Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot DLC, det var ett av dom bättre spelen jag spelat på länge och hade ytterst lite buggar (PC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Fick hem en Legion7 med R9/32Gb/3080 så blev givetvis sugen att prova detta på PC och testa datorn.
Har det redan på Ps4/PS5 så köpte billigaste koden online vilket va till GOG som jag sedan installerade deras Launcher och tankade ner spelet.
Nu kan jag inte för allt i värden få spelet att starta.

Jag har gjort alla Googlefixar jag hittat. Installerat om Drivisar, spelet, tagit bort Overlay, alla Afterburner och all skit.

Startar jag från GOG så fryser bilden direkt i Fullscreen och svart skärm och sedan Flatline error.

Startar jag frånExefilen så startar GOG framför Cyberpunk och Spelet rullar på i bakgrunden som det ska ända tills jag klickar ner GOG och den vill gå över till fullscreen.

Då låser sig bilden och jag får starta om Datorn. (ljudet går i bakgrunden fortfarande).
Nån som har en aning vafan jag ska göra? Tänker att denna datorn och med alla patchar till spelet så borde detta flyta på utan problem numera??

Det e ju knappast fel på spelet,hos mig flyter det på som smör utan några problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Fick hem en Legion7 med R9/32Gb/3080 så blev givetvis sugen att prova detta på PC och testa datorn.
Har det redan på Ps4/PS5 så köpte billigaste koden online vilket va till GOG som jag sedan installerade deras Launcher och tankade ner spelet.
Nu kan jag inte för allt i värden få spelet att starta.

Jag har gjort alla Googlefixar jag hittat. Installerat om Drivisar, spelet, tagit bort Overlay, alla Afterburner och all skit.

Startar jag från GOG så fryser bilden direkt i Fullscreen och svart skärm och sedan Flatline error.

Startar jag frånExefilen så startar GOG framför Cyberpunk och Spelet rullar på i bakgrunden som det ska ända tills jag klickar ner GOG och den vill gå över till fullscreen.

Då låser sig bilden och jag får starta om Datorn. (ljudet går i bakgrunden fortfarande).
Nån som har en aning vafan jag ska göra? Tänker att denna datorn och med alla patchar till spelet så borde detta flyta på utan problem numera??

Har du testat några andra spel? Den enda kraschen jag råkade ut för i CP2077 var när jag inte hade en stabil överklock (på ett 3080 med RT igång), men detta skedde dock efter en stunds spelande. Spelet borde mig veterligen inte starta GOG om du startar spelet via Exe:n i spelmappen, men du kan ju som en sista utväg testa att avinstallera GOG och starta via Exe:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Fick hem en Legion7 med R9/32Gb/3080 så blev givetvis sugen att prova detta på PC och testa datorn.
Har det redan på Ps4/PS5 så köpte billigaste koden online vilket va till GOG som jag sedan installerade deras Launcher och tankade ner spelet.
Nu kan jag inte för allt i värden få spelet att starta.

Jag har gjort alla Googlefixar jag hittat. Installerat om Drivisar, spelet, tagit bort Overlay, alla Afterburner och all skit.

Startar jag från GOG så fryser bilden direkt i Fullscreen och svart skärm och sedan Flatline error.

Startar jag frånExefilen så startar GOG framför Cyberpunk och Spelet rullar på i bakgrunden som det ska ända tills jag klickar ner GOG och den vill gå över till fullscreen.

Då låser sig bilden och jag får starta om Datorn. (ljudet går i bakgrunden fortfarande).
Nån som har en aning vafan jag ska göra? Tänker att denna datorn och med alla patchar till spelet så borde detta flyta på utan problem numera??

Har du kört några andra spel på samma dator?

Kör lite stress-tester ex. Furmark, 3D mark, CPU-Z, Aida64, låter som att det kan vara hårdvarurelaterat.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Det e ju knappast fel på spelet,hos mig flyter det på som smör utan några problem alls.

Förstår också att det inte är fel på spelet då jag själv plus övriga världen har spelat det sen December. Men just denna configen med min övriga mjukvara verkar uppenbarligen skapa nån form av problem. Så är öppen på förslag på nån som haft liknande bekymmer.

