Helgsnack: Vad är ditt bästa handhållna spelminne?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Måste vara det här. Suktade länge efter det och lyckades spara ihop och köpa ett när jag var 8-9 år gammal. Tror dom kostade runt 150 spänn nya 1982.
Många speltimmar blev det

Detta är köpt senare..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många fina minnen. Det började med brorsans Game Boy, på den blev det mycket Tetris, Links Awakening, Super Mario Land och Gargoyles Quest. Men allra finast måste ändå vara när jag köpte min egen Game Boy Color och Pokémon Red. Minns också mycket väl när Pokémon Silver släpptes, jag och en polare köpte det samtidigt, fast han Gold. Sen hade vi sleepover och spelade som bara fan.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Det var nog på den tiden var jag fick en gul GameBoy Color och Pokemon Yellow.
Den följde med lite överallt.
120+ timmar, kasetten skickad till Nintendo var man fick Mew och certifikat.

Därefter har vi det värsta minnet, var min lille halvbror stal den och sparade över min save...

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk

En regnig sommar på landet i Åbo skärgård för vad som nu måste vara minst 10 år sen. Jag fick låna kusinens DS-lite och upptäckte vad som snabbt blev ett av mina favoritspel någonsin "The world ends with you".

Tror att det snart är dags att plocka upp spelet på switch så man kan ta sig an uppföljaren med uppfräschat minne!

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem

Bästa minnet är nog Game & Watch som någon släkting hade, var väl sent 80-tal el tidigt 90. Även om det inte spelades mycket så var det ändå något speciellt.
Har själv bara haft Turtles och Skönheten&Odjuret, samt något litet där någon figur ska passera en trafikerad väg.
Handhållna har väl heller aldrig riktigt lockat i högre grad, samt att de nog också var rätt dyra.

Permalänk
Medlem

Gameboy Color (limegrön) och Pokémon Blue. Hade just fyllt 10 år, lyckan var total! Tills att jag började spela, och precis som någon annan redan skrivit kom jag inte heller ut genom det första huset man börjar i. Fick ringa min kompis som hade kommit en bit i spelet, han kom snabbt på sin cykel och visade att det som ska föreställa en matta/dörr är vägen ut från huset och då började hela sagan.

Charmen för mig med att se tillbaka på hur primitivt allt var då i jämförelse med nu, är att man fick förlita sig på kompisar, tidningar och rykten om hur man skulle ta sig vidare eller få tag på exotiska Pokémon samt fusk. År 2000 hade i varje fall inte jag och mina kompisar tillgång till bredband, medan idag kan vem som helst få fram guider osv direkt i mobilen... Den känslan vi hade som växte upp med detta tror jag faktiskt inte att nya generationer kommer att kunna få igen.

Permalänk
Medlem

När jag klarade en jättesvår bana på super mario run. Man skulle ta 5 svarta pengar, och den timing man behövde var otrolig. Många slaktade rörmockare på den banan. Det var den med jättemånga snurrande spikhjul.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

GBA och pressa igenom Megaman battle network 2001.. Det var tider det. Googlade spelet och såg att det kanske får en remaster eller något till switchen nu när det är 20 års jubileum.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Humm....

Det måste vart när jag gick runt en heldag... eller två i Singapore.
För att hitta bästa priset på en Nintendo SP.

Det bästa var att nästan alla gav priset först utan batteriet.. =/

Eller Donkey Kong (Game & Watch, 1982) jag fick en julafton för en massa år sedan....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Mitt bästa bärbara spelminne är något så färskt som Cat Quest. Det avnjöts under de ensamma kvällarna jag spenderade på diverse hotell i Stockholm (under tiden före pandemin) och var en verklig snuttefilt. Självklart spelades det till Switch!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Pokemon yellow på min rosa Gameboy pocket.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.