Snabbkoll: Har du ett VR-headset för PC?

Permalänk
Medlem

Låter som att ovan beskriver glare/god rays, detta har Index rikligt av och går inte att tvätta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Du kan köpa plana glasögon-insater från tex vroptician.com. De är säkert lätta att tvätta och går att plocka ur.

Ska kika på dessa! Jag kör dock utan glasögon när jag kör VR. Gör mig lite mer dåsig men jag vill inte riskera att repa linserna.

Skrivet av Halldin:

Låter som att ovan beskriver glare/god rays, detta har Index rikligt av och går inte att tvätta bort.

Jag vet vad du menar, men dessa problem försvinner om jag tvättar linserna noggrant med diskmedel och fuktiga trasor. Sen är det givetvis fortfarande godrays, men jag slipper tappa 30% av synen så fort det blir lite för ljust om jag håller dem rena.

Skrivet av Molotov:

Jag har inga problem med att rengöra linserna på min Quest 2 eller Quest 1 eller Lenovo.
Jag har en liten microfiberduk som jag tror jag fick med Lenovo headsetet, räcker med att torka med den.
Skulle det vara fett på kan man andas lite på linsen så det lite imma men sen blir det rent.

Vatten löser inte fett.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Vatten löser inte fett.

Microfiberduk tar då upp det jag får på linserna utan problem.
Får du nå hårmedel typ vax på linserna?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Har Du tips på bra VR clip/filmer? Alla jag sett har sunkig upplösning i relation till min Reverb G2.

Finns ju en uppsjö utav olika VR mediaspelare på Steam VR och nästan samtliga har en egen bibliotek utav VR klipp med så bara browsa där till att börja med. Kvaliten på dom klippen varierar däremot ofta väldigt mycket.
Annars leta efter 4k/2160p VR videos på nätet. finns väl en hel del torrents med, med där misstänker jag att dom mera upplösta klippen är mera "vuxna" if u get my drift..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Microfiberduk tar då upp det jag får på linserna utan problem.
Får du nå hårmedel typ vax på linserna?

Nä, men jag får små flagor från ögonbrynen, mjäll med andra ord. Hår har jag inte på huvudet annars. Dessa kan jag ibland blåsa bort eller försiktigt peta bort med en mikrofiberduk. Lämnar de små spår går det ibland att få bort dem men oftast så blir det en stor smet av hela skiten, det kan vara 99% rent och jag vänder på dukjäveln och sen är det 99% flott. Jag har 4 dukar och jag tvättar dem ofta med tvål och vatten. Att köra dem i tvättmaskin har visat sig otroligt värdelöst då sköljmedlet(?) verkar göra dem än sämre.

Sitter just nu med 5 år gamla glasögon för att jag söp bort ena på sjön och åkte skidor på laminaten på de andra. Glasögon är fan inte gratis om de ska vara dugliga. Men 4 månader till så löser jag ett nytt genom jobbet. Tror inte de är så sugen på att casha 3 par på 3 år.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Nä, men jag får små flagor från ögonbrynen, mjäll med andra ord. Hår har jag inte på huvudet annars. Dessa kan jag ibland blåsa bort eller försiktigt peta bort med en mikrofiberduk. Lämnar de små spår går det ibland att få bort dem men oftast så blir det en stor smet av hela skiten, det kan vara 99% rent och jag vänder på dukjäveln och sen är det 99% flott. Jag har 4 dukar och jag tvättar dem ofta med tvål och vatten. Att köra dem i tvättmaskin har visat sig otroligt värdelöst då sköljmedlet(?) verkar göra dem än sämre.

Sitter just nu med 5 år gamla glasögon för att jag söp bort ena på sjön och åkte skidor på laminaten på de andra. Glasögon är fan inte gratis om de ska vara dugliga. Men 4 månader till så löser jag ett nytt genom jobbet. Tror inte de är så sugen på att casha 3 par på 3 år.

Du borde prova med såna där linser som man sätter över headsets linser.
Löser 2 problem, både syn och lättare att rengöra

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Du borde prova med såna där linser som man sätter över headsets linser.
Löser 2 problem, både syn och lättare att rengöra

Ska bli!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Nä, men jag får små flagor från ögonbrynen, mjäll med andra ord. Hår har jag inte på huvudet annars. Dessa kan jag ibland blåsa bort eller försiktigt peta bort med en mikrofiberduk. Lämnar de små spår går det ibland att få bort dem men oftast så blir det en stor smet av hela skiten, det kan vara 99% rent och jag vänder på dukjäveln och sen är det 99% flott. Jag har 4 dukar och jag tvättar dem ofta med tvål och vatten. Att köra dem i tvättmaskin har visat sig otroligt värdelöst då sköljmedlet(?) verkar göra dem än sämre.

