Permalänk
Medlem

Galax 3090 Hall of Fame

Har ett ganska trevligt 3090 till salu. Galax (KFA2) RTX 3090 Hall of Fame (HOF). För närmre presentation av detta världsrekordhållande kort se här: https://www.galax.com/en/graphics-card/30-series/3090-series/...

Säljs med vattenblock från Bykski som kyler framsida (fullcover), men även baksidan (minnena) med aktiv vattenkylning (inte endast passiv backplate). Ger väldigt fina temperaturer på både core och minnen. Mer info här: https://www.formulamod.net/collections/galaxkfa2-gainward/pro...

OBS, luftkylare ingår ej. Endast vattenblock och själva grafikkortet. Fungerar givetvis perfekt! Endast testkört en snabb sväng - i nyskick! Ej kört på kväve.

Hade tänkt mig 20 000 för kortet, säljes när det känns rätt. Avhämtning prioriteras!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Mmm, ja jäklar vad sugen en blev på att byta ut 3080 ti kortet. (Varit riktigt sugen på HoF kort ett bra tag!) Gissar på att du inte behöver ett 3080ti TUF kort? Hehe

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Haha, nej tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Haha, nej tyvärr.

Hahaha, näe misstänkte nästan det. Sjukt trevliga kort. 20k utan garanti, kvitto och original kylare är tufft dock. Lär behöva fundera en hel del på det där. (Samt sälja av mitt 3080ti först....) Men vem vet, kanske blir ett PM vid senare tillfälle om det finns kvar då dvs.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Lite mer info förresten. Det här är OC Lab edition, som inte går att köpa utanför asien. Detta har stock boost på 1905MHz, högst av alla 3090 såvitt jag vet. "Normal" HOF har 1800Mhz, Limited edition har 1860MHz...
S-bios har 350-390 Watt limit
P-bios har 460-500 Watt limit

Nedan är en screen jag hittade när jag lite snabbt testade kortet och vattenblocket. Det var under högtrycket med 26C ambient. 2100Mhz max boost och 1375MHz mem. Var med S-bios och stock volts.

Permalänk
Administrativ avgift

@Rauf hur ser det ut med garantier? Är kortet köpt/sponsrat? Kan du tänka dig gå ner vid snabb affär? Vad hände med orgkylaren?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Någon garanti ska man inte räkna med, men man skulle alltid kunna höra direkt med galax oc lab om det händer något. De är ju angelägna om anseendet. Däremot så är det ju premium komponenter som är byggda för att klara en bra bit över 1000 watt, samt andra ansträngningar korten utsetts för vid extremöverklockning. Jag har sålt en hel del kort genom åren och har inte hört om ett enda som gått sönder.

Jag har redan fått bud via pm på strax under utsatt pris och upphämtning, så att skicka för lägre är inte aktuellt.

Permalänk
Medlem

Hej,

Detta måste vara samma kort till salu på Tradera med originalkylaren? https://www.tradera.com/item/341372/485581527/galax-kfa2-rtx-...

Har du avmonterat vattenblocket eller hur säljs kortet nu och varför följer inte luftkylaren med i annonsen här?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har fler än ett

Permalänk
Medlem

Kortet är sålt, men jag låter annonsen ligga uppe tills betalningen gått igenom.

Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.