3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur mycket betalade du för kortet?

På den tiden kunde man beställa ett 3080 TUF OC för 7990 kr.
Men det var ett subventionerat introduktionspris då de skulle matcha MSRP.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk

Beställde mitt kort på inet 21/11/2020, ett 3080 Ventus 3X OC. När jag beställde det stod det att det var en vecka kvar till leverans, sen en månad, sen tre månader, och se 02/08/2021... Nu på fredag, sista vardagen innan det datumet, har det spontant ändrats till "Försenad inleverans" utan någon kommunikation från inet. Misstänker absolut att jag får fira ettårsjubileum på kortet innan jag får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miscreant:

Beställde mitt kort på inet 21/11/2020, ett 3080 Ventus 3X OC. När jag beställde det stod det att det var en vecka kvar till leverans, sen en månad, sen tre månader, och se 02/08/2021... Nu på fredag, sista vardagen innan det datumet, har det spontant ändrats till "Försenad inleverans" utan någon kommunikation från inet. Misstänker absolut att jag får fira ettårsjubileum på kortet innan jag får det.

Jag har beställt samma kort och under veckan har det stått att kortet kommer på måndag. Senast imorse kollade jag.
Nu när jag läste ditt inlägg gick jag in och har fått "försenad inleverans".

När man precis började få upp hoppet...suck....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miscreant:

Tjenare. Sitter i samma situation, beställde mitt 24/11. Jag har läst att status inte uppdateras så bra just nu pga semestertider. Jag gissar att ingen justerade inleveranstiden på ventus korten och att ändringen vi ser nu är triggas automatiskt då de inte fått in leveransen som de ska. Tänkte höra med dem på måndag.

Visa signatur

Q9450 @ 3200Mhz | 2*8800GT Geforce @ 700/1715/1840 | 8gb Ocz platinum 2 @ 1000Mhz | 2*500gb Seagate Barracuda @ raid 0

Permalänk
Medlem

Har ett 3080 TUF OC beställt på Elgiganten sedan 29/9. I januari ringde jag in och frågade vart kortet var, då det var det datumet de hade kommunicerat från början. Eftersom det var försenat så gav de mig ett löfte på 1500kr i kompensation när kortet väl levereras. Ringt in flera gånger sedan dess för uppdatering, utan svar (som inte förvånar någon som följer denna tråden). Ringde in nu igen och frågade ifall de hade några uppdateringar och då erbjöd sig snubben att ge lite mer kompensation för väntan. Så är väl uppe i 1800-2000kr rabatt. Vilket, om vi ska vara helt ärliga, säkert inte kommer vara värt det när de levererar kortet den 6:e maj 2023 och Nvidia precis har lanserat RTX 4k serien.

Permalänk

EVGA:s webshop, finns också, de borde sända till hela EU och ESS, för de listar momsen för samtliga länder om man trycker på en "VAT-knapp", men så klart produkten måste ju finnas i lager i dessa bristtider.

https://eu.evga.com/products/ProductList.aspx?type=0&family=G...

T.ex

https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=10G-P5-3897-KR

EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING
€ 781,99 Exc VAT

Det blir ca SEK 10000 med svensk moms och en svag kronkurs, så ändå ett ganska bra pris. Annars om ni vänner/familj neråt kontinenten så kan man alltid skicka dit eftersom Sverige har bland den högsta momsen.

Tyskland har 19% och Schweiz bara 7,7% så det blir ju en tämligen stor rabatt jämfört med Sverige, om ni ändå har kontakter där och kanske ska åka dit eller låter dem skicka det (försäkrat i det fallet är nog säkrast).

Men så klart produkten måste ju finnas i lager...

Annars har ASUS webshop bra priser, men som nämnts i tidigare poster sänder de så vitt jag vet bara till Tyskland och kanske några andra länder, men ej Sverige.

https://webshop.asus.com/de/komponenten/grafikkarten/rtx-30-s...

T.ex

ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G-V2-GAMING

1.129,90 €inkl. moms och försändelse

Permalänk
Skrivet av Miscreant:

Har också en beställning liggande sedan november 2020. Finns det någon som har fått detta kort levererat från Inet under 2021, och isf när??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur mycket betalade du för kortet?

7990kr får jag betala när det väl kommer

Visa signatur

Gamers don´t age, we level UP

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

sett massvis me grafikkort på senaste som kommit ut o legat kvar rätt länge. inet har ju inget kösystem längre . men antar dom hade de när du beställde? känns som de går snabbare o köpa o va först till kvarn ba. de va så ja gjorde. sa upp min köplats o kirrade ett på egen hand

Just på Asus TUF OC är det fortfarande kö system. Övriga kort ser det ut som dem har kommit i fatt med och man kan beställa när det finns i lager.
Fick erbjudande att byta till ett Strix-kort då där har dem hunnit i fatt med kön. men skulle dock behöva lägga till 4000kr. Tyckte inte det var värt det.

Visa signatur

Gamers don´t age, we level UP

Permalänk
Skrivet av optimal.lap:

Har också en beställning liggande sedan november 2020. Finns det någon som har fått detta kort levererat från Inet under 2021, och isf när??

Jag beställde mitt 28 november och väntar fortfarande.

Permalänk
Skrivet av hal9000ii:

Jag beställde mitt 28 november och väntar fortfarande.

Långsam rörelse framåt i kön. Vore intressant att veta om det beror på levererade kort eller på att kunder ger upp och avbokar ...

