Steam Deck sätter ribban till 30 FPS

Permalänk
Medlem

Är det tänkt att man ska spela på enheten eller kolla youtube klipp av andra som spelar?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Off-topic, men jag ser fram emot att många köper denna så att det i förlängningen kommer bli ännu bättre spelkompatibilitet i Linux överlag.

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Sötast

Har en känsla av att steamdeck hårdvaran kommer att vara riktigt bra vilket kommer att lyfta decken.

Är mer oroad över mjukvaran...

Jag är en gamer som önskar att han kunde köra linux på heltid istället för windows och jag anser att gaming på linux är LÅNGT borta från tillräckligt bra trots att proton gjort stora under de senaste åren..

Känns som att steamdeck kommer bli en crashfest och fixfest.
Jag förväntar mig tusentals trådar på nätet om "how do i run game x on deck?" & "Glitches on game x on deck" & "Game X crashes on deck"

Tänk själva hur mycket pengar som knöks ner i portar till t.ex nintendo switch för att få spelen att fungera "tillräckligt bra"
kod optimerad direkt mot specifik hårdvara....

Decken däremot? Kod optimerad för desktophårdvara för ett annat operativsystem som man sedan skall knöka om och köra på decken via proton layer... yeeesh, ångesten jag hade haft om jag jobbar med steamdeck för sure..

Känns som en fruktansvärt risky release. Men jag hoppas stort. Får de igenom denna så kommer jag kunna gamea i framtiden i linux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag är en gamer som önskar att han kunde köra linux på heltid istället för windows och jag anser att gaming på linux är LÅNGT borta från tillräckligt bra trots att proton gjort stora under de senaste åren…

Har du något specifikt exempel på ett spel som fungerar dåligt i proton idag? De titlar jag velat spela har fungerat smärtfritt - ibland direkt bättre än under Windows.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Det känns väl ändå rimligt med tanke på att batteritid och värmeutvecklingen som kommer ske i en sån här handhållen enhet?
Fortfarande en intressant produkt oavsett.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ganska väntat då den prestandamässigt ligger i nivå med 8 år gamla Xbox One och PS4. Med en target resolution på 1280x800, och mest troligt möjligheten att skala upp från lägre upplösningar med FSR, så lär den vara kapabel till det mesta i 30 FPS.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Sötast
Skrivet av Dracc:

Har du något specifikt exempel på ett spel som fungerar dåligt i proton idag? De titlar jag velat spela har fungerat smärtfritt - ibland direkt bättre än under Windows.

https://www.protondb.com/
https://appdb.winehq.org/
https://lutris.net/games?
Börja där, det är inte otydligt

Det är ingen nyhet för någon på planeten att köra linux som primärt os i dagsläget inte är optimalt.

Tänker inte gå igenom några specifika exempel med dig men.... öppnar du protondb så ser du siffran 76% är gold eller högre vilket innebär att minst 24% av spelen kan förväntas ge omedelbara problem.

Än en gång..... Hoppas innerligt på att steam ligger med ett diamantkort i esset som får alla att tappa hakan och spel på linux kanske blir viable på riktigt.
Köra windows virtuellt i linux med gpu passthrough är ju ändå rätt hårt arbete för att försöka undvika dual boot och dras med andra problem. Dual boot i sig är jättetråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Är i princip enbart spel som Nintendo ger ut själva som priset inte sjunker något, Nintendo styr inte prissättning för externa utvecklare på Switch.

Skyrim kostar 200 kronor mer på switchen. Terraria kostar 300 kronor, istället för 100 kronor. NBA 2k21 kostar 600 kronor istället för 200 kronor, men det verkar vara någon form av temporär rabatt i sex timmar till. Minecraft kostar någon hundralapp mer, men då jämför jag med den amerikanska sidan då jag inte får den svenska switchsidan att fungera alls. (Jag har aldrig varit med om en mer dysfunktionell hemsida än den svenska Switchsidan.)

