3dfx-återkomsten ett skämt

Permalänk
Medlem

Jag vet inte jag. Något särskilt roligt skämt var det inte. Det hela faller ju direkt på sin egen orimlighet, men de som trodde på det blir besvikna nu istället. Så någon hög ha ha faktor är det inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Jag vet inte jag. Något särskilt roligt skämt var det inte. Det hela faller ju direkt på sin egen orimlighet, men de som trodde på det blir besvikna nu istället. Så någon hög ha ha faktor är det inte.

Äh, tycker sådana här skämt kan vara roliga!

Lite som första April när alla företag "lanserar" allehanda sjuka produkter som går på gränsen mellan verklighet och satir - Även ett perfekt tillfälle för företag att testa vattnen för att se om en produkt skulle vara gångbar eller ej. Spontant tänker jag tillbaka på Nvidias R.O.N och Razers "senaste prylar" som McFly o Eidolon!

Om man inte gillar skämtet finns det åtminstone en gnutta nostalgi att hämta och må bra över

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Nvidia äger väl 3dfx-namnet så kanske blev tagna i örat av mannen med läderjackan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Projekt 1 : Fixa kaffemaskin till pausrummet
Projekt 2 : Köp ett paket kakor
Projekt 3 : ....

Allt jobb som flyter ett företag klassar de som ett projekt antar jag, och de flesta projekten kommer vara som Inets misslyckade försök till hörlurar, hitta OEM tillverkare i kina med produkter att slappa en logga på. Maximalt 5 projekt kommer vara produktutveckling internt.

Stavfel på så hög nivå...

Sant, mer bs (projekt) för att skita ned ett spännande namn );

Projekt 4: install auto-correct

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Givetvis, nVidia köpte väl upp det som 3DFX fanns för 100 år sen... men lite roligt såg det ut.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Projekt 1 : Fixa kaffemaskin till pausrummet
Projekt 2 : Köp ett paket kakor
Projekt 3 : ....

Allt jobb som flyter ett företag klassar de som ett projekt antar jag, och de flesta projekten kommer vara som Inets misslyckade försök till hörlurar, hitta OEM tillverkare i kina med produkter att slappa en logga på. Maximalt 5 projekt kommer vara produktutveckling internt.

Stavfel på så hög nivå...

Vad hände med inets hörlurar? Var längesedan jag såg något om det. Sökte lite snabbt men det senaste jag hittar är från maj någongång, rann det ut i sanden?

Är ente 3dfx märket ägt av nvidia? Minns efter uppköpet att hemsidan hänvisade till nvidia efter uppköpet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Känns som någon försökte sig på en scam, kanske Nvidia hörde av sig och undrade vad personen gjorde och hotade med rättsliga åtgärder? och då låtsas användaren som att det var ett prank?.

Annars brukar ju parodi-konton skriva att det är just ett parodi-konto.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Är ente 3dfx märket ägt av nvidia? Minns efter uppköpet att hemsidan hänvisade till nvidia efter uppköpet.

3dfx.com hänvisar fortfarande till Nvidia. (något är dock lite skumt, för jag kommer till nvidia ibland och sedan timear den ut ibland)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Awwwww no ok

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dags att skapa Matrox millenium interactive på Twitter nu

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Dags att skapa Matrox millenium interactive på Twitter nu

Gör inte det, företaget finns ju fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Känns som någon försökte sig på en scam, kanske Nvidia hörde av sig och undrade vad personen gjorde och hotade med rättsliga åtgärder? och då låtsas användaren som att det var ett prank?.

Annars brukar ju parodi-konton skriva att det är just ett parodi-konto.

3dfx.com hänvisar fortfarande till Nvidia. (något är dock lite skumt, för jag kommer till nvidia ibland och sedan timear den ut ibland)

var nog säkert nvidia som undrade vad dom höll på med. testade även jag 3dfx.com har inte timeat ut men lite segt går det allt. kanske många som är på den nu efter skämtet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka på Sweclockers.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

När "nya" 3DFX skrev att dom skulle göra högtalare, surfplattor, telefoner och lite allt möjligt fick jag lite flashbacks till Antec... inte på ett bra sätt heller.