Permalänk
Medlem

MSI RTX 3080 Ventus 3X OC beställd från Inet 19/11 - 20

Det har inte hänt så mkt senaste veckorna

16/4 - köplats 28
3/5 - köplats 28
24/5 - köplats 26
16/6 - köplats 25
6/7 - köplats 13
2/8 - köplats 13

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

(Gällande ASUS 3080 TUF OC, beställt 2020-12-08)

Köplats idag 2021-06-30: 264

Köplats idag 2021-08-02: 228

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Skrivet av Procompius:

EVGA:s webshop, finns också, de borde sända till hela EU och ESS, för de listar momsen för samtliga länder om man trycker på en "VAT-knapp", men så klart produkten måste ju finnas i lager i dessa bristtider.

https://eu.evga.com/products/ProductList.aspx?type=0&family=G...

T.ex

https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=10G-P5-3897-KR

EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING
€ 781,99 Exc VAT

Det blir ca SEK 10000 med svensk moms och en svag kronkurs, så ändå ett ganska bra pris. Annars om ni vänner/familj neråt kontinenten så kan man alltid skicka dit eftersom Sverige har bland den högsta momsen.

Tyskland har 19% och Schweiz bara 7,7% så det blir ju en tämligen stor rabatt jämfört med Sverige, om ni ändå har kontakter där och kanske ska åka dit eller låter dem skicka det (försäkrat i det fallet är nog säkrast).

Men så klart produkten måste ju finnas i lager...

Annars har ASUS webshop bra priser, men som nämnts i tidigare poster sänder de så vitt jag vet bara till Tyskland och kanske några andra länder, men ej Sverige.

T.ex

ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G-V2-GAMING

1.129,90 €inkl. moms och försändelse

Did this work for anyone ? How is the queue system ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Did this work for anyone ? How is the queue system ?

I've been in queue since close to the release but without success. My guess is that EVGA EU is underprioritized.

Permalänk

Did I just beat the bots ? Or is it not so sought after card & I did a mistake ?

https://imgur.com/a/BTY2Wah

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Did I just beat the bots ? Or is it not so sought after card & I did a mistake ?

Hahah no way! Congrats

I never even saw the buy button on this card

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Seems like it is ordered and not in stock. My boyfriend got the same.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Managed this aswell. If we're lucky we should have one from next delivery but who knows...non oc feels pretty rare nowdays. Time will tell 😂

Permalänk
Medlem

Got my order through aswell.. guess we will see.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qside:

vilken jävla butik var detta? Fudge! att man missade den

Permalänk
Skrivet av davitto:

Hahah no way! Congrats

I never even saw the buy button on this card

Skrivet av Teagirl:

Seems like it is ordered and not in stock. My boyfriend got the same.

Skrivet av Miniwonka:

Managed this aswell. If we're lucky we should have one from next delivery but who knows...non oc feels pretty rare nowdays. Time will tell 😂

Skrivet av Qside:

Haha, this only means one thing, they will either cancel most of the orders or they will show delayed delivery.

Because it was showing only 1 card in stock at the time of ordering

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Haha, this only means one thing, they will either cancel most of the orders or they will show delayed delivery.

Because it was showing only 1 card in stock at the time of ordering

Såg det också när jag beställde. Ser ut som dom har tagit bort varan från hemsidan nu också?

Permalänk
Skrivet av Qside:

Såg det också när jag beställde. Ser ut som dom har tagit bort varan från hemsidan nu också?

Yes, it has been taken down now. Maybe their system allowed too many order (a technical glitch) !

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som lyckats beställa kort från Proshop vid 14.00 när de släpper sina, utan att använda sig av bottar? Såg att de har kort för ganska vettiga priser men vet inte om det ens är värt att försöka tävla mot bottarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Är det någon av er som lyckats beställa kort från Proshop vid 14.00 när de släpper sina, utan att använda sig av bottar? Såg att de har kort för ganska vettiga priser men vet inte om det ens är värt att försöka tävla mot bottarna?

Hinner inte ens se någon köpknapp innan dom är slut, dock så ska dom visat fel på 3080 Ti som kommer släppas imorgon istället enligt supporten.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Jag köpte ett ventus 3080 TI för 12900:-
Verkar som några andra här på Sweclockers lyckades göra det samma, men frågan är om det var något fel på sidan.
Får vänta o se ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag lyckades på något magiskt vis med ett 3080 Strix, förutsatt att saker och ting nu gick rätt till. Har ingen aning om hur och kände mig rätt förvirrad när jag tryckte på "Köp". Hade hoppats på ett TUF själv, men dom bara försvann direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gpumeister:

Jag köpte ett ventus 3080 TI för 12900:-

Skrivet av Nieko:

Jag lyckades på något magiskt vis med ett 3080 Strix,

Kul att höra att någon lyckats i alla fall. Kanske det är värt att göra ett försök imorgon. Jag trodde jag skulle klara mig på mitt 1070 ett tag till eftersom jag mest spelar wow, men jag sa precis upp min subscription där och tänkte lira New World när det kommer om en månad. Dock verkar det som att det kommer få mitt 1070 att gå på knäna så hade varit nice med en uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag lyckades knipa ett MSI GeForce RTX 3080 Ti VENTUS 3X för 12900kr. Återstår att se om det blir någon leverans...skulle finnas ett i lager stod det men nu står det att det är beställt från deras leverantör och ska levereras senast nästa måndag...

Visa signatur

PC: Core i9 12900K, RTX 3080 Ti, Asus Prime Z690-A, 32GB DDR5@5200, Samsung 960EVO, Noctua NH-U12A, Corsair RM850X, LG 34'' UltraGear
NAS: QNAP TVS-872XT, Truenas Xeon E3-1245V2, RAM 32Gb ECC, LSI SAS 9207-8i