Första barnet - Vilken barnvagn & babyskydd ska man välja i denna djungel?

Permalänk
Medlem

Köp en bra joggingvagn, passa på att bättra på konditionen och leka på lekplatser lite längre bort.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Begagnat är klart trevligt för miljö och plånbok, men du kan också satsa på något nytt som uppfyller alla era önskemål och som håller för mer än ett barn.

Jag har köpt BeSafe på alla babyskydd/bilbarnstolar/bältesstolar vi har. Dom är kanske säkrast på marknaden och har bra kundservice.

Permalänk
Medlem

Höftsäte (baby hip seat) är också smidiga i vissa situationer

(Länk till fler bilder: https://lugnaforaldrar.se/barnselar/barnsele-till-hoft ingen aning om butiken är vettig)

Vanliga i asien bland annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag tackar ödmjukast för alla kommentarer och engagemanget.
Provkört några vagnar under dagen, Emmaljunga NXT90, Britax osv osv.
Jag tror till sist att vi landat i en Bugaboo Donkey, då den var överlägset skönast att köra och hade alla de detaljer och förvaring vi eftersöker samt att den fungerar ypperligt till ett barn, och går de som vi vill att vi får en till inom ett par år så slipper man att köpa en helt ny vagn.
Babyskydd står det mellan Cyber eller Britax i nuläget, vi får se vilket av de vi landar i.

Kul, är tankarna på ett barn till snart så starka att det styr er till Donkeyn, så kika även in Uppababy Vista, som också fungerar som dubbelvagn (men inte bred!). Bra att ha känt på de olika alternativen.

https://www.babyshop.se/vista-v2-barnvagn-jordan-charcoal-gre...

(det är lite adaptrar för lite pengar inblandat för att få till 2-sätes varianten, MEN man kan också använda adaptern, enbart i syfte att höja sätet/liggdelen. Vilket vi utnyttjat, två långa föräldrar med mycket matningstid i vagnen så var våra ryggar mycket glada för den extra höga vagnen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Begagnat är klart trevligt för miljö och plånbok, men du kan också satsa på något nytt som uppfyller alla era önskemål och som håller för mer än ett barn.

Jag har köpt BeSafe på alla babyskydd/bilbarnstolar/bältesstolar vi har. Dom är kanske säkrast på marknaden och har bra kundservice.

Ja jag förstår att det är bättre för miljö med begagnat och jag förstår att inte alla har samma förutsättningar för att köpa nytt.
I vårat fall vill vi samt har förutsättningar för att köpa nytt, och därför väljer vi det, sen får väl alla förståsigpåare hata och säga att det är att kasta pengar i sjön, men köpa bilar, ha de som hobby o bränna pengar på vilket man aldrig får tillbaka pengar på heller, eller alla datorkomponenter man säljer begagnat med noll värde men köper för dyra pengar. Jag menar bara att allt är relativt

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7