3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag ser att dom har tagit bort vanliga none LHR från hemsidan.
Undrar om dom bara har skrivit LHR bara för att 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Dessa verkar inte gå åt, såvida de inte är dåliga på att uppdatera lagersaldo? Börjar folk se att priserna är på väg ner tro? För det är väl ett relativt bra köp (för att vara Ti) i nuläget?

13k för ett 3080 på blocket måste ändå vara bättre bang for the buck vs. 16k för ett 3080 Ti? Kanske inte för miners (ingen aning) men definitivt för rent spelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

"Relativt" är nyckelordet. Jag trodde vi hade konstaterat vid det här laget att folk är beredda att betala långt över 9 000 kr för den här generationens kort.

Verkligen relativt! I höstas tyckte jag det var saftigt med 3080 för 8000-9000kr! Sen slutade det med att jag köpte ett 3080Ti på release för 19990kr... Go figure!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-5960X(@4.3GHz), Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, Intel 750 800GB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

13k för ett 3080 på blocket måste ändå vara bättre bang for the buck vs. 16k för ett 3080 Ti? Kanske inte för miners (ingen aning) men definitivt för rent spelande?

Om det är samma grafikkortsserie (samma kylare) så är det ett gränsfall. 3080Ti prestanda ligger ca 10% över 3080 så detta motsvara alltså ca 1300kr - om man räknar rent aritmetiskt. Då är det 1700 kr kvar att "motivera". 2GB mer minne, det är väl värt ca 1000-1500 kr?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kasapi:

Beställde den 26e nov, väntar fortfarande från Netonnet.

Gällde ASUS Geforce RTX 3080 ROG STRIX GAMING 10G

Fick svar idag om att Netonnet kommer inte få in dessa kort något mer och fick istället välja alternativet GeForce RTX 3080 ROG STRIX GAMING 10GB V2.
Vet ej om jag måste punga ut mer pengar för det kortet, vilket skulle vara förjävligt då man har väntat sedan november bara för att sen inte få kortet och behöva betala mer för ett annat kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kasapi:

Gällde ASUS Geforce RTX 3080 ROG STRIX GAMING 10G

Fick svar idag om att Netonnet kommer inte få in dessa kort något mer och fick istället välja alternativet GeForce RTX 3080 ROG STRIX GAMING 10GB V2.
Vet ej om jag måste punga ut mer pengar för det kortet, vilket skulle vara förjävligt då man har väntat sedan november bara för att sen inte få kortet och behöva betala mer för ett annat kort.

Jag har också fått detta från NoN. Jag tolkar det som att du får betala det pris du bokade för, bara att du får ett V2 kort.
I mitt fall beställde jag i april för 12990:-. Vet inte om jag ska tacka ja eller nej då 12990:- (det pris jag bokade för) för ett V2-kort är rätt dyrt i dagens läge.

Har även beställt ett Asus TUF 3080 non OC från NoN sedan september 2020. Undra om de kommer erbjuda något annat kort här också eftersom jag misstänker att de inte heller kommer att kunna leverera detta kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag har också fått detta från Netonnet. Jag tolkar det som att du får betala det pris du bokade för, bara att du får ett V2 kort.
I mitt fall beställde jag i april för 12990:-. Vet inte om jag ska tacka ja eller nej då 12990:- (det pris jag bokade för) för ett V2-kor är rätt dyrt i dagens läge.

Jag beställde kortet för 9 990:- så jag hoppas verkligen att jag inte måste lägga mer pengar. Sen vet jag inte vad det är för skillnad mellan de två korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kasapi:

Jag beställde kortet för 9 990:- så jag hoppas verkligen att jag inte måste lägga mer pengar. Sen vet jag inte vad det är för skillnad mellan de två korten.

V2 = LHR (Går ej mina Etherium)

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

V2 = LHR (Går ej mina Etherium)

Okej, ingen förlust då jag kommer inte mina hursomhelst.

Permalänk

Har man gjort ett dåligt val eller inte? Nu beställde jag ett 3080 för 13299. Lite eftersvettningar har man allt. Kommer inte mina.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

3 st 8-pin är det något som borde oroa mig om jag köper ett 850W corsair?
Uppfattar det som att det även ryms i ett Fractal design meshify 2 compact?

https://www.inet.se/produkt/6902703/corsair-rm850x-850w-v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BubbleGoose:

Har man gjort ett dåligt val eller inte? Nu beställde jag ett 3080 för 13299. Lite eftersvettningar har man allt. Kommer inte mina.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

3 st 8-pin är det något som borde oroa mig om jag köper ett 850W corsair?
Uppfattar det som att det även ryms i ett Fractal design meshify 2 compact?

https://www.inet.se/produkt/6902703/corsair-rm850x-850w-v2

Max längd grafikkort (standardutförande)
341 mm
Max längd grafikkort (utan hårddiskbur)
360 mm, (Utan fläkt/radiator i fronten.)

Ditt grafikkort: 31.9 cm

Inga problem att få plats.

Nätaggregatet räcker gott för det kortet också.

Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

Max längd grafikkort (standardutförande)
341 mm
Max längd grafikkort (utan hårddiskbur)
360 mm, (Utan fläkt/radiator i fronten.)

Ditt grafikkort: 31.9 cm

Inga problem att få plats.

Nätaggregatet räcker gott för det kortet också.

