Permalänk
Medlem

Bild från vardagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixzi84:

Hur lägger man upp bilderna så dom syns dorelt ist för en länk?

Enkelt så behöver bara lägga du länken mellan [ img ] adress [ /img ] taggar. (ta bort mellanslagen).
Alternativt är du i skriv svar vyn så finns det en knapp "Länka bild" som du kan bara klicka på så läggs denna kod in automatiskt.

Om du t.ex. laddar upp dina foton på imgur så kan du gå in under ditt konto, images, välj rätt bild, sedan kan du kopiera det som heter BBCode värdet och bara klista in det här.

Permalänk
Medlem

Bredvid Lovatnet i Stryn, Norge

Stilla kväll vid Rösjöstugorna i Fulufjällets nationalpark

Dito

Strike a pose!

Djävulskatten Lucifer

Söderåsens nationalpark

Njupeskärs vattenfall

Blombestigning

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får det inte att funka men nu verkar bilden få stanna kvar 😁

test

Permalänk
Medlem

Från förra helgen, in the AMs (med Voigtländret back from warranty repair, 6 månader)

Var lite dimmigt innan solen gick upp:

(Elmar 180/4@5,6)

Lite tidigare, rätt hög ISO vid f/4..men adaptern väger liksom inget och obj + adapter är 650g, hade ingen lust att sätta kameran på stativet med den. Tyngdpunkten blir relativt långt fram)

Från för några veckor sen, även in the AMs, samma Voigtländer:

(Har någon mer varit i Passbobergets naturreserv?)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Några fler sommarbilder, samtliga tagna på Gotland

Koviks fiskeläger

Fårö

Visby

Burgsviks hamn

Ålarve naturreservat i Ronehamn

Ronehamn

Sandviken

Tur med bilen

Visa signatur

Laptop Lenovo Legion 5 - AMD Ryzen 7 5800H, Nvidia GeForce RTX 3070, 1TB SSD, 16 GB DDR4 RAM
Playstation 5 plain Disc edition

Permalänk
Medlem

En sommarkväll på balkongen...

PS. Helt sjukt fina bilder som finns i den här tråden, både motiv och kvalité!!!

Permalänk
Medlem

Fårö fyr, Gotland.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Sensommarkväll i glada vänners lag.

Grillkväll med familjen förra lördagen, fantastiskt!

Dålig länk
Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

På resa med Ångloket Thor på Lennatten i Uppsala. Har ni chansen så måste ni testa.

Permalänk
Medlem

Mixat från Grekland. (Kom hem igår så inte mycket redigering på dessa)

Taget med Huawei P30 Pro

Parga

IMG_20210813_221638 by Henrik Nilsson, on Flickr

Meteora

IMG_20210808_121345 by Henrik Nilsson, on Flickr

Undervattensbilder tagna med DJI Osmo Action och är mina första undervattenbilder någonsin. Optimalt fotoavstånd under vatten visade sig vara 30-40cm. Men det var svårt att hitta fiskar som ville "kela" på det avståndet... Har aldrig saknat zoomfunktion så mycket innan!

DJI_0933-DeNoiseAI-denoise by Henrik Nilsson, on Flickr

DJI_0805-DeNoiseAI-denoise by Henrik Nilsson, on Flickr

DJI_0741-DeNoiseAI-denoise by Henrik Nilsson, on Flickr

DJI_0639-DeNoiseAI-denoise by Henrik Nilsson, on Flickr

DJI_0579-DeNoiseAI-denoise by Henrik Nilsson, on Flickr

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

hej jag försöker lägga in en bild hur gör man om man inte vill länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahony:

hej jag försöker lägga in en bild hur gör man om man inte vill länka?

När du redigerar ditt nuvarande inlägg så klickar du bara på bilden i menyn och länkar direkt till bildens GIF/JPG/PNG ändelse.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Har ju helt glömt bort denna lilla tävling, det kommer bli svårt då det redan laddats upp otroligt fina bidrag.
Men här kommer några av mina bidrag iallafall och får önska er alla lycka till!

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Scepticer:

PS. Helt sjukt fina bilder som finns i den här tråden, både motiv och kvalité!!!

Ja, det är bara att applådera. Det brukar vara bra, men det känns som att det har varit väldigt jämn och hög kvalitet på sistone!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Sov under bar himmel och tog denna mitt i natten från Storvätteshågna.

Permalänk
Medlem

Stödmatning av bin måste göras oavsett om man har semester eller inte. Det hade varit grått och regnigt någon vecka innan bilden togs, så här stödmatas bina med fjolårets honung

Permalänk
Medlem

Några sommarminnen från Grebbestad. Fotade med S10, oredigerade.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag inte var för sent ute nu. Tolkade det som att det var till och med 16:e augusti, men blev lite osäker när det endast stod "till 16:e augusti" på ett annat ställe

Oavsett här är några bilder jag tog vid havet i närheten av Båstad för en dryg vecka sedan.

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahony:

Som jag skrev vill jag inte länka utan jag har bilden på min hårdisk och vill bara lägga upp den i tråden. Att trycka på den knapp du visade var det första jag prövade, då laddas bilden fram men sedan kommer jag inte vidare, går det ens att göra....

Det går inte om du inte kör WAMP på din dator.
Ladda upp bilden på Google Drive eller Dropbox och länka därigenom.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

fototävling

Permalänk
Medlem

sommar och semester

Permalänk
Medlem

sommar och semester

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eldshow.

Permalänk
Medlem

Karlsbron i Prag under fullmåne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Karlsbron i Prag under fullmåne.

https://i.imgur.com/w1DbkPF.jpg

Gah vad jag saknar Tjeckien!
Spenderade 2 somrar där i början av 2000-talet och de var de bästa somrarna jag haft, då jag fick se större delen av landet, besökte alla möjliga slott, åt riktigt goda maträtter m.m.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Gah vad jag saknar Tjeckien!
Spenderade 2 somrar där i början av 2000-talet och de var de bästa somrarna jag haft, då jag fick se större delen av landet, besökte alla möjliga slott, åt riktigt goda maträtter m.m.

Kan tänka mig Ganska lätt att åka över som tur är, även om det inte är fullt ut samma Tjeckien som för 20 år sen.

Här en till Pragvy, denna gång från Petřin (Nebozízek, för att vara exakt).