Skrivet av Jompa79:

Swecs redaktion got trolled hard

Ja shit, inte som att vi skrev ganska tydligt att det här var fejk innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

När "nya" 3DFX skrev att dom skulle göra högtalare, surfplattor, telefoner och lite allt möjligt fick jag lite flashbacks till Antec... inte på ett bra sätt heller.

Ja shit, inte som att vi skrev ganska tydligt att det här var fejk innan

Folk läser inte mer än rubriken vet du väl

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja shit, inte som att vi skrev ganska tydligt att det här var fejk innan

Varför ens skriva om det från första början om man vet att det är fake, dont feed the trolls. Jag förstår att det är nyhetstorka nu på sommaren men detta är bara löjligt, speciellt när man sveps med i nostalgitrippen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Varför ens skriva om det från första början om man vet att det är fake, dont feed the trolls. Jag förstår att det är nyhetstorka nu på sommaren men detta är bara löjligt, speciellt när man sveps med i nostalgitrippen.

Antagligen för att andra hälften av läsarna skulle basha SweC om de inte skrev nåt om det. Och om det senare hade visat sig vara legit så hade folk klagat på det ännu mer. Det är svårt att göra rätt i allas ögon hela tiden.

Jag har inga problem med att någon skriver om rykten om de bara är tydliga med det, vilket swec var i det här fallet.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jompa79:

Varför ens skriva om det från första början om man vet att det är fake, dont feed the trolls. Jag förstår att det är nyhetstorka nu på sommaren men detta är bara löjligt, speciellt när man sveps med i nostalgitrippen.

...and there you have it

Permalänk
Medlem

Som jag trodde, inget att bry sig om - glöm och gå vidare.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Något som faktiskt hade varit kul vore om någon tog upp den fallna manteln och började nyproducera något av de gamla PCI- eller AGP-korten.

Kunde nog finnas en marknad för det, nu när de som spelade på den tiden generellt sett har kommit en bit i karriären, och är relativt köpstarka. Perfekt läge att rida på retrodatortrenden. De fetare Vooodoo-korten är inte längre billiga på begagnatmarknaden.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jompa79:

Varför ens skriva om det från första början om man vet att det är fake, dont feed the trolls. Jag förstår att det är nyhetstorka nu på sommaren men detta är bara löjligt, speciellt när man sveps med i nostalgitrippen.

Äh ta en kopp kaffe nu!

Det är ju kul med sådana här saker även om det är på skämt eller "troll" - Att folk sveps med på en resa "down memory lane" kan ju inte vara annat än positivt om man har bra/roliga minnen från tiden, eller?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Även om det inte var ett troll, vad hade folk förväntat sig över klistermärken och loggor på olika produkter?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Vad säger ni, vilket blir nästa anrika företag att "försöka" eller låtsas sig på en återkomst härnäst då?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är besviken ... på att skämtet inte var roligare än så här.

De flesta "aprilskämt" (augustiskämt ...) brukar börja i en seriös ton men skruva till det till det löjliga på slutet.
Fenomenet med gamla varumärken med nostalgifaktor som kommer tillbaka på billiga smartphones och liknande är något som hade varit värt att driva med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Och jag som hade sett fram emot att testa med Bongholiomarks!

Permalänk
Medlem

Kul skämt..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Äh ta en kopp kaffe nu!

Det är ju kul med sådana här saker även om det är på skämt eller "troll" - Att folk sveps med på en resa "down memory lane" kan ju inte vara annat än positivt om man har bra/roliga minnen från tiden, eller?

Eller en glass kanske

Permalänk
Medlem

Det närmaste vi får relaterat till 3dfx är nog ryssen som gör en begränsad del med grafikkorts chip på nytt pcb, fortfarande gamla drivrutiner och buggar här och där.
https://www.facebook.com/zxc64.hw finns lite videos på youtube på voodoo 6000 han gjort och ett kort med powervr chip och voodoo 3 3500 på samma pcb.
https://www.youtube.com/watch?v=UgbVmYn1xZ8

https://www.youtube.com/watch?v=PK4-7Gh5SFU

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb