pudding utan ugn

Tråd flyttad till subforum "Hobby, fritid och livsstil" /Mod
Permalänk
Hedersmedlem

@Isundin66 Vänligen se till att posta i rätt forumdel (andra gången nu). Är du osäker på placeringen går det bra att pm:a valfri moderator alt. anmäla tråden för granskning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

2 msk potatismjöl eller maizena
4 msk kakao
3-4 dl mjölk
½-1 dl socker

Värm i en kastrull och kyl så har du chokladpudding

Edit: Såg att du inte har spis, har du mikro går det också men det måste till värme för att stärkelsen ska göra att det tjocknar.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobbic:

2 msk potatismjöl eller maizena
4 msk kakao
3-4 dl mjölk
½-1 dl socker

Värm i en kastrull och kyl så har du chokladpudding

Edit: Såg att du inte har spis, har du mikro går det också men det måste till värme för att stärkelsen ska göra att det tjocknar.

har ingen potatismjöl eller majstärkelse maziena

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isundin66:

har ingen potatismjöl eller majstärkelse maziena

hej jag har de ingridienserna men ingen majstärkelse eller potatismjöl
Kan det bli beskt hur gör jag för att ej få det beskt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isundin66:

hej jag har de ingridienserna men ingen majstärkelse eller potatismjöl
Kan det bli beskt hur gör jag för att ej få det beskt

samt hur får jag till pudding utan majstärkelse eller potatismjöl isundin66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isundin66:

hej jag har de ingridienserna men ingen majstärkelse eller potatismjöl
Kan det bli beskt hur gör jag för att ej få det beskt

Ta en taxi till CircleK eller varlfri McD.

Permalänk
Avstängd

Hur gör man en chockladpudding utan majstärkelse eller potatismjöl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Isundin66:

Hej jag vill göra egen god chockladpuuding har varken oboy eller ägg hur gör man med kakao och mjölk till en pudding utan att smaka beskt eller klumpar, göra till en god chockladpudding utan ugn och värme på spisplattor om det skulle behövas bara det tack på förhand Isundin66

Göra egen chocklad pudding utan ugn

Varför inte gå till din lokala livsmedelsaffär och köpa de komponenter du inte har hemma? (eller beställ dem on-line)!

Permalänk
Avstängd

Det första är väl att se till att du har ingredienserna hemma?

Annars är det väl bara att prova.

Permalänk
Avstängd

Då jag är yngre har jag inte så att jag kan göra det
Jag har kollat jag har inte majstärkelse eller potatismjöl samt ägg kakao mjölk socker har jag hur ska jag göra chockladpudding utan potatismjöl eller majstärkelse

Permalänk
Medlem

Du behöver något som får det att tjockna. Gelatin eller agar agar kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Isundin66:

Då jag är yngre har jag inte så att jag kan göra det
Jag har kollat jag har inte majstärkelse eller potatismjöl samt ägg kakao mjölk socker har jag hur ska jag göra chockladpudding utan potatismjöl eller majstärkelse

Börja med att införskaffa några skiljetecken ("interpunktion") och placera ut dessa så att man ges möjlighet att förstå vad det är du frågar efter.

Just nu ser det ut som om du frågar efter hur man gör chokladpudding utan:

  • majstärkelse/potatismjöl

  • ägg

  • kakao

  • mjölk

  • socker

  • Värme

Vilket i allmänhet är just det som är de vitala komponenterna i "chokladpudding".

Permalänk
Medlem

Eftersom du saknar i princip alla ingredienser som behövs kan följande video vara en lösning. Går inte det får du banne mig hasa dig till en affär och köpa färdigpulver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon257891:

Börja med att införskaffa några skiljetecken ("interpunktion") och placera ut dessa så att man ges möjlighet att förstå vad det är du frågar efter.

Just nu ser det ut som om du frågar efter hur man gör chokladpudding utan:

  • majstärkelse/potatismjöl

  • ägg

  • kakao

  • mjölk

  • socker

  • Värme

Vilket i allmänhet är just det som är de vitala komponenterna i "chokladpudding".

nej jag har inte potatismjöl majstärkelse funkar bakpulver det har jag

Permalänk
Avstängd

Jag är 18 år snart jag vet inte vem som skrev att jag är hemma utan barnvakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isundin66:

nej jag har inte potatismjöl majstärkelse funkar bakpulver det har jag

Du får nog en ganska intressant chokladpudding om du byter ut maizena mot bakpulver. Det liknar nog kolsyrad chokladmjölk med bismak.

Här har du ett recept som kanske skulle gå att använda om du har sån kris att du måste ha det nu.
Byt ut kokosmjölk mot mjölk och smör. Byt ut chokladmandelmjölk mot mjölk + kakao. Byt ut lönnsirap mot socker.

Och för att svara på en av dina tidigare frågor så sockrar du för att få det mindre beskt.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Du behöver något som får det att tjockna. Gelatin eller agar agar kanske?

funkar bakpulver det har jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HWS:

Du får nog en ganska intressant chokladpudding om du byter ut maizena mot bakpulver. Det liknar nog kolsyrad chokladmjölk med bismak.

Här har du ett recept som kanske skulle gå att använda om du har sån kris att du måste ha det nu.
Byt ut kokosmjölk mot mjölk och smör. Byt ut chokladmandelmjölk mot mjölk + kakao. Byt ut lönnsirap mot socker.

Och för att svara på en av dina tidigare frågor så sockrar du för att få det mindre beskt.

såg ni vem som skrev om har du ingen barnvakt har dina förärldrar lämnat dig själv nu hittar inte jag den kommentaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isundin66:

funkar bakpulver det har jag

Nej, det lär inte fungera.

Permalänk
Avstängd

Vaniljpulver menar jag

Permalänk
Avstängd

Men du lär väl kunna gå till affären om du nästan är 18?

Eller fråga en granne?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Jag undrade bara helt spontant hur man gör
Vet ni vem som la kommentaren är du hemma själv är inte dina föräldrar där

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

@Isundin66 Vänligen se till att posta i rätt forumdel (andra gången nu). Är du osäker på placeringen går det bra att pm:a valfri moderator alt. anmäla tråden för granskning.

Hej en person skrev typ är inte dina föräldrar hemma typ sen försvann den kommentaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isundin66:

Vaniljpulver menar jag

Vaniljpulver är till för att ge smak, inte för att ge konsistens.
Nej, det funkar inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isundin66:

Hej en person skrev typ är inte dina föräldrar hemma typ sen försvann den kommentaren

Det var väl någon som ångrade sig?

Fokusera du på din chokladpudding istället.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Okej men jag har ju mjöl tex vaniljpulver kakao mjölk socker

Permalänk
Avstängd

Kan man söka på medlemmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isundin66:

Okej men jag har ju mjöl tex vaniljpulver kakao mjölk socker

Läste du det jag skrev tidigare?

Skrivet av HWS:

Du får nog en ganska intressant chokladpudding om du byter ut maizena mot bakpulver. Det liknar nog kolsyrad chokladmjölk med bismak.

Här har du ett recept som kanske skulle gå att använda om du har sån kris att du måste ha det nu.
Byt ut kokosmjölk mot mjölk och smör. Byt ut chokladmandelmjölk mot mjölk + kakao. Byt ut lönnsirap mot socker.

Och för att svara på en av dina tidigare frågor så sockrar du för att få det mindre beskt.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Pudding är svårt att få till utan något som får det att tjockna - men du kan kanske göra kladdkaka i kopp istället?

https://www.recepten.se/recept/muggkladdkaka.html

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060