Mikrofonen funkar inte i CSGO

Permalänk
Medlem

Mikrofonen funkar inte i CSGO

Hej,
Jag är ny på Csgo men får inte mikrofonen på headsetet att fungera i spel, har kollat alla förslag på Youtube och har gjort allt som dom sagt men det funkar inte. I alla andra spel fungerar det och i Teams/Zoom m.m.
Tack för hjälp.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ConnyH:

Hej,
Jag är ny på Csgo men får inte mikrofonen på headsetet att fungera i spel, har kollat alla förslag på Youtube och har gjort allt som dom sagt men det funkar inte. I alla andra spel fungerar det och i Teams/Zoom m.m.
Tack för hjälp.

Vad är det exakt som inte fungerar? Hör inte andra dig?
Har du aktiverat voicecom i spelets inställningar och valt rätt utgång där?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ja dom hör inte mig, har push to talk och trycker på knappen och pratar men ingen hör mig. Har voice_enable 1 i panelen .

Permalänk
Medlem

Gå in i CSGO, Öppna steam overlay > Settings
Där inne ska det finnas någon inställning för ljud, Kolla att rätt mikrofon är vald där för det är den som är vald där som CSGO försöker använda.

En kompis hade liknande problem då han använde en annan mikrofon för TS/Discord istället för den på hans headset

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Gå in i CSGO, Öppna steam overlay > Settings
Där inne ska det finnas någon inställning för ljud, Kolla att rätt mikrofon är vald där för det är den som är vald där som CSGO försöker använda.

En kompis hade liknande problem då han använde en annan mikrofon för TS/Discord istället för den på hans headset

I steam overlay har jag rätt mikrofon vald, och vid test där så funkar den, men inte i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConnyH:

I steam overlay har jag rätt mikrofon vald, och vid test där så funkar den, men inte i spel.

Okej,

Det finns även en annan sak i config för mikrofonen men kommer inte ihåg vad det är.
Denna kanske?
voice_forcemicrecord

https://totalcsgo.com/commands/voice

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Okej,

Det finns även en annan sak i config för mikrofonen men kommer inte ihåg vad det är.
Denna kanske?
voice_forcemicrecord

https://totalcsgo.com/commands/voice

Har den på men icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConnyH:

Har den på men icke.

voice_modenable [0 / 1]

This command disables your microphone if set to 0 (you can still hear other players). Default is 1 (your microphone is enabled).

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

voice_modenable [0 / 1]

This command disables your microphone if set to 0 (you can still hear other players). Default is 1 (your microphone is enabled).

Har den också på. Tack för all hjälp, nu måste jag dra iväg ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConnyH:

Har den också på. Tack för all hjälp, nu måste jag dra iväg ett tag.

Mikrofonen funkar ännu inte i Csgo

Permalänk
Medlem

Har du rätt input i spelet? För mitt HyperX heter output "Game" och input "Chat".

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Har du rätt input i spelet? För mitt HyperX heter output "Game" och input "Chat".

Jag är ju ny så förstår hur du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConnyH:

Jag är ju ny så förstår hur du menar.

förstår inte...