PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sattraby:

Fick samma leveransdatum som dig först (runt 2-3 aug) men sedan valde jag leverans till närmsta ombud så skulle det levereras denna vecka!

Tog också närmsta ombud (Göteborgsområdet) men blev ingen skillnad på det och hemleverans, men får väl hålla tummarna

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StayGolden:

Registrerade mig bara för att varna om att inte lita för mycket på Amazons leveransdatum. Beställde på fredag eftermiddag med prioriterad leverans till närmaste ombud och den skulle komma idag. Istället fick jag ett mail ett den har blivit försenad tills på fredag. Ringde till deras kundtjänst som sa att dom skickar ut till alla i ordning.

Förhoppningsvis så får ni på rätt datum, men boka inte in en gaming dag innan ni faktiskt har fått den. Själv sitter jag här med en kopia av Demon's Souls som jag inte kan spela...

Det låter märkligt. Min syster beställde i fredags, vanlig leverans, beräknad till torsdag men fick den igår istället, 4 dagar före m.a.o.

Permalänk

Disk version i lager på amazon.se igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Disk version i lager på amazon.se igen.

Fick tag i en med förväntad leverans på fredag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooz92:

Fick tag i en med förväntas leverans på fredag!

Sjukt att min leverans ska dröja till Tisdag säger dom nu, beställde igår runt lunch… fortfarande inte skickat paketet.

Beställde handkontroll och extra laddare från max gaming igår 16:51 och fick dom levererade idag 09:41, Amazon borde ta efter där!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk

Jag beställde i fredags från Amazon skulle kommit imorgon. Men är inte skickad ännu så det lär dröja

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

När Mediamarkt öppnade för beställning i butik gjorde jag beställningen dagen efter på Mediamarkt i Stockholmsområdet.

Idag ringde de och sa att den hade kommit, lite mer än en vecka efter beställning. Eventuellt finns det alltså möjlighet att köpa i butik om kedjan har fått större leverans än vad som förbeställts.

Med förbehåll för att butikerna bara fått det antal som kunderna faktiskt har beställt och inga utöver de. Vet inte hur deras rutiner och processer ser ut.

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/PlayStation-5-Digital-PS5/dp/B08LM3KW18...

Finns i lager på Amazon
Digital version

Och där var dem slut, var bara 1 kvar tydligen 😆

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av nejtackingetnamn:

När Mediamarkt öppnade för beställning i butik gjorde jag beställningen dagen efter på Mediamarkt i Stockholmsområdet.

Idag ringde de och sa att den hade kommit, lite mer än en vecka efter beställning. Eventuellt finns det alltså möjlighet att köpa i butik om kedjan har fått större leverans än vad som förbeställts.

Med förbehåll för att butikerna bara fått det antal som kunderna faktiskt har beställt och inga utöver de. Vet inte hur deras rutiner och processer ser ut.

Man hoppas på att butiker börjar få in konsoler som dom har i butikslager så fort som möjligt nu, så att det finns fysiskt. Först då kommer detta kaos upphöra, och vad jag väntar på nu är att elgiganten ska sluta med sitt "halvårs" utlottning av konsoler och börja göra som alla andra butiker. Mediamarkt har ju förstått det för längesen. 👀

Permalänk
Medlem

Kanske blir årets julklapp 2021 då istället för 2020?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sattraby:

Kanske blir årets julklapp 2021 då istället för 2020?

Funnits i lager vid 4 olika tillfällen idag på Amazon (Sverige) både digital och vanlig version. Så det går att få tag på om man vill, dock inte till "massorna" men det måste ändå betyda något att det trillar in flera gånger om dagen.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Skrivet av Holmgren3n:

Funnits i lager vid 4 olika tillfällen idag på Amazon (Sverige) både digital och vanlig version. Så det går att få tag på om man vill, dock inte till "massorna" men det måste ändå betyda något att det trillar in flera gånger om dagen.

Fast har dom några? Alltså jag vet att det står så. Men som sagt jag beställde i fredags och skulle fått min idag. Den är inte skickad ännu

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Fast har dom några? Alltså jag vet att det står så. Men som sagt jag beställde i fredags och skulle fått min idag. Den är inte skickad ännu

Jag beställde två stycken i tisdags (en digital och en med skivläsare) fick ena igår och den andra är skickad (kommer imorgon).

Permalänk
Skrivet av Sattraby:

Jag beställde två stycken i tisdags (en digital och en med skivläsare) fick ena igår och den andra är skickad (kommer imorgon).

Men vad fan? Hur kan du få dina drar dom lott heller? Kommer iaf aldrig mer handla från Amazon efter detta. Folk som beställer på tisdagen ska inte kunna få saker före de som beställer på fredagen. Dessutom långt innan eftersom min inte kommer komma denna veckan.

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Men vad fan? Hur kan du få dina drar dom lott heller? Kommer iaf aldrig mer handla från Amazon efter detta. Folk som beställer på tisdagen ska inte kunna få saker före de som beställer på fredagen. Dessutom långt innan eftersom min inte kommer komma denna veckan.

