Vad kör du för chromium-plugins?

Permalänk
Medlem

Vad kör du för chromium-plugins?

  • AdBlock (den klassiska funkar överallt och på yt's reklam)

  • Colorize Facebook (är allergisk mot facebook's fula blå, jag kör rysk blå istället lite ljusare)

  • Dark Reader (fungerande förmörkare på natten)

  • History On/Off (knapptryck stänger av historik)

  • INSSIST (du får mobil-versionen av Instagram)

  • Last.FM Unscrobbler (övar låtar ibland och får för många scrobbles i min databas, kan gå in och editera bort enkelt med detta)

  • Social Blade (avancerad statistik för Youtube-kanaler)

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Kör bara Adblock, Metamask (wallet) och Bitwarden.

Installerade faktiskt INSSIST nu för att testa, såg ganska smidigt ut

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

uBlock Origin, React Devtools, JSON Formatter

Permalänk
Medlem

I ordning av viktighet:

uBlock Origin - blockar reklam likt Adblock

1Password extension (desktop app required) - integrerar min lösenordshanterare i Chrome

SponsorBlock for YouTube - Skip Sponsorships - hoppar automatiskt över sponsorer och andra "ointressanta" saker i youtube filmer. Bra om man kollar tech youtubers då nästan varje jäkel har någon sponsor.

Tab auto reloader - bra i dessa scalper tider när man försöker få tag på en PS5 eller grafikkort

Copy Cat - bra om man vill kopiera länkar till t.ex. detta forum (som jag gör just nu t.ex.) då man kan automatiskt få BBTaggen färdig. Igår när jag länkade massa grafikkort så öppnade jag alla dem korten i tabbar i ett nytt fönster och sedan valde jag "All Tabs - Copy BBCode" så var det färdigt.

Get cookies.txt - var någon gång jag skulle ladda ner något med youtube-dl och det behövde mina cookies så då använder jag denna för att få dem dit

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tack för alla delningar Detta påminner om sena 90-talet när man gav sig ut på download.com för att hitta nått nytt coolt program.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U