Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Får överväga att köpa ny dator då... Klarar minimum, men hur bra kommer det rulla då, och i vilken upplösning tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag håller med! Sen är det någonting med PoE som gör mig lite åksjuk. Jag har svårt att få en överblick och se vad som händer och allt blir bara en grötig röra... Vet inte vad det beror på, har aldrig upplevt det i något annat spel 🤷‍♂️ Är liksom fiender, väggar, effekter från spells, allt bara rörs ihop...

Håller med om att allt är rörigt i det spelet. Jag tror det har att göra med att ens karaktär medvetet är gjord alldaglig och ful likt fienderna för att man ska micro-transacta o köpa skins som gör att man urskiljs från gröten.

Lite konstigt i ett spel där ens karaktär är huvudpoängen men förstår att dom vill tjäna pengar också.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Någon som lagt pre-order på D2r?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sINsen:

Någon som lagt pre-order på D2r?

Jag funderade på det innan jag testade alpha:n, men insåg ganska snabbt hur mycket det åldrats. Det var väldigt svårt att spela D2 efter att ha kört PoE ett tag

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Någon som lagt pre-order på D2r?

Japp så fort man kunde typ, men jag spelade väldigt mycket Diablo II LOD förr och vet att jag säkert kommer lägga ner massor med timmar sedan med då jag tycker om känslan i spelet.
Kommer inte jaga att komma på leaderbord utan kommer spela med ett gäng vänner som också har köpt det.

Bara 82 dagar kvar nu.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Japp så fort man kunde typ, men jag spelade väldigt mycket Diablo II LOD förr och vet att jag säkert kommer lägga ner massor med timmar sedan med då jag tycker om känslan i spelet.
Kommer inte jaga att komma på leaderbord utan kommer spela med ett gäng vänner som också har köpt det.

Bara 82 dagar kvar nu.

Ja la en pre order förut, men jag vet att jag kommer att nyttja det. har garanterat lagt ner 1000+ timmar på d2 lod
Nej inte ja heller, ja kommer spela för de är roligt, de blir ju som en ny värld att upptäcka nu med allt det grafiska

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa det på PS5 men har inte bestämt mig än. Vill gärna spela med handkontroll då jag är van från D3.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Funderar på att köpa det på PS5 men har inte bestämt mig än. Vill gärna spela med handkontroll då jag är van från D3.

Funkar ju lika bra med handkontroll på PC.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Funkar ju lika bra med handkontroll på PC.

Jo visst gör det så men jag sitter hellre i soffan och spelar på tv:n.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jo visst gör det så men jag sitter hellre i soffan och spelar på tv:n.

Gå att köra datorn på TV'n med.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Gå att köra datorn på TV'n med.

Forfarande bökigt att släpa ut datorn från sovrummet till vardagsrummet. Inte ett alternativ.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte att köpa spelet trots att jag var en stor Diablo II älskare förr. Orkar inte sitta flera timmar och mangla monster längre då man börjar närma mig 60 år (usch vad tiden rinner iväg )

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Forfarande bökigt att släpa ut datorn från sovrummet till vardagsrummet. Inte ett alternativ.

Nvidia Shield/Steam Link/lång kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nvidia Shield/Steam Link/lång kabel

Eller så köper jag det till PS5 för 399:- och spelar på tvn?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Eller så köper jag det till PS5 för 399:- och spelar på tvn?

Absolut, jag ger bara alternativ

Permalänk
Medlem

Jahopp. då får vi se om open beta snart släpps för oss som förbeställt

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Jahopp. då får vi se om open beta snart släpps för oss som förbeställt

Jag tror de kommer att vara i mitten/slutet på augusti

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag tror de kommer att vara i mitten/slutet på augusti

jag med tyvärr...

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Avstängd

Någon annan än jag som anar giriga ugglor i mossan från Activisions sida som upptäcker det rasande antalet spelare i WoW-delen och då sneglar de åt Diablo II: Resurrected och kanske tänker, "Tänk om vi slänger in lite MTXs, typ XP Boosts och även förmågan att kunna köpa alla Legendary/Set Items man vill ha för guld där man köper extra guld för riktiga pengar medan vi gör mängden guld som släpps av fiender i spelet mycket lägre än i originalspelet så att de känner sig tvingade till det för de står inte ut med all plötslig gold-grind!?"

Det skulle i princip ta bort allt skoj med klassiska Baal-runs med polarna i jakt på legendariska objekt om du frågar mig...

Activision har ju redan "bajsat" på WC3: Reforged så ÄVEN om det är en helt annan spelstudio som utvecklar just spelet så kan ju Activision närsomhelst bara tvinga spelstudion att lägga in det INGEN av oss vill se som jag nämnt ovan? Vad tror ni? Tror ni att det kan råka drabba Diablo II: Resurrected på grund av det som uppdagats hos Blizzard vilket lett till lägre värderade aktier, förlorade prenumeranter och därmed förlorade MTX-intäkter i WoW-spelserien?