Skrivet av meanh:

Har du testat några andra spel? Den enda kraschen jag råkade ut för i CP2077 var när jag inte hade en stabil överklock (på ett 3080 med RT igång), men detta skedde dock efter en stunds spelande. Spelet borde mig veterligen inte starta GOG om du startar spelet via Exe:n i spelmappen, men du kan ju som en sista utväg testa att avinstallera GOG och starta via Exe:n.

När jag kör på Exefilen så startar GOG automatiskt innan. Vet ej varför. Ska kolla om jag hittar nån annan fil förutom genvägen. Spelar andra spel utan större bekymmer. Har lite för hög cputemp för min smak i vissa spel, men knappast problemet här då jag inte ens kommer till startskärmen. Verkar vara nått mjukvarubekymmer förutom Drivrutiner på Grafikkortet och spelet i sig som jag avinstallerat om osv flera ggr.

Skrivet av Aeig:

Har du kört några andra spel på samma dator?

Kör lite stress-tester ex. Furmark, 3D mark, CPU-Z, Aida64, låter som att det kan vara hårdvarurelaterat.

Mvh

Ja fungerar utan bekymmer. Kört stresstester och spel. Lite hög cputemp på ett par spel men utan problem

Edit: Fick det tillslut att fungera genom att aktivera optimus igen..

Fungerar nu med Optimus ON
Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Sökte runt och hitta lite mods som optimerar spelet lite och nu ligger spelet på minst 55+ vilket gör det speldugligt för min del. Äntligen kan jag spela det som det är tänkt!

Vilket mod är det du använde?

Permalänk
Skrivet av xSean145:

Jag ser fram emot DLC, det var ett av dom bättre spelen jag spelat på länge och hade ytterst lite buggar (PC).

Inte ofta man hör sånt gällande cyberpunk. Bara allt klagande som blir hört nuförtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Jag ser fram emot DLC, det var ett av dom bättre spelen jag spelat på länge och hade ytterst lite buggar (PC).

Håller med!
Inte haft så kul sedan witcher 3

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Vilket mod är det du använde?

Den här och denna!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Någon mer än jag som köpte på release, spelade ett par dagar och sen la det på hyllan?

Ja, jag fastnade inte alls.

Permalänk
Medlem

Gryyyyyyymt

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Jag ser fram emot DLC, det var ett av dom bättre spelen jag spelat på länge och hade ytterst lite buggar (PC).

Samma här! Tycker absolut att det var spelbart och märkte inte heller av extremt mycket buggar. Hoppas på ett riktigt bra Singleplayer DLC, men vette tusan hur deras tänkta multiplayer läge kommer vara.

Permalänk
Medlem

Patchnotes för 1.3

https://www.cyberpunk.net/en/news/39092/patch-1-3-list-of-cha...

Ögade igenom lite snabbt och i princip alla buggar och småstöriga saker jag vart med om i min 1.2+ genomspelning (eller ja är iaf snart klar) ser ut att vara listade. Spelet kommer helt klart ha kvar sina övergripande brister, men ser imo ut som att detta är patchen som tar ur spelet ur beta fasen på riktigt.

Permalänk
Skrivet av Lemzor:

Samma här! Tycker absolut att det var spelbart och märkte inte heller av extremt mycket buggar. Hoppas på ett riktigt bra Singleplayer DLC, men vette tusan hur deras tänkta multiplayer läge kommer vara.

Trodde de lagt ner multiplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Trodde de lagt ner multiplayer?

Är väl framskjutet då dom fokuserar på bugfixar och förbättringar för SP läget först och främst.
Ingen stor förlust och dom skippar det dock, ser hellre att dom lägger tiden på SP expansioner, new game+ och andra QoL som att kunna ändra sitt utseende i spelet mm.

Bil GPS:en i 1.3 är efterlängtat, var stått och velat om jag skulle lägga in moden som fixar det eller inte men avaktar nu

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Nästan 34gb patch idag. 1.3? Inte testat än. Just inte lirat alls sen släppet. Mest på grund av noll lust men börjar bli sugen nu........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Nästan 34gb patch idag. 1.3? Inte testat än. Just inte lirat alls sen släppet. Mest på grund av noll lust men börjar bli sugen nu........