Bland de spel jag orkade jämföra var det konstant dyrare på switchen än på PC. Inte för att det spelar någon roll då effekten är där oavsett, men hur skulle du kunna veta om Nintendo styr prissättningen i deras butik?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Skrivet av Allexz:

https://www.protondb.com/
https://appdb.winehq.org/
https://lutris.net/games?
Börja där, det är inte otydligt

Det är ingen nyhet för någon på planeten att köra linux som primärt os i dagsläget inte är optimalt.

Tänker inte gå igenom några specifika exempel med dig men.... öppnar du protondb så ser du siffran 76% är gold eller högre vilket innebär att minst 24% av spelen kan förväntas ge omedelbara problem.

Än en gång..... Hoppas innerligt på att steam ligger med ett diamantkort i esset som får alla att tappa hakan och spel på linux kanske blir viable på riktigt.
Köra windows virtuellt i linux med gpu passthrough är ju ändå rätt hårt arbete för att försöka undvika dual boot och dras med andra problem. Dual boot i sig är jättetråkigt.

Om Steam Deck blir populärt kan man förvänta sig att spelproducenterna tillsammans med Valve fixar eventuella kompatibilitetsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Skyrim kostar 200 kronor mer på switchen. Terraria kostar 300 kronor, istället för 100 kronor. NBA 2k21 kostar 600 kronor istället för 200 kronor, men det verkar vara någon form av temporär rabatt i sex timmar till. Minecraft kostar någon hundralapp mer, men då jämför jag med den amerikanska sidan då jag inte får den svenska switchsidan att fungera alls. (Jag har aldrig varit med om en mer dysfunktionell hemsida än den svenska Switchsidan.)

Bland de spel jag orkade jämföra var det konstant dyrare på switchen än på PC. Inte för att det spelar någon roll då effekten är där oavsett, men hur skulle du kunna veta om Nintendo styr prissättningen i deras butik?

https://developer.nintendo.com/faq
Kan vara för att Nintendo själva informerar om hur de hanterar prissättning i sin FAQ för utvecklare?

Dessutom så kan man få en hel del spel till Switch bra mycket billigare i fysiskt format än om man skulle köpa direkt i eshop, även fast spel från just Nintendo håller i sig mer även där.

Permalänk
Sötast
Skrivet av FattarNiInte:

Om Steam Deck blir populärt kan man förvänta sig att spelproducenterna tillsammans med Valve fixar eventuella kompatibilitetsproblem.

Ja, det är ju något man kan hoppas på!

Men hade du köpt en Switch om det stod nedan på lådan?

*Vissa spel fungerar perfekt, andra kanske fungerar OK medans några inte körs alls!

*Då spelen inte körs på den plattformen de är byggda för så finns det ingen garanti att något spel fungerar, morgondagens patch kan göra spel ospelbara vilken dag som helst.

*Du ansvarar själv för att ditt steamOS funkar! Om du gör några förändringar på din maskin så kan allt borkas, vi supporterar inte dig om något går fel.

*Spel som uppdateras med tiden kan eventuellt fungera sämre under steamdeckens livslängd, det är upp till utvecklarna (som inte officellt supporterar vår produkt) att se till att spelet fungerar i framtiden också!

*Skulle du bli multiplayerbannad i onlinespel pga att du kört linux så... well, shit happens.

I verkligheten är jag inte alls bitter över Steamdeck. Tycker det är en häftig produkt som jag hoppas fortsätter driva linux gaming framåt. Men det är viktigt att folk förstår vad de köper. Det är inte en konsoll, företag utvecklar inte direkt för den. Mjukvaran är en hackjob med kompatibilitetslager som kan funka.

Om jag hade gillat handheld så hade jag lätt köpt en, men jag är väl medveten om vad gaming on linux faktiskt är och då blir man ju lite oroad.

