Permalänk
Medlem

Köpråd 3070-kort

Hej,

Jag har ett Palit GeForce RTX 3070 GameRock 8G bokat som jag kan åka och köpa i butik idag.
Kortet kostar dock 10 500kr. Det känns lite som överpris då jag sett andra 3070 Ti för samma pris? Eller är det rimligt?

Jag har just nu ett GTX980 så jag är i stort behov av uppgradering. Men som alla vet är det svårt att få tag i kort just nu.

Skulle ni köpt det? Behöver hjälp att bestämma mig.

Permalänk
Medlem

Det är bara du som kan svara på om det är värt det eller inte. Klarar man sig absolut inte med det man har o har pengarna så får man välja själv som sagt om de är värt personligen, de kanske inte är värt ekonomiskt, men som sagt. Individuellt

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Det är bara du som kan svara på om det är värt det eller inte. Klarar man sig absolut inte med det man har o har pengarna så får man välja själv som sagt om de är värt personligen, de kanske inte är värt ekonomiskt, men som sagt. Individuellt

Ja, så är det ju. Jag tänker mer om det är så mycket som det kortet kostar eller om butiken tagit i från tårna. Tänker att man kan köpa ett Ti kort för samma pris? Kanske inte är så stor skillnad mellan 3070 och Ti dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Ja, så är det ju. Jag tänker mer om det är så mycket som det kortet kostar eller om butiken tagit i från tårna. Tänker att man kan köpa ett Ti kort för samma pris? Kanske inte är så stor skillnad mellan 3070 och Ti dock?

Kolla på youtube, 3070 och 3070ti i den upplösning du spelar i så ser du skillnad i fps osv

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

skulle inte lägga dom pengarna på ett 3070 eller 3070ti..
hade jag snarare tittat på ett begagnat 10/20 serien(om du hittar nått till behagligt pris) och sen invänta nästa gen / prisdropp