Sitter just nu med 5 år gamla glasögon för att jag söp bort ena på sjön och åkte skidor på laminaten på de andra. Glasögon är fan inte gratis om de ska vara dugliga. Men 4 månader till så löser jag ett nytt genom jobbet. Tror inte de är så sugen på att casha 3 par på 3 år.

Bästa jag hittade är skärm/glasögon rengörningsdukar från typ dollarstore(tror jag) som kostar typ några tior för ett 100-pack. Småförpackningar med engångsdukar färdiga med rengörningsmedel. Perfekta att både rengöra VR setten & glasögonen med innan man spelar.

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

VR behöver kommer upp i mer hz och mer pixlar för att jag ska överväga att köpa, sen finns det för få spel att spela just för stunden och dom spelen som finns kostar en hel del.

Samt att priset är tok för högt för min del då jag kanske bara använder några gånger, då anser jag inte det är värt.

Som tex jag äger redan en del spel men om jag ska köra VR på dom spelen så måste jag betala extra för att kunna spela och det känns dumt att köpa spelet två gånger.

Behöver man verkligen mer HZ och upplösning än vad Vive Pro 2 har? 2448x2448 per öga och 120HZ.

Nu har dock Reverb G2 skarpare paneler trots lägre upplösning men den har högre PPD (Pixel per degree) än vad Vive Pro 2 dock inte så mycket högre. Har själv G2 och man ser inga pixlar om man inte fokuserar ordentligt på dem.

Ovan nämnt spelar dock inte så stor roll om det inte finns några spel som man är intresserad av haha.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Behöver man verkligen mer HZ och upplösning än vad Vive Pro 2 har? 2448x2448 per öga och 120HZ.

Nu har dock Reverb G2 skarpare paneler trots lägre upplösning men den har högre PPD (Pixel per degree) än vad Vive Pro 2 dock inte så mycket högre. Har själv G2 och man ser inga pixlar om man inte fokuserar ordentligt på dem.

Ovan nämnt spelar dock inte så stor roll om det inte finns några spel som man är intresserad av haha.

De har rätt usel FoV dock. Även om Index inte är den skarpaste så är den klart överlägsen vad gäller prestanda och FoV samt kontroller. Att det kostar löjligt mycket dock gör den extremt oprisvärd.

Skrivet av Archain:

Bästa jag hittade är skärm/glasögon rengörningsdukar från typ dollarstore(tror jag) som kostar typ några tior för ett 100-pack. Småförpackningar med engångsdukar färdiga med rengörningsmedel. Perfekta att både rengöra VR setten & glasögonen med innan man spelar.

W5? Skräp. 3M/Peltor gör de enda som duger, men de kostar 1.5-3kr styck och är klart sämre än diskmedel och vatten. Sen vet man inte hur de påverkar linsen över tid. De är gjord för industrier.

Är det inte W5 får du gärna posta en bild på dem för jag har både LIDL och Dollarstore i närheten.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

De har rätt usel FoV dock. Även om Index inte är den skarpaste så är den klart överlägsen vad gäller prestanda och FoV samt kontroller. Att det kostar löjligt mycket dock gör den extremt oprisvärd.

W5? Skräp. 3M/Peltor gör de enda som duger, men de kostar 1.5-3kr styck och är klart sämre än diskmedel och vatten. Sen vet man inte hur de påverkar linsen över tid. De är gjord för industrier.

Är det inte W5 får du gärna posta en bild på dem för jag har både LIDL och Dollarstore i närheten.

Här har du dom. (Vart dollarstore som jag trodde)

80st/paket för 30 spänn..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

De har rätt usel FoV dock. Även om Index inte är den skarpaste så är den klart överlägsen vad gäller prestanda och FoV samt kontroller. Att det kostar löjligt mycket dock gör den extremt oprisvärd.

Sant att G2 har usel FOV. Vive Pro 2 har dock större FOV än va Index har (Horisontellt). Anledningen till varför det ser mindre ut är på grund av hur linserna är designade. Detta problem kan man dock undvika genom att skaffa en annan ansiktskudde men även utan den så är FOV:n på Pro 2 större än Index.

Dock sant att den kostar för mycket, över 8000 för bara Headsetet är för mycket. Kontrollerna är kassa men enligt MRTV på youtube så rekommenderar HTC själva att man skaffar Index kontrollerna i stället om man inte vill ha Vive Wands. Stör mig dock på att Kontrollerna till Index är extremt sköra.

