Högtalare med optisk ingång (2.0 mindre modell)

Permalänk

Högtalare med optisk ingång (2.0 mindre modell)

Söker ett par 2.0 högtalare av mindre modell med optiskt ingång. Står givetvis för frakt om dom behöver skickas.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Har inga högtalare med optisk in men har du redan andra högtalare så kanske jag kan fresta med en smidig dac/förstärkare?

Har en sån här som inte används, har optisk in mfl.
https://www.theabsolutesound.com/articles/nuforce-dda-100-int...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Söker ett par 2.0 högtalare av mindre modell med optiskt ingång. Står givetvis för frakt om dom behöver skickas.

Läs hela annonsen här

har 2x Argon alto 5 active vita
https://www.hifiklubben.se/argon-audio-alto-5-active-traadlos...

Och en 8Tum bas/subb
https://www.hifiklubben.se/argon-audio-bass8-mk2-subbas/argba...

Toppskick med kartonger (iaf till basen).
Kan släppa allt för 5k
Nypris 6.6k

ca 8 månader garanti kvar, dock aldrig haft problem.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Tack för erbjudandena men jag hade hoppats hitta något runt tusenlappen. Kanske var orealistiskt, jag vet inte riktigt vad dessa typer av högtalare kostar. Jag har en PS3 som är kopplad till en datorskärm utan inbyggda högtalare, och enda porten med ljud ut som ps3an har är optiskt utgång, så det är det enda alternativet jag har, om jag inte vill byta ut skärmen mot en TV då.

Permalänk

Jag har ett par vita Audio Pro Addon T14 som jag skaffade den 23/5 som jag tänkte lägga ut. Dem är i nyskick och har stått på samma plats sen jag köpte dem, men tusenlappen är lite väl lågt så det är väl inte särskilt aktuellt då heller antar jag.

Hoppas du hittar något som passar dig i alla fall :).

Mvh

Permalänk

Det finns optiskt omvandlare till tex rca för runt hundringen.
Gör en snabb googling så förstår du vad jag menar.
Då öppnat sig en värld av högtalare för dig

https://www.google.com/search?q=optisk+till+rca&oq=optisk+til...
Lycka till

Felstavning..
Permalänk
Skrivet av fredd_1981:

Det finns optiskt omvandlare till tex rca för runt hundringen.
Gör en snabb googling så förstår du vad jag menar.
Då öppnat sig en värld av högtalare för dig

https://www.google.com/search?q=optisk+till+rca&oq=optisk+til...
Lycka till

Tack för tipset, det skulle kunna vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack, jag ska kolla närmare på dom, det där var riktigt bra förslag!

Permalänk
Medlem

Har 1 par Argon Audio Forte A5 inköpta för lite mer än 1 år sen för 5.000 kr, minimalt spelade då uppgradering skedde några månader senare pga flytt occh blivit stående i sovrummet utan att ha blivit brukade. Spelade vid ett 10 tal tillfällen. Kan släppa dom för 3.000. Spelar fantastiskt bra, har fått många utmärkelser, har 2 st optiska ingångar, en för tv ljud och 1 för Hi-Fi.

Mvh Amandus

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Har 1 par Argon Audio Forte A5 inköpta för lite mer än 1 år sen för 5.000 kr, minimalt spelade då uppgradering skedde några månader senare pga flytt occh blivit stående i sovrummet utan att ha blivit brukade. Spelade vid ett 10 tal tillfällen. Kan släppa dom för 3.000. Spelar fantastiskt bra, har fått många utmärkelser, har 2 st optiska ingångar, en för tv ljud och 1 för Hi-Fi.

Mvh Amandus

Färg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Vita! Ingår gör också en Supra optisk kabel, också vit, kostar 400 kr ny.

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Vita! Ingår gör också en Supra optisk kabel, också vit, kostar 400 kr ny.

Ok, ursäkta dum fråga men jag kan tyvärr ingenting om högtalare, är det jättestor skillnad i ljudkvalitén på dina och dom som jomakr rekommenderade som kostar runt 1000-lappen nya? Eller är det bara det att man kan spela mycket högre med ett par högtalare för 5k än några för 1k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Ok, ursäkta dum fråga men jag kan tyvärr ingenting om högtalare, är det jättestor skillnad i ljudkvalitén på dina och dom som jomakr rekommenderade som kostar runt 1000-lappen nya? Eller är det bara det att man kan spela mycket högre med ett par högtalare för 5k än några för 1k?

Nej, högtalare handlar inte bara om hur högt man kan spela. Mina som kostar 5 spelar garanterat bättre och har mer detaljrikt ljud än några för 1.000, med största sannolikhet mer basdjup och klarare diskant. Just diskanten är väldigt fin i dessa högtalare. Jag hade betalat 7-8.000 för dessa när jag köpte dom så dom är väldigt prisvärda! Kabeln som medföljer är från svenska Supra som gör världskända Hi-Fi kablage och har enbart brukats till tv ljud då högtalarna har spelats via bluetooth mest. Du kan enkelt växla mellan ljudkällor med kontrollen, t.ex från mobil till tv.

Permalänk

@Axelind Tack för info. Jag ska fundera men det lutar ändå åt att jag väljer ett par billigare högtalare då jag inte behöver några värsting-grejer. Dessutom är min skärm och playstation svarta, så hade passat bäst med svarta högtalare. Men tack så länge.

Permalänk
Medlem

Du kan skaffa en dac med optisk toslink, då kan du använda vilka aktiva högtalare du vill.

Permalänk
Skrivet av jomakr:

Du kan skaffa en dac med optisk toslink, då kan du använda vilka aktiva högtalare du vill.

Tack men vill inte ha onödiga apparater/sladdar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

@Axelind Tack för info. Jag ska fundera men det lutar ändå åt att jag väljer ett par billigare högtalare då jag inte behöver några värsting-grejer. Dessutom är min skärm och playstation svarta, så hade passat bäst med svarta högtalare. Men tack så länge.

Edifier som länkades ovan är mycket prisvärda högtalare i överlag.