Nvidias VD Jensen Huang tilldelas Robert N. Noyce-priset

Permalänk
Melding Plague

Nvidias VD Jensen Huang tilldelas Robert N. Noyce-priset

Nvidias grundare och VD får prestigefullt pris av The Semiconductor Industry Association döpt efter uppfinnaren och Intel-grundaren Robert N. Noyce.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Noyce!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xinpei:

aaaah du hann före

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är synd ändå att de som tjänar mest pengar får all uppmärksamhet, inte de ingenjörer och designers som ligger bakom produkterna som hyllas. Jobs, Musk, Huang, m.fl. håller (/höll) såklart i de pengar som möjliggör forskningen. Men innovationen?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Det är synd ändå att de som tjänar mest pengar får all uppmärksamhet, inte de ingenjörer och designers som ligger bakom produkterna som hyllas. Jobs, Musk, Huang, m.fl. håller (/höll) såklart i de pengar som möjliggör forskningen. Men innovationen?

Fast Jensen Huang designade ju Nvidias grafikkretsar i början, så han har ju ändå varit med och skapat Nvidia.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Kanske är unpopular opinion på detta forum, men uppskattar Jensen, tycker det är häftigt med grundare som hänger med i företaget och har en sådan aktiv roll, och vad Nvidia har åstakommit är imo helt otroligt. Sen behöver man inte gilla allt dom gör, men känns som ett väldigt välskött företag som har legat i framkant under väldigt lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Fast Jensen Huang designade ju Nvidias grafikkretsar i början, så han har ju ändå varit med och skapat Nvidia.

Fast nu pratar han mest om kretsar han inte gjort, och yppar det hans marknadskontor vill kring MSRP?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Fast nu pratar han mest om kretsar han inte gjort, och yppar det hans marknadskontor vill kring MSRP?

Vet inte om vi läser samma artikel här?

"Jensen meddelar i ett officiellt uttalande att han känner sig ärad över att få motta priset. Han understryker att han även mottar det å sina kollegors vägnar, då priset även är ett erkännande av deras hårda arbete."

Låter ju inte som han tar åt sig äran själv?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Vet inte om vi läser samma artikel här?

"Jensen meddelar i ett officiellt uttalande att han känner sig ärad över att få motta priset. Han understryker att han även mottar det å sina kollegors vägnar, då priset även är ett erkännande av deras hårda arbete."

Låter ju inte som han tar åt sig äran själv?

Tänkte inte främst på artikeln, utan på hur han pratar i offentliga sammanhang i allmänhet. Att göra det "å sina kollegors vägnar" är ju dessutom en presentationsklyscha.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på nästa video där han står i sitt kök med skinnpaj och presenterar halvledarvärldens motsvarighet till Oscar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Väntar spänt på nästa video där han står i sitt kök med skinnpaj och presenterar halvledarvärldens motsvarighet till Oscar.

En kul detalj är att både köket och Jensen var datorgenererade i NVIDIAs presentation på GTC 2021 i våras, de skrev ett blogginlägg om det för några dagar sedan. Så NVIDIA kan fortsätta göra presentationer från Jensens kök, med skinnpaj och allt, så länge som de vill.

Permalänk
Avstängd

Han förtjänar priset. Han står bakom firman som gett oss bland annat bra kryptogrävarkort och spelkort.

Permalänk
Medlem

Det tar emot lite, då jag generellt avskyr karln för allt hans uppblåsta skitsnack och fula knep över åren, men presterat har han definitivt gjort (och så även produkterna.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Väntar spänt på nästa video där han står i sitt kök med skinnpaj och presenterar halvledarvärldens motsvarighet till Oscar.

Jag hade själv missat att Jensens senaste GTC Keynote var helt simulread i Omniverse. Nu kan väl snart vem som helst på NVidia göra kökpresentationer med Jensen

Klicka för mer information
Visa mer

Länkar

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Jag hade själv missat att Jensens senaste GTC Keynote var helt simulread i Omniverse. Nu kan väl snart vem som helst på NVidia göra kökpresentationer med Jensen

Klicka för mer information
Visa mer

Länkar

https://m.youtube.com/watch?v=eAn_oiZwUXA&t=3761s Det ser sådär bra ut när det är entirely CGI att de kan göra ett 3d green screen rum är inte så imponerande och är definitivt inte entirely CGI.

Permalänk
Medlem

Helt klart ett respekterat pris mot en respekterad man! Alla må inte gilla Nvidia för deras affärsideer och hanteringar av saker. Men Jensen har verkligen slitit hela livet för att göra det han gör idag.. Önskar verkligen man som person haft samma driv i att VÅGA starta upp något och slita så förbannat hårt han gjort!