Uppenbart att prestandan är bättre då den knappt har hälften av alla pixlar som både G2 och Pro 2 har. Men vem vill se en massa pixlar?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Sant att G2 har usel FOV. Vive Pro 2 har dock större FOV än va Index har (Horisontellt). Anledningen till varför det ser mindre ut är på grund av hur linserna är designade. Detta problem kan man dock undvika genom att skaffa en annan ansiktskudde men även utan den så är FOV:n på Pro 2 större än Index.

Dock sant att den kostar för mycket, över 8000 för bara Headsetet är för mycket. Kontrollerna är kassa men enligt MRTV på youtube så rekommenderar HTC själva att man skaffar Index kontrollerna i stället om man inte vill ha Vive Wands. Stör mig dock på att Kontrollerna till Index är extremt sköra.

Uppenbart att prestandan är bättre då den knappt har hälften av alla pixlar som både G2 och Pro 2 har. Men vem vill se en massa pixlar?

Sköra kan nog stämma, jag har redan haft sönder triggerknappen på min högra dosa. Den fungerar, men den "klickar" inte som förut utan kräver ett rätt starkt grepp. Spelar egentligen inte så stor roll om G2 eller Pro 2 har fler pixlar när de har sämre focus i kanterna och lägre Hz, det är där skon klämmer för mig att det är för suddigt i kanterna, sen kan jag väl egentligen bry mig lite om det är 120 eller 144Hz.

Oavsett så är Valve index löjligt dyr och för ett så pass dyrt headset borde linserna vara utbytbara.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeffan97:

Behöver man verkligen mer HZ och upplösning än vad Vive Pro 2 har? 2448x2448 per öga och 120HZ.

Nu har dock Reverb G2 skarpare paneler trots lägre upplösning men den har högre PPD (Pixel per degree) än vad Vive Pro 2 dock inte så mycket högre. Har själv G2 och man ser inga pixlar om man inte fokuserar ordentligt på dem.

Ovan nämnt spelar dock inte så stor roll om det inte finns några spel som man är intresserad av haha.

Jag testade den första version VR som kom, och där bliv man åksjuk och har inte testat dom nyare version.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag testade den första version VR som kom, och där bliv man åksjuk och har inte testat dom nyare version.

Första Oculus ? det är vääääldigt stor skillnad nu

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag testade den första version VR som kom, och där bliv man åksjuk och har inte testat dom nyare version.

Gissar på orignala HTC Vive eller Rift CV1? Sanningen är att båda dem har usel upplösning vilket kan ge motion sickness, dagens har upp till 3,5 gånger det. Flesta Nya headseten idag har också 120 HZ eller mer i uppdateringsfrekvens. Kanske dags att testa igen?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Första Oculus ? det är vääääldigt stor skillnad nu

Skrivet av jeffan97:

Gissar på orignala HTC Vive eller Rift CV1? Sanningen är att båda dem har usel upplösning vilket kan ge motion sickness, dagens har upp till 3,5 gånger det. Flesta Nya headseten idag har också 120 HZ eller mer i uppdateringsfrekvens. Kanske dags att testa igen?

Haha precis, även 2019 års headset hade kass upplösning men 2020 och framåt så är inte det ett problem längre.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Haha precis, även 2019 års headset hade kass upplösning men 2020 och framåt så är inte det ett problem längre.

Nä, mitt 2019 Reverb har 2 X 2060 X 2060. Bland vanliga headset har bara Vive Pro 2 bättre.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Nä, mitt 2019 Reverb har 2 X 2160 X 2160. Bland vanliga headset har bara Vive Pro 2 bättre.

Ah glömde faktiskt den men får anses vara ett undantag då flesta headseten hade 1440x1600 per öga istället för 2160x2160 som både G1 och G2 har.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Jag är hur nöjd som helst med mitt Reverb G2. Upplösningen är helt klart tillräcklig. Med den nya grundare ansiktsplattan så jag kommer närmare linserna så tycker inte jag att FOV är dålig och med de slipade linsinsatserna så jag slipper glasögonen är det grymt. Man har ju olika krav och förväntningar så klart, för mig är det alldeles tillräckligt. Jämfört med mitt PSVR så är det som natt och dag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ligger på hyllan då jag ej har utrymme för room scale vr, och tycker inte om sittande vr.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Första Oculus ? det är vääääldigt stor skillnad nu

Vet inte då det var min bror som köpte in det från USA ska vara den första, tro det var någon gång 2013-2015.

