The Elder Scroll V: Skyrim släpps i ny utgåva... igen

Permalänk
Melding Plague

The Elder Scroll V: Skyrim släpps i ny utgåva... igen

Med nya spelkonsoler ser Bethesda en ny möjlighet att återlansera The Elder Scroll V: Skyrim – nu med fiske.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte skämta om att med fiske blir det 50 extra buggar i spelet, men förhoppningsvis har de bland dessa 500 moddar lagt till lagom med fixes och annat.

Memes i all ära för övrigt:

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Skyrim-trasan vrids ur än en gång alltså...

Tycker de borde varit färdiga med TES 6 nu.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt vara rätt kul att lira igenom Skyrim ännu en gång om de la till lite schyssta moderna funktioner, typ ray tracing och DLSS.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom gamla saves funkar med den... jag kommer ihåg att jag hade problem med att föra över saves från original-Skyrim till special edition, jag har ingen lust att starta om från början igen men skulle gärna vilja ha dom nya uppdateringarna om jag fortsätter spela

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Spelar Skyrim lite till och från, det är ett bra spel så varför inte göra fler än en karaktär

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Har inte spelat sedan sista expansionen släpptes. Så kanske är dags igen

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UndaC:

Har inte spelat sedan sista expansionen släpptes. Så kanske är dags igen

...för att du ser fram emot att fiska i Skyrim?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Släpp mer info om TES VI >:( @bethesda

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Lego Master

500 kurerade moddar är väl inget att fnysa åt, iof.
I'm game.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Überklass:

...för att du ser fram emot att fiska i Skyrim?

Nä. Jag vill bara crafta armor som gör mig bra på alchemy, för att göra potions som gör mig bra på crafting, för att crafta armor som gör mig bra på alchemy osv osv

Tills jag är helt odödlig och oneshottar allt och kan klaga på att spelet är tråkigt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Inte ens raytracing?

Permalänk
Medlem

Känner mig tvungen att påpeka att de inte släppt någon Mac-version än…

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Nä. Jag vill bara crafta armor som gör mig bra på alchemy, för att göra potions som gör mig bra på crafting, för att crafta armor som gör mig bra på alchemy osv osv

Tills jag är helt odödlig och oneshottar allt och kan klaga på att spelet är tråkigt.

Ha ha ha, jag hamnar alltid där med av någon anledning 😂

Permalänk
Medlem

Kanske dags att släppa nästa spel istället?

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Så "remastern" är bara en dev som tagit moddar från creation club och packeterat dem med spelet?

Permalänk

Så nu finns Skyrin till:
PC, PS3, PS4, PS5, Xbox360, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch och i versionerna:
Original Version, Remastered Version, VR version och Anniversary edition.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Så nu finns Skyrin till:
PC, PS3, PS4, PS5, Xbox360, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch och i versionerna:
Original Version, Remastered Version, VR version och Anniversary edition.

https://i.imgur.com/iSns5nc_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Du missade Skyrim: Very Special Edition till Amazon Alexa

Permalänk
Medlem

Känner mig personligen klar med Skyrim, blev väl kring 100 timmar på 360, ytterligare 20 timmar på PC i originalversionen och sedan 20 timmar till i SE när man fick den versionen som gratis uppgradering. Skulle som andra tidigare sagt möjligen kunnat lagt pengar på spelet om de lagt till RT, Creation Club moddar lockar inte det minsta.

Permalänk
Medlem

Har man inte vridit ur trasan tillräckligt ur detta spel 🤑

Permalänk

Göbber och käringar, huk er i bänkarna för nu blir det Skyrim Remaster.

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem

Spelar Skyrim SE just nu. Undrar hur många moddar som måste uppgraderas p.g.a denna uppdateringen från Bethesda?

Portioner är det första jag gör för att snabbt få ihop pengar samt snabbt får några skillpoints att dela ut. Jag säljer ut allt jag får ihop. Det blir en hel ogräs i mitt inventory det första som händer i spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Förstår varför inte många blir så bittra. Är det inte bra att Bethesda uppgraderar ett spel, gör det snyggare, så det flyter bättre och att folk med nyare generationer kan njuta av det? Har man dessutom köpt det till PC så har man bara behövs betala en gång för originalet+dlcs. Hade älskat om de gjort samma sak med Morrowind.

Permalänk

Det kan omöjligt vara 10 år sedan första lanseringen av skyrim, så gammal är jag inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Förstår varför inte många blir så bittra. Är det inte bra att Bethesda uppgraderar ett spel, gör det snyggare, så det flyter bättre och att folk med nyare generationer kan njuta av det? Har man dessutom köpt det till PC så har man bara behövs betala en gång för originalet+dlcs. Hade älskat om de gjort samma sak med Morrowind.

För att vi är less på att de lägger resurser på detta istället för TES VI... Vi vill ha nåt nytt nu, inte samma sak igen, och igen, och igen, tio år senare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Oh boy, nu kan jag köpa ett 10 år gammalt grafikkort och ett 10 år gammalt spel för samma priser som för 10 år sedan!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Skulle faktiskt vara rätt kul att lira igenom Skyrim ännu en gång om de la till lite schyssta moderna funktioner, typ ray tracing och DLSS.

Har ni inte gjort det så kör om det i VR. Helt omöjligt köra någon remaster på pannkakeskärm nu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag förstår såklart att detta är ännu en version, men för mig med slö dator och att detta legat fast på backloggens topp tio sedan spelet släpptes så kanske det är dags nu att äntligen ta sig igenom detta med alla ’fus-do-rah’ och övrigt som jag aldrig riktigt förstått i sitt sammanhang. Imponeras över att de ’kanoniserar’ moddar på det här sättet, precis som det borde vara!

Permalänk
Avstängd

Fast moddar är ju skit. De enda moddarna som inte är skit är de som inte påverkar spelet (typ bibliotek och liknande). Och ja, jag har spenderat rätt många timmar med att modda Skyrim och spela moddat Skyrim och det är aldrig någonsin värt det egentligen. Spelet blir inte bättre.

Jag önskar att de kunde släppa New Vegas till alla plattformar istället. Det hade varit bättre för mänskligheten i stort.