Diablo II: Resurrected får officiellt betadatum

Permalänk
Melding Plague

Diablo II: Resurrected får officiellt betadatum

Blizzard tar bladet från munnen om när det öppna betatestet drar igång. Den som förhandsbokat får en veckas förtur.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Köpt! Ledig på fredag och laddat upp. Ska bli spännande om man får samma nostalgikänsla nu som för 20 år sedan

Permalänk
Hjälpsam

Semester två veckor från lördag. Bra timing <3

Ska bli intressant hur BattleNet chat och multiplayer funkar, skulle vara nice om det går att få till en #Swec kanal för att slakta mer er gamla rävar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Kan någon hälsa till Activision Blizzard att göra något nytt istället för att försöka överleva på nostalgi.
Wow classic, TBC classic och nu Diablo 2 resurrected.
Menar man har ju redan spelat Diablo 2. Ge oss något nytt!

Permalänk
Medlem

Blir också ett köp nu.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ja, nej, mitt i flyttkaoset från min sida. Får väl vänta till den 23 september.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Efter senaste årens skandaler så kan jag inte med gott samvete köpa spel från Activision Blizzard, även om jag verkligen gillade orginalet. Kommer därför stå över detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Semester två veckor från lördag. Bra timing <3

Ska bli intressant hur BattleNet chat och multiplayer funkar, skulle vara nice om det går att få till en #Swec kanal för att slakta mer er gamla rävar.

Har en vecka från och med torsdagen så det blir perfekt för mig med!

Spelar PoE just nu, men känner att jag kan behöva stiga tillbaka ett steg och slappna av lite med DII.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul! Hört gott från tidigare testperioder så blir ett förköp till helgen.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Skrivet av Silvowitch:

Kan någon hälsa till Activision Blizzard att göra något nytt istället för att försöka överleva på nostalgi.
Wow classic, TBC classic och nu Diablo 2 resurrected.
Menar man har ju redan spelat Diablo 2. Ge oss något nytt!

Diablo 4 är väl under utveckling? Och så har väl både WoW Classic och Diablo 2 varit ganska efterfrågade remakes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Kan någon hälsa till Activision Blizzard att göra något nytt istället för att försöka överleva på nostalgi.
Wow classic, TBC classic och nu Diablo 2 resurrected.
Menar man har ju redan spelat Diablo 2. Ge oss något nytt!

Håller med, dock är jag glad att de fixat D2 för moderna maskiner, originalet var ju byggt för glide vilket inte funnits på år och dagar samt 800x600 i max upplösning blir rätt grötigt på moderna maskiner.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Håller med, dock är jag glad att de fixat D2 för moderna maskiner, originalet var ju byggt för glide vilket inte funnits på år och dagar samt 800x600 i max upplösning blir rätt grötigt på moderna maskiner.

Ändå finns vi som kör orginalet. En patch kom för må ga år sedan så det funkar på moderna maskiner dock inte i glide läge.

Ska bli kul att se och så får man hoppas dom stoppar bottarna ett tag iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Sötast

Blizzard har iallafall förstått hur sin produkt kommer att fungera!

"Beta" aka DEMO

Har de öppet i 3(+2) dagar för de absoluta nördarna
och för de andra som tvekar på köp så får de endast 2 dagar att testa.

I snitt hinner väl folket spela 2-8h under 20-22 Aug och får alltså blodad tand och en nostalgivåg som kommer att få folk att trycka på köpknappen.

Om de hade haft en "beta"/demo öppen 1-4 veckor så hade garanterat 90% hunnit tröttna och inte köpt produkten.

Tror att D2:R kommer fullständigt explodera med många sålda kopior.
Därefter en våg av folk som ångrar sig och insåg att det inte var sådär jätteroligt med ett spel som dog för 98% av kundbasen för över 10 år sedan.

Sedan lämnar folket servrarna och blizzard står med en stor pengalåda och minimala kostnader i serverdrift (endast för the true fans)

/You know im bitter, and right

Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Håller med, dock är jag glad att de fixat D2 för moderna maskiner, originalet var ju byggt för glide vilket inte funnits på år och dagar samt 800x600 i max upplösning blir rätt grötigt på moderna maskiner.

Innan expansionen kom var max upplösning 640x480. Tycker personligen Diablo 2 var helt fantastiskt när det kom men hack & slash är inte lika kul 20 år senare dvs ganska hjärndött. Diablo 1 ligger mig varmare om hjärtat.

Men som andra redan tagit upp så tycker jag inte man ska stödja ett företag som Activision Blixzard. Hela ledningen borde få sparken.

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt taggad inför denna release...