Som sagt dock så skulle jag dock bli överlycklig om proton faktiskt gör något fantastiskt här i nya versionen, en gamechanger

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

https://developer.nintendo.com/faq
Kan vara för att Nintendo själva informerar om hur de hanterar prissättning i sin FAQ för utvecklare?

Dessutom så kan man få en hel del spel till Switch bra mycket billigare i fysiskt format än om man skulle köpa direkt i eshop, även fast spel från just Nintendo håller i sig mer även där.

Deras FAQ är ju inte den verklighet som stora utgivare lever efter. På samma sätt som ett enmansföretag och Skanska inte har samma avtal med Derome.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Är det bara jag som läser det till att deras minimum mål är 30fps?

Mycket riktigt så.
30FPS är deras minimum, till skillnad från konsoller som i många fall blir "upp till 30FPS".

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Deras FAQ är ju inte den verklighet som stora utgivare lever efter. På samma sätt som ett enmansföretag och Skanska inte har samma avtal med Derome.

De skriver bokstavligen i FAQ att de låter utvecklare själva styra sin egen prissättning, förstår inte riktigt vad du försöker komma fram till här, de försöker knappast tvinga stora utgivare att acceptera förvalda priser Nintendo sätter när de samtidigt låter små enmansföretag göra som de vill utan begränsningar.

Givetvis finns det delar av ekvationen där stora utgivare förhandlar sig till mer förmånliga villkor, men det handlar om andra saker än vad du försöker få det till.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man är ganska gnällig om man förväntar sig 60 fps på high i alla AAA spel på en handhållen konsol. Särskilt när ingen konkurrent är i närheten av den prestandan.

Permalänk
Medlem

30 fps med handkontroll är helt klart spelbart.

Lås ett spel till 30 fps och testa med handkontroll. Går riktigt bra. Men med mus och tangentbord börjar man nästan gråta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja, det är ju något man kan hoppas på!

Men hade du köpt en Switch om det stod nedan på lådan?

*Vissa spel fungerar perfekt, andra kanske fungerar OK medans några inte körs alls!

*Då spelen inte körs på den plattformen de är byggda för så finns det ingen garanti att något spel fungerar, morgondagens patch kan göra spel ospelbara vilken dag som helst.

*Du ansvarar själv för att ditt steamOS funkar! Om du gör några förändringar på din maskin så kan allt borkas, vi supporterar inte dig om något går fel.

*Spel som uppdateras med tiden kan eventuellt fungera sämre under steamdeckens livslängd, det är upp till utvecklarna (som inte officellt supporterar vår produkt) att se till att spelet fungerar i framtiden också!

*Skulle du bli multiplayerbannad i onlinespel pga att du kört linux så... well, shit happens.

I verkligheten är jag inte alls bitter över Steamdeck. Tycker det är en häftig produkt som jag hoppas fortsätter driva linux gaming framåt. Men det är viktigt att folk förstår vad de köper. Det är inte en konsoll, företag utvecklar inte direkt för den. Mjukvaran är en hackjob med kompatibilitetslager som kan funka.

Om jag hade gillat handheld så hade jag lätt köpt en, men jag är väl medveten om vad gaming on linux faktiskt är och då blir man ju lite oroad.

Som sagt dock så skulle jag dock bli överlycklig om proton faktiskt gör något fantastiskt här i nya versionen, en gamechanger

Gabe Newell har väl garanterat att hela Steam-biblioteket fungerar felfritt native eller via Proton?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av exroz:

Hmm

AAA-titlar, 1280x800 i 30 FPS.

Jag slår till direkt!!!

Jag tänker såhär:
Om folk kan spela DOOM 2016 på sin Switch som renderar i typ 540p@30, då tror jag att DOOM i 800p@30-60 är en minst lika bra om inte bättre upplevelse

Personligen planerar jag inte direkt att sitta och spela Battlefield på min Deck, utan snarare siktar på RPG-titlar som lirar fint i 30FPS, eller JRPG:s som utan tvivel lär kunna drivas i 60FPS. Racingspel likt Dirt eller Need for Speed lär heller inte vara några problem att driva i 60FPS i den upplösningen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tänker inte gå igenom några specifika exempel med dig men.... öppnar du protondb så ser du siffran 76% är gold eller högre vilket innebär att minst 24% av spelen kan förväntas ge omedelbara problem.

