Android: FB Messenger, låg upplösning på foton

Permalänk
Medlem

Android: FB Messenger, låg upplösning på foton

Det brukar gå att skicka foton i uppåt 4000*[något], men ibland bråkar det för mig.
Då blir det 500*[något] och dålig kvalité.
Det har hittills fungerat att rensa lagringsutrymme och cache och sedan loggat in igen.
Men nu är det helt stopp.
Bilder blir små och dåliga vid skicka och ta emot.
På frugans telefon fungerar det utan problem.
Vad kan det vara?
Sony Xperia 5, Android 11.
Alternativet för ladda upp i HD är ibockat i FB-appen.

EDIT: Fick precis en bild av en bekant, upplösning på 4032*3024
Laddar ner den, samma upplösning.
Skickar tillbaka den och 540*960..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Är du säker på att även mottagaren får bilden i lägre upplösning? Den enklaste lösningen är väl att skicka bilden externt, antingen via mail eller annan tjänst.

Permalänk
Medlem

Är samma för en kompis med Sony Xperia lur. Alla andra jag någonsin skrivit med blir bra, men inte han med sin Sony.

Såg att provat med annan lur.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Är du säker på att även mottagaren får bilden i lägre upplösning? Den enklaste lösningen är väl att skicka bilden externt, antingen via mail eller annan tjänst.

Ja, hon sitter bredvid mig.
Lite irriterande att behöva ett steg till för att skicka bilder.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Xiaomi 10t pro. Tror det började med senaste Androiduppdateringen.

Permalänk
Medlem

Samma för mig på Samsung Galaxy S10 med senaste uppdatering på Android 11

Permalänk
Medlem

Har samma problem med en oneplus 8t och en Xiaomi mi 10, någon som hittat en lösning? När jag får bilder från någon med iPhone är det alltid hög upplösning.