Men med tanke på vad som nu uppdagats med Blizzard är det total bojkott som gäller av samtliga av deras produkter.
Jag är helt säker det finns fler hundar begravna.

Får nästan en dålig känsla bara jag hör "Blizzard" numera, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Snacka om distraktionskampanj...

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp efter Blizzard städat upp efter allt skit som förekommit. Inte innan dess.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Ryktas om att ladder inte kommer igång vid releasen den 23/9
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/p24a5f/ladder_not_av...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Köpt! Ledig på fredag och laddat upp. Ska bli spännande om man får samma nostalgikänsla som för 20 år sedan

Vart du nostalgisk redan för 20 år sedan, när spelet var nytt?

Personligen påverkar det inte min Blizzardbojkott.
Det företag som gjorde D2 har idag endast namnet gemensamt med dagens version.
De börjar få slut på gamla klassiker att damma av, och jag ser inget med dagens Blizzard som lockar.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ogge86:

Ryktas om att ladder inte kommer igång vid releasen den 23/9
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/p24a5f/ladder_not_av...

Mao aldrig då, om man ska gå efter hur det behandlade WC3:Reforged post-launch

Ett år och lite till senare och basläggande funktionalitet är inte inom sikte.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Förbeställt och klart! Sjukt taggad inför fredagen!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Schysst av dem med öppet demo
Blir nog att prova det.
Nuvarande pris är en deal-breaker för mig, vi som redan har orginalversionerna (D2 + LOD) borde kunna fått någon slags rabatt.
Om spelet kräver uppkoppling blir det aldrig något köp, oavsett pris
Det som gjorde D2 så bra var att det gick att köra på måttligt hårdvara och helt offline.
Perfekt på planet/tåget/bussen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Kan någon hälsa till Activision Blizzard att göra något nytt istället för att försöka överleva på nostalgi.
Wow classic, TBC classic och nu Diablo 2 resurrected.
Menar man har ju redan spelat Diablo 2. Ge oss något nytt!

Svaret är ju i din fråga:
Activision Blizzard.
Retro vågen är ju ett sätt för de få bliz folk kvar som faktiskt bryr sig lite att hålla kvar lite spelare.
Men activision lyckades ju ändå med att tvinga in lite girighet i t.ex. WoW-TBC i.o.m. boosted chars och mount..........
Resultatet är såklart att många slutade spela.

Så vi får väl se var dom hamnar med D2:R.
Chansen är ju att dom gömmer allt P2W i betan för att få lysande rapportering av streamers.
Men vid skarp release så dyker nånting upp.

Permalänk
Medlem

Utan Multiplayer mods så har jag svårt att se hur detta blir långlivat. Men kan nog vara kul spela nån gång ibland.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Schysst av dem med öppet demo
Blir nog att prova det.
Nuvarande pris är en deal-breaker för mig, vi som redan har orginalversionerna (D2 + LOD) borde kunna fått någon slags rabatt.
Om spelet kräver uppkoppling blir det aldrig något köp, oavsett pris
Det som gjorde D2 så bra var att det gick att köra på måttligt hårdvara och helt offline.
Perfekt på planet/tåget/bussen

Detta ska tydligen funka likadant som gamla dvs att man kan köra singleplayer offline. Men sånt kan ju ändras vilket dom ibland gör sådär dagen innan launch.

Många kör ju fortfarande gamla spelet så även jag. Vill dom att detta ska leva att tag måste bottarna bort och alla andra hacks.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclockers:

Vårens alpha-test blev en begränsad historia med blott de två första delarna av spelet, Act I och Act II, medan betatestet bjuder på hela handlingen från start till slut – Act V.

Nja, även betan verkar endast täcka Act I + II. Visst att de i sann PR-anda har formulerat sig luddigt i FAQ:n, men tidigare i artikeln framgår det tämligen odiskutabelt vad som gäller.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad som gäller för ångerrätt om man förhandsbokar? Är man fast eller kan man avboka fram till lanseringsdatum?

Permalänk
Medlem

Skulle gå in och köpa det..

You already own this ..

LOL

Kommer inte ens ihåg det.. var jag kanske besatt?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

Enligt hemsidans FAQ så är det 13-17 Augusti, respektive 20-23 Augusti som gäller.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23688836/play-diablo-...

Blizzard kan inte ens ange korrekt datum rätt, Wc3 reforged let's go!
Diablo 2 till konsol kommer inte ha soff-lir CO-OP btw.
Diablo 1 hade det till konsol. Diablo 3 hade det till konsol.
Skräp lansering.

Permalänk
Inaktiv

Skönt att se iaf några som väljer att avstå att köpa detta för att inte stödja Blizzard.