Jag beställde med expressfrakt i tisdags, men den skickas idag och levereras på måndag... Deras support är smått störande för det enda dom kan säga är att oavsett när man beställer så är det tydligen olika lager som skickar varorna, är varan slut i det lager där man beställde ifrån så hamnar man nederst i högen på ett annat lager som har i stock, så folk som beställer när en ny batch kan komma in får därför saker snabbare om dom har tur.

Men att kalla det Expressfrakt och sedan ha 6 dagars leveranstid är ju bara uselt, dom får 1-stjärna rating på sig för det.
Stod vid beställning att express var 1-2 dagar och vanlig frakt skulle komma mån-tis nästa vecka... (tur express bara kostade 49kr för det vägrar dom kreditera)

Amazon Tyskland och England brukar fungera klockrent med frakt tycker jag, Tyskland levererar allt som oftast på 1-2 dagar med express hem till mig.

Så enkelt svar är väl JA, det är rena lotteriet om man får grejerna eller inte inom rimlig tid.

EDIT: Detta var första och sista gången jag använder Amazon Sverige för att beställa något som man vill ha inom utsatt leveranstid helt klart. Vill man ha något men inte bryr sig om det kommer imorgon eller om två veckor och Amazon är billigast kan det ju vara värt.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Skrivet av Holmgren3n:

Jag beställde med expressfrakt i tisdags, men den skickas idag och levereras på måndag... Deras support är smått störande för det enda dom kan säga är att oavsett när man beställer så är det tydligen olika lager som skickar varorna, är varan slut i det lager där man beställde ifrån så hamnar man nederst i högen på ett annat lager som har i stock, så folk som beställer när en ny batch kan komma in får därför saker snabbare om dom har tur.

Men att kalla det Expressfrakt och sedan ha 6 dagars leveranstid är ju bara uselt, dom får 1-stjärna rating på sig för det.
Stod vid beställning att express var 1-2 dagar och vanlig frakt skulle komma mån-tis nästa vecka... (tur express bara kostade 49kr för det vägrar dom kreditera)

Amazon Tyskland och England brukar fungera klockrent med frakt tycker jag, Tyskland levererar allt som oftast på 1-2 dagar med express hem till mig.

Så enkelt svar är väl JA, det är rena lotteriet om man får grejerna eller inte inom rimlig tid.

EDIT: Detta var första och sista gången jag använder Amazon Sverige för att beställa något som man vill ha inom utsatt leveranstid helt klart. Vill man ha något men inte bryr sig om det kommer imorgon eller om två veckor och Amazon är billigast kan det ju vara värt.

Har också positiva erfarenheter av Amazon Tyskland.

Förresten ska bli intressant att se om 2 timmar när klockan är 20 och tiden har gått ut för sista dag för leverans... och vad Amazon tänker ändra den till istället..... Kommer kanske rentav avboka då

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Ja beställde min idag via amazon.se och min skickades ut idag och anländer imorgon (Göteborg)

Edit:
Kolla så att betalningen gått igenom, kan vara därför som din ännu inte skickats ut ännu, för det är faktura alternativet som krånglar till det för många.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Ja beställde min idag via amazon.se och min skickades ut idag och anländer imorgon (Göteborg)

Edit:
Kolla så att betalningen gått igenom, kan vara därför som din ännu inte skickats ut ännu, för det är faktura alternativet som krånglar till det för många.

Det drogs/reserverades direkt från mitt konto (betalade med kort) så det är nog inte det som är problemet.

Nu står det

Försenad, inte skickad ännu

Vi skickar ett e-postmeddelande till dig så snart beställningen skickas. Du debiteras inte förrän dess. Vi ber om ursäkt för besväret.

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ja beställde min idag via amazon.se och min skickades ut idag och anländer imorgon (Göteborg)

Edit:
Kolla så att betalningen gått igenom, kan vara därför som din ännu inte skickats ut ännu, för det är faktura alternativet som krånglar till det för många.

Va fan är det för skit, vad håller Amazon på med. Kul för dig så klart och det är jag med glad för, men man tycker att ett bolag som ändå jobbat med frakt och orders några år borde veta vad dom håller på med.

Jag är baserad i Göteborg med, beställde och betalade med kort direkt i Tisdags, än så länge har paketet inte lämnat Amazon, dom har bara bokat hämtning på det.

Lätt det sämsta bemötandet och den sämsta leverantören jag handlat av någonsin.

Synd att Amazon verkar funka så bra i Tyskland och England men i Sverige kan dom inte få till det med en bråkdel av antalet kunder….

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Jag och en vän beställde igår och kunde hämta ut idag.
Kristianstad respektive helsingborg.

Visa signatur

Fractal Design R4/Intel I7 3770K/ Sapphire 7970 Vapor-x Crossfire/ MSI Z77A-GD65/ Corsair Vengeance 8gb/Nzxt 1000w psu/Samsung 256gb ssd/WD 500gb hdd/ Corsair Hydro H55/

Permalänk
Konsolgrävare

Webhallen har båda på lager!