Betryggande att höra!
Hoppas det är ett fint kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BubbleGoose:

Betryggande att höra!
Hoppas det är ett fint kort.

Ser ut att ta tre pcie-platser på höjden så du blir av med lite pcie portar

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Pris?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

13490:-

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ni som köper grafikkort, behåller ni alla oavkortat kartongen eller finns det ni som slänger? Är själv nitisk men blev av med min kartong i ett inbrott (innehöll annat grafikkort). Hade tänkt slänga upp en annons i köpes men känns inte som att det finns så många som kastar kartongen till ett dyrt grafikkort. Men jag hoppas att jag har fel.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Ni som köper grafikkort, behåller ni alla oavkortat kartongen eller finns det ni som slänger? Är själv nitisk men blev av med min kartong i ett inbrott (innehöll annat grafikkort). Hade tänkt slänga upp en annons i köpes men känns inte som att det finns så många som kastar kartongen till ett dyrt grafikkort. Men jag hoppas att jag har fel.

Kastar alltid kartongerna, har ingen nytta av dom. Kan väl spara den nån dag så man ser att prylen man köpt fungerar som den ska men sen åker den.

Permalänk
Medlem

Tackar! Komplett var sega med att skicka Ventus kortet som postades tidigare så jag ändrade min beställning till detta. Lätt värt 1000kr att vänta en vecka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Anledningen många inte slänger är för att det är väldigt smidigt om man behöver returnera defekt vara, eller vissa behöver det för att ta emot retur. Jag slängde däremot min kartong till min 65" TV när folk sparar de. Den tog fan helt enkelt för jävla mycket plats, så jag får väl låna någon kartong när jag ska flytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Kastar alltid kartongerna, har ingen nytta av dom. Kan väl spara den nån dag så man ser att prylen man köpt fungerar som den ska men sen åker den.

Tack! Då finns det ju hopp för mig.

Skrivet av Qubeista:

Anledningen många inte slänger är för att det är väldigt smidigt om man behöver returnera defekt.

Precis, samma anledning jag sparar mina, eventuellt serviceärende. Även bra vid framtida sälj. Sved ärligt talat mer att tjuvarna snodde kartongen till mitt 3080 än det antika grafikkortet inuti.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Hoppas Webhallen får in kort denna torsdag. Känns som det mer och mer ploppar upp V2 hos andra ÅF.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Tack! Då finns det ju hopp för mig.

Precis, samma anledning jag sparar mina, eventuellt serviceärende. Även bra vid framtida sälj. Sved ärligt talat mer att tjuvarna snodde kartongen till mitt 3080 än det antika grafikkortet inuti.

Du får väl trösta dig med att tjuven förmodligen var riktigt besviken när han trodde att han fått tag på ett 3080 och fick ett antikt kort istället. Man kan ju hoppas att han försökte sälja det direkt i kartong och fick stryk av en arg köpare som upptäckte vad som egentligen var i

Permalänk
Medlem

Hittade denna på komplett. Lite sugen måste jag säga 😅

https://www.komplett.se/product/1186871/datorutrustning/dator...

Pris 15k

Permalänk
Skrivet av Läppen:

MSI 3080 Ventus OC beställd 05-01-2021 på Inet

01-26 plats 372

02-16 plats 353

03-05 plats 335

03-31 plats 324

04-19 plats 321

06-28 plats 287

07-05 plats 274

08-10 plats 168

Är lite nojjig att han skrev fel och menade 268, nån som kollat sin plats för detta kort nyligen?

Annars ser det ut att ha lättat markant den senaste månaden, antar dock att det är en blandning av avbokningar och att folk längre fram i kön blir erbjudna andra kort.

Edit: Ska tilläggas att jag fortfarande har "Försenad inleverans" som status på min order.

Jag kollade idag och hade plats 163, beställde 2020-11-28.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karate Taco:

Klart man behåller kartongen. Man får uteslutande fler bud och oftast högre bud. Blir ju roligare att ge bort som present om kortet ligger i kartong än om det är ett löst kort. Såg ju till och med miners som sparade kartongerna.

Permalänk
Medlem

Jag är miner och har många kort hemma. Har kartongerna till runt 90% av dom sparade... resten kom utan kartong och med tanke på att man köper o säljer lite så är det lite störande att inte ha kartongerna när man ska sälja. Börjar ta upp ganska mycket plats dock (två stora flyttkartonger)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läppen:

Stor_suck.

Var tvungen att bekräfta att de verkligen menade 168.

"Hoppsan, 1an skulle varit en 2a :(".

:')))

Skrivet av hal9000ii:

Jag kollade idag och hade plats 163, beställde 2020-11-28.

Ja, som sagt skrev de fel plats till mig.. ))

Inte helt omöjligt att jag avbokar om det inte rör på sig snart.
I den här takten kommer man ju få sitt kort efter 3000 SUPER/4000-serien blir announced.

Visa signatur

Phanteks P600S | Aorus X570 Elite | Ryzen 7 5800X3D | MSI 3080 Gaming Z Trio 10G LHR | HyperX Fury Black 2x16 3600MHz | Seasonic GX 750w 80+Gold | 2x Kingston A2000 1TB/500GB

Permalänk
Medlem

Hur är zotac trinity korten i jämförelse med andra modeller på marknaden, kylningsmässigt, ljudnivå o.s.v. ?