Observera att jag nämner Activision varje gång. Jag tvivlar på att de som faktiskt pysslar med spelutveckling hos Blizzard (förutom de stämningsanklagade äcklen då) också vill förstöra Diablo II: Resurrected som de "tvingades" göra med WC3: Reforged. Det är viktigt att skilja på de som fattar besluten och de som "tvingas" utföra de fattade besluten.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon annan än jag som anar giriga ugglor i mossan från Activisions sida

Är inte det standard i spelvärlden nu för tiden?

Ressurected släpps kanske 20 år senare men hela ekosystemet har ju ändrats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeoplesMC:

Är inte det standard i spelvärlden nu för tiden?

Ressurected släpps kanske 20 år senare men hela ekosystemet har ju ändrats.

Jovars, men Activision tycks verkligen ha en extra stark talang för det!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Gå att köra datorn på TV'n med.

Garvade när jag läste detta. Varför försöka övertala honom/henne att köpa spelet till en annan plattform än den han/hon vill? Totalt meningslöst. Spelet har ju dessutom cross-platform progression så skulle vederbördande vilja spela på pc senare är det bara att lägga till och helt utan förlust..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon annan än jag som anar giriga ugglor i mossan från Activisions sida som upptäcker det rasande antalet spelare i WoW-delen och då sneglar de åt Diablo II: Resurrected och kanske tänker, "Tänk om vi slänger in lite MTXs, typ XP Boosts och även förmågan att kunna köpa alla Legendary/Set Items man vill ha för guld där man köper extra guld för riktiga pengar medan vi gör mängden guld som släpps av fiender i spelet mycket lägre än i originalspelet så att de känner sig tvingade till det för de står inte ut med all plötslig gold-grind!?"

Det skulle i princip ta bort allt skoj med klassiska Baal-runs med polarna i jakt på legendariska objekt om du frågar mig...

Activision har ju redan "bajsat" på WC3: Reforged så ÄVEN om det är en helt annan spelstudio som utvecklar just spelet så kan ju Activision närsomhelst bara tvinga spelstudion att lägga in det INGEN av oss vill se som jag nämnt ovan? Vad tror ni? Tror ni att det kan råka drabba Diablo II: Resurrected på grund av det som uppdagats hos Blizzard vilket lett till lägre värderade aktier, förlorade prenumeranter och därmed förlorade MTX-intäkter i WoW-spelserien?

Observera att jag nämner Activision varje gång. Jag tvivlar på att de som faktiskt pysslar med spelutveckling hos Blizzard (förutom de stämningsanklagade äcklen då) också vill förstöra Diablo II: Resurrected som de "tvingades" göra med WC3: Reforged. Det är viktigt att skilja på de som fattar besluten och de som "tvingas" utföra de fattade besluten.

in game gold är däremot tämligen värdelöst, det finns inget system för att använda guldet i spelet för att få progression. Att köpa items rakt av med pengar ser jag som väldigt osannolikt.. Det går att gambla fina items men det krävs mer än guld och väldigt väldigt mycket av det.

Förstår din poäng däremot, något som verkligen talar för den är att öppen byteshandel inom spelet redan möjliggör pay to win via 3e parts valutor (FG). Kan hända att "activision blizzard" vill ta över den marknaden och då är det i princip över innan det börjat.

Hoppas de inser att det är fel väg och rätt väg är att försöka ta bort all typ av fusk så ekonomin håller ihop ett tag och inte dupes och bottar översvämmar spelet med höga runor på två veckor.

Edit: De lär väl ha förstått att en väldigt stor del av spelarbasen i WoW lämnar pga av MTX. Om inte har ju majoriteten av deras content creators och deras fanbase gjort väldigt klart vad man tycker om det.

Permalänk
Konsolgrävare

Nothing is delayed. Beta is still in August. We will have more news soon

https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/delayed-2-resurrected/...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nothing is delayed. Beta is still in August. We will have more news soon

https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/delayed-2-resurrected/...

Får hoppas det inte är "Soon™"

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag tippar på mitten/slutet på augusti då skarp release är i slutet på september

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Då är det släppt att Fredagen den 13 augusti 19:00 svensk tid kan dom som förköpt spelet börja testa det och alla andra en vecka senare och så avslutas testen 23 augusti.

Edit:

https://www.blizzard.com/en-us/

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Då är det släppt att Fredagen den 13 augusti 19:00 svensk tid kan dom som förköpt spelet börja testa det och alla andra en vecka senare och så avslutas testen 23 augusti.

Edit:

https://www.blizzard.com/en-us/

Härligt! Några dagar bort då bara

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kommer verkligen inte köpa ett 20 år gammalt spel (dock ett av de bästa jag spelat under många år) där man inte erbjuder något nytt ingame.
Lite av ett politiskt beslut av mig också då Blizzard har failat med wc3 RF som jag köpte, kvalitén på deras spel blivit sämre och deras politiska haveri i Kina och senast arbetsplatsen. Blizzard som jag växt upp med var så bra att man behövde inte kolla gameplay eller recensioner förr, spelen var alltid toppklass under många många år. Tråkig utveckling

Permalänk
Medlem

Det går att preloada betan nu. Välj Betan i rullistan för spelet och tanka!
29gb stor!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2