Glada nyheter vänner!
Ett gäng PlayStation 5, både Standard Edition och Digital Edition, har letat sig fram till oss. Först till kvarn! https://www.webhallen.com/se/search?searchString=playstation%...

Vi kommer gå igenom för att kontrollera om vissa kunder köpt enheter förut, och om så är fallet kommer de avbeställas för att gå till kunder som inte beställt en tidigare.

Blir det överbokat så kommer de som har en order där vi inte idag har varan i lager kommer hamna i kösystem inför kommande leveranser, så har ni en order så gäller den om ni önskar behålla den.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Gött fick i väg en Order på webhallen

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem

Oj då, Digital edition verkar ha gått åt som smör. Borttagen från webbhallen nu.

Edit:
Båda versionerna nu borttagna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Va fan är det för skit, vad håller Amazon på med. Kul för dig så klart och det är jag med glad för, men man tycker att ett bolag som ändå jobbat med frakt och orders några år borde veta vad dom håller på med.

Jag är baserad i Göteborg med, beställde och betalade med kort direkt i Tisdags, än så länge har paketet inte lämnat Amazon, dom har bara bokat hämtning på det.

Lätt det sämsta bemötandet och den sämsta leverantören jag handlat av någonsin.

Synd att Amazon verkar funka så bra i Tyskland och England men i Sverige kan dom inte få till det med en bråkdel av antalet kunder….

Jag beställde i fredags förra veckan, den skickades idag. Baserat på vad jag läst i denna tråd verkar det finnas olika lager för olika regioner av Sverige, och Stockholm verkar segast (sannolikt på grund av högt tryck här).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Jag beställde i fredags förra veckan, den skickades idag. Baserat på vad jag läst i denna tråd verkar det finnas olika lager för olika regioner av Sverige, och Stockholm verkar segast (sannolikt på grund av högt tryck här).

Min är skickad nu, den skickas från Tyskland, till ett lager i Örebro, sen vidare till Härryda, sen till Göteborg.

Amazon säger att den inte är skickad förens dom får in den i Sverige, men tydligen så skickades den från Tyskland igår kväll och kom fram idag. Tyskland --> Örebro igår kväll/natt. Örebro --> Göteborg idag. Har fraktsedeln kvar på kartongen så inte så svårt att lista ut var den kom ifrån

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Skrivet av Holmgren3n:

Min är skickad nu, den skickas från Tyskland, till ett lager i Örebro, sen vidare till Härryda, sen till Göteborg.

Amazon säger att den inte är skickad förens dom får in den i Sverige, men tydligen så skickades den från Tyskland igår kväll och kom fram idag. Tyskland --> Örebro igår kväll/natt. Örebro --> Göteborg idag. Har fraktsedeln kvar på kartongen så inte så svårt att lista ut var den kom ifrån

Min skickades från Amazon idag. Så den skickades men tog tid. Ska vara hos utlämnaren på tisdag.

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är redan är rapporterat att det finns konsoler på Mediamarkt i Örebro men när jag skulle hämta ut mina hörlurar jag bokade online och kom deras utlämning, som är på baksidan vid deras godsmottagning så såg jag en hel hög med PS5 SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Webhallen har båda på lager!

Glada nyheter vänner!
Ett gäng PlayStation 5, både Standard Edition och Digital Edition, har letat sig fram till oss. Först till kvarn! https://www.webhallen.com/se/search?searchString=playstation%...

Vi kommer gå igenom för att kontrollera om vissa kunder köpt enheter förut, och om så är fallet kommer de avbeställas för att gå till kunder som inte beställt en tidigare.

Blir det överbokat så kommer de som har en order där vi inte idag har varan i lager kommer hamna i kösystem inför kommande leveranser, så har ni en order så gäller den om ni önskar behålla den.

Jag bokade och fick email om att jag kunde hämta ut min ps5 på bredden igår. Åkte dit och fick som svar att de inte fick lämna ut den ännu utan måste vänta tills nästa vecka. Så när vi var där ändrade vi leveransalternativet till airmee så att den kommer hem istället. Dock har inget hänt idag med orden, står fortfarande att jag kan hämta ut den på bredden... Så trist.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meatrose:

Vet inte om det är redan är rapporterat att det finns konsoler på Mediamarkt i Örebro men när jag skulle hämta ut mina hörlurar jag bokade online och kom deras utlämning, som är på baksidan vid deras godsmottagning så såg jag en hel hög med PS5 SE.

Jag bokade på mediamarkt Växjö 23/7, ännu inte hört något om leverans.

Edit: De ringde idag(1/8) och jag kunde hämta ut konsolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Jag bokade och fick email om att jag kunde hämta ut min ps5 på bredden igår. Åkte dit och fick som svar att de inte fick lämna ut den ännu utan måste vänta tills nästa vecka. Så när vi var där ändrade vi leveransalternativet till airmee så att den kommer hem istället. Dock har inget hänt idag med orden, står fortfarande att jag kan hämta ut den på bredden... Så trist.

Låter ju sjukt skumt. Varför får de inte lämna ut den?