theHunter: Call of the Wild. Tips mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

theHunter: Call of the Wild. Tips mottages tacksamt.

https://store.steampowered.com/app/518790/theHunter_Call_of_t...

Behöver tips. Köpte det för ett tag sen i jakt på något annat att lira utanför den krets av spel jag harvar med.

Fattar ingenting vad jag ska göra. Tutorialen, antingen är jag för dum för den eller så är den undermålig. Brummar runt på fyrhjulingen till olika ställen och vet inte vad jag ska göra. I synnerhet inte vad gäller jakt.

Någon som vet med sig om det finns en "Dummies for theHunter" på tuben eller så? Alla klipp jag ser är ju med folk som vet vad de gör. Lär mig ingenting med dem.

(Btw. Vad jag stör mig på litet "t" i början på "theHunter"!!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Först och främst, dumpa fyrahjulingen. Du har en liten mätare nere åt höger om jag minns rätt där du ser hur mycket ljud du gör. Fyrahjulingen använder du bara om du ska ta dig till ett ställe långtbort, inte för "aktiv" jakt. Sen, försök att inte ha vinden i ryggen. Ett sista tips är att mer eller mindre aldrig springa. Gå och smyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Först och främst, dumpa fyrahjulingen. Du har en liten mätare nere åt höger om jag minns rätt där du ser hur mycket ljud du gör. Fyrahjulingen använder du bara om du ska ta dig till ett ställe långtbort, inte för "aktiv" jakt. Sen, försök att inte ha vinden i ryggen. Ett sista tips är att mer eller mindre aldrig springa. Gå och smyg.

Tackar. Fyrhjulingen använder jag som transport bara då jag ska långt iväg. I övrigt smyger jag runt men ser knappt något alls. Vinden har jag haft noll koll på.

Hur gör man för att avancera fram till kväll/natt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar. Fyrhjulingen använder jag som transport bara då jag ska långt iväg. I övrigt smyger jag runt men ser knappt något alls. Vinden har jag haft noll koll på.

Hur gör man för att avancera fram till kväll/natt?

Du går in i en stuga, där man kan köpa vapen/ammo osv. Sen går du till sängen och så kan man välja vilken tid man vill gå upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Du går in i en stuga, där man kan köpa vapen/ammo osv. Sen går du till sängen och så kan man välja vilken tid man vill gå upp.

Tackar igen. Ska på det sen igen. Få se om jag hittar något att skjuta. Ser spår överallt men är som en kanin med ADHD. Lyckas inte följa samma spår för jag byter hela tiden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar igen. Ska på det sen igen. Få se om jag hittar något att skjuta. Ser spår överallt men är som en kanin med ADHD. Lyckas inte följa samma spår för jag byter hela tiden.

I inställningar kan du välja vilken färg olika typer av spår ska ha. Så det finns någonting som heter nåt liknande "active track". För att inte tappa spåret ska du inte klicka på andra tracks när du fått upp ditt spår. Så säg att du skjuter en älg, klickar på blodet och aktiva spåret är blå eller så, då ska du bara följa det blåa spåret. Ser du ett vitt spår och klickar på det så blir det "aktivt" istället.

Så var det iallafall senast jag spelade, vilket är ett tag sen nu.

Permalänk
Medlem

Jag har cirka 3000 timmar i spelet och kan verkligen rekommendera dessa videos från Flinter.
Han vet vad han pratar om.

Visa signatur

5950X
3080
X570
64 GB G.Skill
2TB 980 Pro ] 4TB SN850X ] 2TB MX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

I inställningar kan du välja vilken färg olika typer av spår ska ha. Så det finns någonting som heter nåt liknande "active track". För att inte tappa spåret ska du inte klicka på andra tracks när du fått upp ditt spår. Så säg att du skjuter en älg, klickar på blodet och aktiva spåret är blå eller så, då ska du bara följa det blåa spåret. Ser du ett vitt spår och klickar på det så blir det "aktivt" istället.

Så var det iallafall senast jag spelade, vilket är ett tag sen nu.

Tackar igen! Ska sluta fråga mer nu.

Skrivet av Pett-Ture:

https://www.youtube.com/watch?v=pB1ZblslZq0

Jag har cirka 3000 timmar i spelet och kan verkligen rekommendera dessa videos från Flinter.
Han vet vad han pratar om.

Ohhh. Tackar för den!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

efter att ha skummat lite i den här tråden så köpte jag 2021 packen strax innan sommarreans slut och installerade det efter att inte ha kört sen 2017 och helt dlc löst.

och började igår kväll att jaga Red deer iom att jag låst upp pipan för dom nu efter att ha jagat gräsänder med 22 pistolen i typ 4 kvällar ihop med ett gäng polare för att låsa upp Rhino 454.

dock funderar jag på om Red Deer är buggade eller något på Hirschfelden har skjutit 5 bockar hittils.

Problem 1:
pipan verkar bara få dem att svara men de verkar knappt röra sig öht så sitta och campa teknik verkar inte fungera då du kan sitta i flera timmar å tuta på dom och de svarar men de dyker aldrig upp medans om du värjar följa svaren brukar man hitta dom innom ett par minuter ståendes mitt på en gräsplätt å bara glo.

Problem 2:
(lite med av ett I-land problem kanske då jag inte gnäller om det men verkar allmänt trasigt)
ALLA Red Deer bockar verkar vara diamant klass... skjutit 5 st sen igår och alla fem var klassade diamant me typ 10+ hornpoäng till godo, spottat 3 styck jag råka stöta upp nu på morgonen och även dom enligt spot infon var potential diamanter.

är det något officiellt buggat för tillfället eller ska dom vara så? har inte jagat Red Deer innan så dessa var mina första 5 Red deer sen ja köpte det 2017 och väldigt förvånad över att varenda bock man ser är en diamantklassad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vilket underbart i-landsproblem. Tog väl ett år innan jag fick min första diamond. Första gången på nya reservat så strösslas det med dem sen tar de bort dem.

Har inte kört på ett tag så är inte bekant med alla nya buggar de introducerar med varje patch. EW är legendariska i hur de arbetar med spelkoden. De fixar en sak och introducerar en annan bugg med varje ny patch men deras lir är väldigt trevliga så det är ändå värt det. Red deers fungerar här men kan tänka mig att det är en flock och något djur fastnar och så väntar de övriga? Eller så är det bara en ny bugg de introducerat.

Sen så försök bli bra på spotting så du inte stirrar i marken följer spår och så missar du en hjort på 100 meters håll för du bara fokuserade åt ett håll. Sen har vi ju need zones etc där du också kan se vilka tider de är aktiva. Så hittar du dem så får du en bra idé vart du kan hitta dem senare. Smyga är bra men ibland får man springa också. Är du på ett öppet fält med fritt överallt så finns det ingen anledning att smyga.

Sen har du perks etc som gör att du kan röra dig framåt tystare etc och andra fusk. Sen är du helt grön så kommer du jaga head shots när du bör sikta på att träffa lungorna. Spine shots var väldigt effektivt ett tag vet inte hur de är nu nu tror jag att man bara ska träffa vitala delar för att få max harvest value . Men som sagt inte kört mycket på sistone vart lite sur på att varje reservat de släpper på sistone är buggigare än det förra och de har inga uppdrag längre att tala om. Första reservaten de gjorde är bäst till skillnad från classic där de förbättrade sig med tiden.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x