Stort grattis kan man bara säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

https://m.youtube.com/watch?v=eAn_oiZwUXA&t=3761s Det ser sådär bra ut när det är entirely CGI att de kan göra ett 3d green screen rum är inte så imponerande och är definitivt inte entirely CGI.

Just den där biten ser lite underlig ut, men det beror nog mer på Jensens något stela framträdande. Men notera att Jensen (och köket) är datorgenererade i hela presentationen, inte bara den där korta biten.

Permalänk
Medlem

Han verkar gilla bli kallad "Jensen" istället för Jen-Hsun. Skriver själv Jensen på sin Linkedin: https://www.linkedin.com/in/jenhsunhuang

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

https://m.youtube.com/watch?v=eAn_oiZwUXA&t=3761s Det ser sådär bra ut när det är entirely CGI att de kan göra ett 3d green screen rum är inte så imponerande och är definitivt inte entirely CGI.

Om ni inte vill skumma igenom hela klippet på youtube kanske 20 sekunder från här kanske illustrera bättre hur Jensen själv var simulerad i de köksscenerna. Tycker det ser rätt imponerande ut själv.

https://www.youtube.com/watch?v=1qhqZ9ECm70&t=1774s

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Just den där biten ser lite underlig ut, men det beror nog mer på Jensens något stela framträdande. Men notera att Jensen (och köket) är datorgenererade i hela presentationen, inte bara den där korta biten.

@emannen
https://blogs.nvidia.com/blog/2021/08/11/omniverse-making-of-...

Citat:

To be sure, you can’t have a keynote without a flesh and blood person at the center. Through all but 14 seconds of the hour and 48 minute presentation — from 1:02:41 to 1:02:55 — Huang himself spoke in the keynote.

Det var endast de 14 sekunderna där han var CGI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Det är synd ändå att de som tjänar mest pengar får all uppmärksamhet, inte de ingenjörer och designers som ligger bakom produkterna som hyllas. Jobs, Musk, Huang, m.fl. håller (/höll) såklart i de pengar som möjliggör forskningen. Men innovationen?

Fast både musk, jobs och jensen har ju varit direkt avgörande för företagens produkter och deras succe. Just jobs, musk och jensen är ju de vissionärer som gjort smarphones, elbilar och grafikprocessorer till de vanliga föremål de är idag. Så dåliga exempel tycker jag

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Var är nyheten om att Lisa Su fått Robert N. Noyce-priset?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av pYjamas:

Var är nyheten om att Lisa Su fått Robert N. Noyce-priset?

Vi missade det när det begav sig.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi missade det när det begav sig.

Okej.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av pYjamas:

Konstigt såhär i efterhand. Jag tror jag såg cirka tio olika rapporter om att läderlappen fick utmärkelsen nu.
Men har inte ens ett vagt minne av att jag skulle ha hört talas om att Lisa fick den samma i november.

November var ju dock en ganska späckad månad med fokus på lanseringen av 6800 så det kanske drunknade i sorlet.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hölmiz:

Fast både musk, jobs och jensen har ju varit direkt avgörande för företagens produkter och deras succe. Just jobs, musk och jensen är ju de vissionärer som gjort smarphones, elbilar och grafikprocessorer till de vanliga föremål de är idag. Så dåliga exempel tycker jag

Jag är beredd att hålla med dig. Min kanske största kritik till Apple är att de sedan Steve Jobs gick bort helt saknat fokus och visioner. Säga vad man vill om honom, personligen hörde jag till de som gillade honom trots sina brister, men han ledde också industrin under de år han levde och var aktiv.

Se bara på när Apple gav Steve Jobs sparken och hur företaget stagnerade och var på väg bort. Nu tycker jag ändå att Tim Cook har gjort ett bra jobb men den där Apple-andan finns inte riktigt där. Fortsätter på sånt de redan höll på med och gör sånt som andra uppenbart redan hållit på med en längre tid.

Även Jony Ivy har lämnat och Woz har väl inte varit involverad sedan 80-talet. Men ja, jag är ingen Apple användare. Om man inte räknar min gamla iPod Classic som inte använts speciellt mycket de senate åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Konstigt såhär i efterhand. Jag tror jag såg cirka tio olika rapporter om att läderlappen fick utmärkelsen nu.
Men har inte ens ett vagt minne av att jag skulle ha hört talas om att Lisa fick den samma i november.

November var ju dock en ganska späckad månad med fokus på lanseringen av 6800 så det kanske drunknade i sorlet.

Ja under november var den nyheten inte den viktigaste för AMD så klart så jag kan förstå att den missades.