Nu har jag lurkat klart tar tag i detta nu. Märker att en del loot får man inte tag på. Finns det något specialtrick för buggad loot? Sen var det stressande att varje rum i början hade sjukt mycket så tog en extra 10 minuter bara för att plocka på sig allt junk. Nu behöver man ju inte det antar jag men känns ju fel lämna saker efter sig. Hoppas de har mindre loot framöver.

En del dekaler verkar va i 320p och haft problem med ansikten inte hunnit ladda in så man bara fick ögonen innan ansikte renderas men inga krascher iaf än så länge och inga problem med prestanda så här långt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Finns det någon fps mätare som fungerar i cyberpunk. Fraps fungerar inte av någon anledning och gog har ingen egen vad det verkar. Vet inte om de går integrera och köra via steam på något vänster.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Finns det någon fps mätare som fungerar i cyberpunk. Fraps fungerar inte av någon anledning och gog har ingen egen vad det verkar. Vet inte om de går integrera och köra via steam på något vänster.

Rätt säker på att MSI Afterburner fungerar (alltså Rivatuner som följer med Afterburner, osäker på om det kan installeras för sig självt)

Permalänk
Medlem

Japp det fungerade. Fick inte igång microsofts game bar helt otroligt vad dåliga de är på att koda för sitt eget operativsystem. uac strul misstänker jag godkände och startade om i omgångar men gick inte att få att lira.

Inte oväntat men raytracing får stryka på foten. Mitt 3080 orkar iaf hålla nästintill 60 fps i övrigt med några lättare kompromisser och bara 4x msaa och dlss på balanserat. Men vad jag sett så är det otroligt liten vinst.

Oväntat tufft ändå. Precis i början av huvuduppdrageny men oj vad krossad man blir. Vill smyga men det är omöjligt då fiender 50 meter ifrån dig reagerar om du försöker dig på en silent takedown sen kollar de ju en massa kameror också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Är det spelbart än eller? ;D

Har de förbättrat världen så den känns levande eller kör man det fortfarande som ett linjärt spel?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Finns det någon fps mätare som fungerar i cyberpunk. Fraps fungerar inte av någon anledning och gog har ingen egen vad det verkar. Vet inte om de går integrera och köra via steam på något vänster.

Jag kör nvidias inbyggda, geforce experience i alla spel. Slipper du vara knuten till launchers inbyggda.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Suck de har inte fixat buggen med these boots aren't made for walking där din bil är osynlig och jag nte går interagera med?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är det spelbart än eller? ;D

Har de förbättrat världen så den känns levande eller kör man det fortfarande som ett linjärt spel?

Köpte den för några dagar sedan, har inte spelat den tidigare.

Känns väldigt linjärt kan jag säga, man måste nästan tvinga sig ur main story line.

Lite besviken blev jag ändå på tomheten i spelet, känns inte levande så som jag hade förväntat mig.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Suck de har inte fixat buggen med these boots aren't made for walking där din bil är osynlig och jag nte går interagera med?

Känns som jag läst nåt om detta i en tidigare patch?

Permalänk
Medlem

Inte 1.3 iaf. Har ingen koll innan dess. Ingen större förlust bilkörningen är ju ingen höjdare i det här liret men trist att ha ouppklarade side jobs när man jobbat så hårt med dem. Epidrome eller vad de heter uppdragen har jag inte heller orkat engagera mig i.

Började med act 3 igår men jag inser jag är inte direkt investerad. Det snackades i en halv evighet och ingen gameplay man satt och skruvade sig i stolen över att aldrig någonsin komma någonstans. De kör liret i 300 km/h sen pallnitar de och så ska man tuffa runt i 20 helt fartblind. Hur kul är det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Och ingen FSR än. Hur svårt ska det va?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll över spelet tycker jag.
Jag har spelat sedan release och tycker spelet är fantastiskt. Har jämfört det med witcher 3 och rdr2 och tycker det är bäst av de 3.

Hade önskat fler missions och ser fram emot spelbara dlcs.
Har inte stött på så många buggar alls.

Är på mitt andra genomspelande nu med ~100h spelade.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"