Skrivet av jeffan97:

Gissar på orignala HTC Vive eller Rift CV1? Sanningen är att båda dem har usel upplösning vilket kan ge motion sickness, dagens har upp till 3,5 gånger det. Flesta Nya headseten idag har också 120 HZ eller mer i uppdateringsfrekvens. Kanske dags att testa igen?

Var nån gång 2013-2015 och det var min bror som köpte in den från USA, har ingen koll på vad det var för märke.

Visst har dom gjort stora framsteg, men har inte vågar mig in på sånt då det är dyr leksak.

Sen lär mitt GTX1060 6GB svettas hårt om den skulle försöka driva dagas VR.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vet inte då det var min bror som köpte in det från USA ska vara den första, tro det var någon gång 2013-2015.

Var nån gång 2013-2015 och det var min bror som köpte in den från USA, har ingen koll på vad det var för märke.

Visst har dom gjort stora framsteg, men har inte vågar mig in på sånt då det är dyr leksak.

Sen lär mitt GTX1060 6GB svettas hårt om den skulle försöka driva dagas VR.

KonsumentVR förändrades våren 2016. Tidigare system går inte att jämföra med det som lanserades då. Antagligen hade du inte ens 6 degrees of freedom spårning på det systemet du testade.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Herregud vad många som köpt för att lägga på hyllan. Man blir inte direkt sugen att ge sig in på VR nu. Tror samma sak skulle hända mig. Lägga ut ENORMT med pengar för att spela Half Life i 10h och sen lägga eländet i en låda.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Herregud vad många som köpt för att lägga på hyllan. Man blir inte direkt sugen att ge sig in på VR nu. Tror samma sak skulle hända mig. Lägga ut ENORMT med pengar för att spela Half Life i 10h och sen lägga eländet i en låda.

Jag tror du hittar minst lika många som köpt en Switch och sen låter den ligga. Sen vet jag inte om 3800 kr är "enormt med pengar" om du redan har en kapabel PC.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag har testat VR men det är inget för mig i dagsläget utan inväntar bättre teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Herregud vad många som köpt för att lägga på hyllan. Man blir inte direkt sugen att ge sig in på VR nu. Tror samma sak skulle hända mig. Lägga ut ENORMT med pengar för att spela Half Life i 10h och sen lägga eländet i en låda.

Nä. Imo, bortsett från bil o flygsim så finns det inga vettiga spel för tekniken som det ser ut idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Nä. Imo, bortsett från bil o flygsim så finns det inga vettiga spel för tekniken som det ser ut idag.

Finns många vettiga spel

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Herregud vad många som köpt för att lägga på hyllan. Man blir inte direkt sugen att ge sig in på VR nu. Tror samma sak skulle hända mig. Lägga ut ENORMT med pengar för att spela Half Life i 10h och sen lägga eländet i en låda.

Gav 3k för en knappt använd htc vive cosmos elite.. sen prutade jag även ner en knappt använd playsear med ratt, pedaler & växelspak till 3.3k med så..
Att det är många som köper men knappt använder och att den är så nischad gör att du kan göra riktiga kap på beg marknaden då dom är lite svårsålda.
Men lira rally i en ordentlig playseat med bra grejer och vr är grymt kul! Sedan så finns det sjukt många bra vr spel och till och med grabben hemma lirar den hur mycket som helst.
Kolla in spel på psvr bara som har en väldigt låg upplösning med dagens mått som sjukt kul.
Gorn(finns till pc med) star wars rogue squadrons(ps & pc), walking dead spelen, firewall zero hour(psvr, sjukt roligt! Svårt att spela vanliga fps spel sedan jag lirade den) och en helt uppsjö utav spel till

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns många vettiga spel

Ok isf vore det trevligt med några ex eftersom jag har 2st oculus quest 2 med tillbehör som bara ligger.

För oss som gillar typen av spel -> Battlefield, apex, borderlands, cod, senare tombraider.

Inte olika former av "guitar hero", racketspel o andra liknande småspel.

Edit:Visst lightsaber (guitarhero meets fruitninja) t.ex är snyggt o fräckt, men efter 30min så njaaa.
Även testat subnautica (större spel) som inte bygger runt vapen o skjuta, även om det var lite buggigt så gav det en initial "Wowupplevelse" men efter någon timme så känns det som man lika gärna kan ha sin stora monitor framför sig istället för ett quest på skallen.

Att jag testade just subnautica är för att det är ett av de få spel jag gillar som man inte skjuter sig fram igenom.

O hålla fram en plastbit framför sig som vapen gav en väldigt dålig upplevelse. Lite som att köra bilspel med gyrokontroller.