Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Witcher III med bägge expansionerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Omno

Spel #5 för 2021. Ett mysigt litet pusselspel som tar runt 2-3 timmar att spela igenom. Egentligen bara ett pussel i hela spelet som är rätt svårt. Efter 25 minuter av frustration av att känna sig stendum var jag tvungen att googla hur sjutton man skulle göra... haha

https://youtu.be/ISDUQhv47-E

Jag spelade också precis igenom Omno då det finns på Game Pass, det var riktigt bra... lite lagom klurigt och väldigt fin spelvärld (och musik).

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Sommarsemesterns skörd.
Outer worlds, inte så bra. Deponia doomsday, bra men andra spel i serien är bättre.

Permalänk
Medlem

The Last of Us 2

Spelade första spelet när det kom på min PS3 och hade aldrig PS4 så blev inte förrän nu när jag skaffade PS5 jag kunde köra uppföljaren. Är inte mycket för Singel-player spel men den här serien har jag verkligen gillat, bra story och fin grafik.

Permalänk
Medlem

GTA 5 när det kom ut på konsol

Permalänk
Medlem

Borderlands 3 och Bioshock Infinite.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Quantum break, 100%
En glitch gjorde att jag slapp spela om det mesta på hard (valde nya junctions på hard) så jag körde igenom det sista.

Permalänk
Medlem

The Room: Three

Spel #6 för 2021. Pusselspel som vunnit många priser. Klart spelvärt.

Permalänk
Medlem

Klarade 2 st spel idag (eller igår rättare sagt nu när jag kollar vad klockan är )

Det ena var "The Plan" och är ett gratisspel som finns på Steam... tar bara några minuter att spela igenom och var värt det tycker jag, det har bara ett achivement och det fick jag och det var första gången jag fått ett "perfect game" i Steam

Det andra var "Another Sight" och var ganska bra... det var vissa pussel som var repetitiva dock speciellt i början med båten men sen blev det intressantare miljöer och pussel.
Det finns även en gratis prolog till spelet i Steam där man bara spelar som katten och är då ett regelrätt plattformsspel... tror jag iaf för jag har inte spelat igenom det än.
https://store.steampowered.com/app/963210/Another_Sight__Hodg...

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Senast "klarade" är nog cruelty squad, dock bara archon grid ending änsålänge.

Fastnade dock rätt snabbt för det Trevligt med ett biopunkspel bland alla cyberpunkspel!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Dishonored 2. Försökte fixa achievement för att aldrig bli sedd av en fiende, men blev sedd 1 gång tidigt i spelet och missade det tills det var för sent

Permalänk
Medlem

Dishonored. Har tyvärr tappat suget för spel.

Permalänk
Avstängd

Red Alert

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Svantesson666:

The Room: Three

Spel #6 för 2021. Pusselspel som vunnit många priser. Klart spelvärt.

https://youtu.be/2g9pqTyEaXo

Dessa gjorde sig extremt bra på iPad tyckte jag, då man kunde vrida/dra/öppna etc på ett mer naturligt sätt än med en mus / dator.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Hitman 2, den nyare alltså, i början av juli. Har ett par spel igång samtidigt men det är dels långa spel (Dragon Quest XI) och spel som saknar slut (Forza Horizon 3 & 4).

Har massor av spel att ta tag i men efter semestern tog slut så har det inte varit alltför lätt att komma igång med något. De flesta kräver ganska mycket tid.

Permalänk
Medlem

Witcher III för ett par år sen. Har inte hittat något som fått mig att fastna efter det förutom fifa och rocket league.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Dessa gjorde sig extremt bra på iPad tyckte jag, då man kunde vrida/dra/öppna etc på ett mer naturligt sätt än med en mus / dator.

Själv tyckte jag lite tvärtom. Tyckte det blev enklare på min 77-tummare då saker syntes bättre

Inte spelat någon av dem på iPad dock, bara telefon tidigare.

Har gett mig i kast med fyran nu. Känns så här i början overkligt mycket svårare eller också är det för att jag är en dag dummare mot igår...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Svantesson666:

Själv tyckte jag lite tvärtom. Tyckte det blev enklare på min 77-tummare då saker syntes bättre

Inte spelat någon av dem på iPad dock, bara telefon tidigare.

Har gett mig i kast med fyran nu. Känns så här i början overkligt mycket svårare eller också är det för att jag är en dag dummare mot igår...

Nämen va säger du ?!, FYRAN!?
Det hade jag ingen aning om att det ens fanns.

Tackar!, nu vet jag något jag skall skriva upp på backloggen 😅👍

Det är ju riktigt bra pris på dem också, sett till hur många timmars underhållning/hjärngympa man får!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Musikälskare

Brukar inte spela klart spel men har 100% achievemnts på Steam när det kommer till Banished

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

The Room: Four

Spel #7 för 2021.

Riktigt bra även detta. Gillade det skarpt.

Permalänk
Medlem

Persona 5 Royal. Kanske bästa JRPG jag har nånsin spelat.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

AC Valhalla, spelat typ 350 timmar sen vi fick Xbox s X i juni...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077, 2 endings än så länge men jobbar lite då och då på att ha spelat alla. Annars har jag i vanlig ordning mest spelat multiplayer men drog igenom Call of Juarez Gunslinger också, lagom tillfredsställande gameplay men det var ingen lång story. Nästa blir väl RE:Village som jag nog är 70-80% färdig med, riktigt trevligt spel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Tog en nostalgitripp och spelade ut Half-Life i Linux Älskar än i dag grafiken <3

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Cyberpunk 2077, tredje varvet. Denna gång som netrunner. Kombinera ett par quickhack-perks (critical hits på quickhacks och att de sprider sig till några extra) med en crafting-perk som låter en behålla mods från saker man tar i sär (disassemble). Man blir man rysligt overpowered. Efter ett tag hade jag fortuna och bully i alla slots på kläderna. Det gav 100% crit-chans + 600% crit damage. Contagion slog ut alla fiender på en gång. Kul i ett par gånger, men inte särskilt utmanande i längden.

Permalänk
Medlem

Shadowrun: Dragonfall.

Meh, ett dugligt budgetrollspel varken mer eller mindre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima rekommenderas. DLC samt PS5 uppgradering släpps snart också.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Alex Kidd in Miracle World DX i förrgår... jag tyckte det var ganska bra, Alex är lika slirig att styra som Mario
Fast jag måste erkänna att efter att jag kommit drygt 60% in i spelet så aktiverade jag "infinite lives" i menyn... så jag slapp starta om från början på varje level

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk

Håller på att varva FC5 ND för andra gånger. Är mycket roligare andra gången då man vet hur man ska göra. Skita i att uppgradera vapen mm tills man skaffat Elite.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Innocence

https://www.youtube.com/watch?v=wORYxwz1Zlk&ab_channel=IGN

Spelade precis igenom det. Var en trevlig upplevelse. Det som var sämre var AI samt att det är ganska fyrkantigt spel, gör man inte exakt så som det är tänkt så dör man väldigt snabbt, något man lär sig under speltiden.

Rekommenderas om man gillar thirdperson-spel som tex Uncharted, Last of US osv.

Speltid: Ca 8-10h skulle jag tippa på.

Ska tydligen komma en uppföljare under 2022: https://www.youtube.com/watch?v=Vo12hpQ9zCk&ab_channel=IGN