Precis! Du slipper bli övervakad, du får bättre kontroll över din egen dator och får välja bland 76% av alla spel. Låter som ett enkelt val!

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Indie på switch är väl inte så dyra eller? Nu har jag inte haft igång min på säkert 1 år så är osäker på hur prissättningen ser ut. När det kommer till Nintendos egna så har det spårat ut helt ja.

Ptja, alla kanske inte är svindyra, men jag upplever att det oftast skiljer en hel del. Och på Steam är ju spelen rabatterade var och varannan dag.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ford Prefect:

Precis! Du slipper bli övervakad, du får bättre kontroll över din egen dator och får välja bland 76% av alla spel. Låter som ett enkelt val!

Alla mina maskiner samt servrar kör linux just gör att jag gillar OS:et så det inget jag behöver övertalas om.
De enda spelen jag spelar, spelar jag med mina vänner. Inga av de spelen fungerar i Linux.

Alltså är det som du sa ett väldigt enkelt val - jag kan inte välja Linux på min gamingburk för då kan jag inte spela med mina vänner.

En procentsats gör mig ingen större skillnad direkt

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som resonerar så här:
Jag köper en handhållen spelkonsol men jag slipper köpa spel till den då jag redan har massor i mitt bibliotek.

Sedan skulle det inte förvåna mig om det dök upp ett verktyg för att modifiera windows 10 installation för att fungera bra med Deck:en. Ingen tvingar en att köra Linux.

grammatik :)
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av borz:

Är det bara jag som resonerar så här:
Jag köper en handhållen spelkonsol men jag slipper köpa spel till den då jag redan har massor i mitt bibliotek.

Sedan skulle det inte förvåna mig om det dök upp ett verktyg för att modifiera windows 10 installation för att fungera bra med Deck:en. Ingen tvingar en att köra Linux.

Är nog ganska många som ser det så och tjusningen med den, just att kunna använda de spel man redan har smidigt portabelt, utan att de streamas.

Ska inte vara något problem att köra andra OS, som Windows, men hade gärna sett detta faktiskt visats. En av de större frågorna sedan dag ett har varit hur det blir med drivrutiner.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon5930:

Är nog ganska många som ser det så och tjusningen med den, just att kunna använda de spel man redan har smidigt portabelt, utan att de streamas.

Ska inte vara något problem att köra andra OS, som Windows, men hade gärna sett detta faktiskt visats. En av de större frågorna sedan dag ett har varit hur det blir med drivrutiner.

Min spontana tanke är att det nog inte krävs några direkta drivrutiner.

Tänker på alla maskiner som fungerar med Windows 10, allt från gamla Core2Duo:s hela vägen till Ryzen 5000/Intel 11th Gen. Windows behöver inte ens drivare för nätverkskort eller sonika längre (för merparten) utan använder Windows egna universala ditton i grund bara – Sedan om kontrollerna i Deck använder samma API som Steam Controller, då finns det vida support i Windows redan där med också.

Det jag är nyfiken på framförallt är DualBoot!
Reserverat den största modellen förvisso, men planerar att utöka med 128 – 256GB MicroSD också efter att jag såg ETA Primes tester med laddningstider o.s.v. på en One GX1 (handheld med 11th Gen), fungerade ypperligt för de flesta spelen. Tänkte därmed dela av den interna disken på typ 60/40 mellan SteamOS och Windows om möjligheten finns, sedan köra SteamLib från SD-kortet.

Denna "setup" bör möjliggöra 100% tillgång till mitt SteamLib, samt även Xbox Game Pass utan att behöva förlita mig på XCloud streaming (men fortfarande ha möjligheten att streama spel som är lite för stora för att installera).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Alla mina maskiner samt servrar kör linux just gör att jag gillar OS:et så det inget jag behöver övertalas om.
De enda spelen jag spelar, spelar jag med mina vänner. Inga av de spelen fungerar i Linux.

Alltså är det som du sa ett väldigt enkelt val - jag kan inte välja Linux på min gamingburk för då kan jag inte spela med mina vänner.

En procentsats gör mig ingen större skillnad direkt

Jag håller med, man får köra det som fungerar. Procentsatsen gör förhoppningsvis skillnad när det är dags för er att välja ett nytt spel. Om du får vara med i den processen så kanske du kan få till ett spel som fungerar på både Windows och Linux? Du behöver inte vara den "jobbiga" som försöker övertala dina kompisar att överge Windows, de behöver inte ens få veta att du har en dold agenda med ditt val av spel

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yatagarasu:

Min spontana tanke är att det nog inte krävs några direkta drivrutiner.

Tänker på alla maskiner som fungerar med Windows 10, allt från gamla Core2Duo:s hela vägen till Ryzen 5000/Intel 11th Gen. Windows behöver inte ens drivare för nätverkskort eller sonika längre (för merparten) utan använder Windows egna universala ditton i grund bara – Sedan om kontrollerna i Deck använder samma API som Steam Controller, då finns det vida support i Windows redan där med också.

Det jag är nyfiken på framförallt är DualBoot!
Reserverat den största modellen förvisso, men planerar att utöka med 128 – 256GB MicroSD också efter att jag såg ETA Primes tester med laddningstider o.s.v. på en One GX1 (handheld med 11th Gen), fungerade ypperligt för de flesta spelen. Tänkte därmed dela av den interna disken på typ 60/40 mellan SteamOS och Windows om möjligheten finns, sedan köra SteamLib från SD-kortet.

Denna "setup" bör möjliggöra 100% tillgång till mitt SteamLib, samt även Xbox Game Pass utan att behöva förlita mig på XCloud streaming (men fortfarande ha möjligheten att streama spel som är lite för stora för att installera).

Chipset och framförallt grafik är de riktiga frågetecknen.

512GB även här och eventuellt dual boot men troligen ren Windows såvida inget problem uppstår. Vill ha full kompatibilitet men om suspend featuren i SteamOS verkligen fungerar så är det något jag gärna vill ha.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Alla mina maskiner samt servrar kör linux just gör att jag gillar OS:et så det inget jag behöver övertalas om.
De enda spelen jag spelar, spelar jag med mina vänner. Inga av de spelen fungerar i Linux.

Alltså är det som du sa ett väldigt enkelt val - jag kan inte välja Linux på min gamingburk för då kan jag inte spela med mina vänner.

En procentsats gör mig ingen större skillnad direkt

Jag gissar på att det är spel utanför steam du syftar på då? För ett av målen med steam deck är ju att 100% av steams bibliotek ska fungera på Linux till release, dels har de interna testversioner av proton med högre kompatibilitet och dels så jobbar de med EAC osv för att få till de spelen som inte fungerar pga anticheat.
Skulle du byta till Linux på gamingriggen om allt fungerade utan problem där?

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

Att spela spel under 60 fps år 2021 och framåt...

Varför vill folk köpa detta?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Att spela spel under 60 fps år 2021 och framåt...

Varför vill folk köpa detta?

För att det är en handhållen enhet....vill du spela i 60fps, köp en konsol eller PC, där inte ens alla konsolspel är 60fps på en 200w konsol.
Man får ja rimliga förväntningar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

För att det är en handhållen enhet....vill du spela i 60fps, köp en konsol eller PC, där inte ens alla konsolspel är 60fps på en 200w konsol.
Man får ja rimliga förväntningar.

Jag bashar inte produkten utan tänker rent allmänt.

30 fps i spel är ju som en slideshow. 60 fps är standard om man vill ha en bra upplevelse.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X