Permalänk
Medlem

sport-mp3?

tänkte ta o köpa en mp3spelare till när jag sportar. den ska altså vara liten, väga lite, och ha ca 128meg.... har kollat runt lite, men hittar inget som jag riktig faller för. Någon som har en sådan mp3spelare som jag vill ha ? dessutom vill jag ha hörlurar som sitter på.... max priset ska vara 2000... något förslag? tack!

Edit: Creative Labs MuVo 128MB, är denna bra? den e liten iaf....
Edit2: Koss Sporta Pro... e dessa bra? sitter de på?

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

Jens Of Sweden MP-100 128 mb
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Bästa pris: 1591kr
Denna spelare (och 256mb varianten) har tagit hem förstaplatsen i nästan alla tester den varit med i, alltid en placering före iriver, den är nog det bästa valet..´
Tycker dock du ska kolla upp armbandet och fodralet man kan köpa till, bekvämt att ha den sittandes på armen när man sportar då den i vanliga fall hänger löst runt halsen.
Den väger mkt lite, 37 gram och är stor som en cigarettändare.

256mb varianten kostar för övrigt nästan exakt 2000,-

www.jensofsweden.com har ett forum där det diskuteras kring denna spelare..

Har inte en själv så jag kan inte rekommendera den personligen men jag har inte hört några negativa åsikter om den.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

valet kommer nog at bli mellan iriver och JOS (som vanligt )
vill du ha inbyggd batteri eller utbytbar?

Permalänk
Medlem

Jepp antingen iRiver 180-T eller 390 om du har råd eller JOS. Eftersom jag har en iRiver säger jag iRiver men nog lika många som säger JOS. Hänger på om du vill ha inbyggt batteri eller inte. Själv tycker jag inte det är bra och då är iRiver given.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

är det någon större skillnad om man har inbyggt, eller inte inbyggt batteri? mer frihet om man inte har det va? tack för tipset om armband! vilka hörlurar ska man ha till om man ska ha JOS då? de som jag sa förut, skulle de vara ok? tack!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan att ha inbyggd och inte inbyggd är ganska stor.
Tänk dig att du är på semester och batterierna tar slut. Vad gör du om du har icke inbyggd? du går till en affär och köper nya. Och så kan du alltid ha extra med dig i fickan när du är på semester.
Med inbyggd så är det inte lika enkelt. JOS inbyggda laddas upp genom datorns USB-port eller genom en separat laddare(följer inte med spelaren). Det finns 3 olika separata laddare för JOS och dom är:
-cigarret-laddare(bilen)
-vägguttag-laddare (kopplar den till ett vägguttad som omvandlar 230V till 5V)
-reseladdare(kopplar ett 9V batteri i ena änden och spelaren i andra)

Sen så blir laddningsbara batterier sämre o sämre efter varje laddning vilket gör att batteriet inte fungera som den ska efter några år. Men skickar man in spelaren till företaget så byter dom till batteri för 50kr.

Vilken av spelarna du väljer är upp till dig. Jag valde själv JOS eftersom jag har tillgång till en datorn varje dag(och skolan).
Så har du tillgång till en dator varje dag(hemma eller/och på jobbet/skolan) så ska du välja JOS. Om du däremot reser ofta och inte har tillgång till en dator varje dag så är valet iriver.

Hörlurar väljer man efter sin egen smak. Vill di ha snäcker eller öronmuffar(kom inte på något vettigt namn)?

Permalänk
Medlem

Om du köper JOSen + reseladdaren + fodralet + armbandet så blir det typ billigare totalt än irivern + ett paket batterier

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Persa: jag skulle vilja ´ha något som sitter på... jag ska kunna springa ostört, och helst kunna göra andra sporter med hörlurarna på... koss sporta pro, tänkte jag.... tack för infot om baterierna!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk

Philips / Nike ACT210 128MB

"ACT210 är en speciellt utformad MP3-spelare för personer med ett aktivt
liv. Den kan bäras på kläderna, hoppar inte, är slitstark, enkel att använda
och stänkskyddad. ACT210 har den mest innovativa sladdhanteringen
någonsin, dessutom är ljudet fantastiskt. MP3-spelaren rymmer 128 MB och
klarar också av WMA-filer. Överföring via USB-anslutning. Spelaren har en
flerradig belyst display. Speltid 10h på ett R03-batteri. Mått 60x68x27mm.
Vikt 45 g utan batteri. Lev. inkl. hörlurar med fjärrkontroll, batterier,
nätadapter med laddare, USB-kabel, programvara samt sportarmbandsfäste."

Denna lilla spelare kostar 1999kr.

Jag tycker den verkar vara rätt spelare för dig eftersom den har det
du vill ha och passar in på prisbilden.

Finns på Teknikmagasinet om du vill köpa den.
Jag har själv inte testat den men den verkar hyfsad.

EDIT: "På samma sätt har man löst problemet med dinglande
fjärrkontroller, en magnet under tröjan och en utanpå som du
fäster fjärren på."

Visa signatur

*Du ska inte göra vad jag säger, utan det jag menar!
- Alcohol, the caution of and the solution to life's all problems
Godsakerna: BMW 320i : SE K700i : MP3-spelaren : PS2 : Gamecube :

Permalänk

MuVo kanske? 38g är inte mycket

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Satsa på JOSen! Batteriet är enkelt att byta...

Permalänk
Medlem

eightbits: tack för tipset! ska genast kolla upp denna...
Var inne i en butik idag som sålde Koss sporta pro... de va helt ok, ljudet var underbart, men de satt lite taskigt... skavde lite på ovansidan av örat.... har väl för stora öron eller något....
ska kolla upp philips/nike historien, och JOS.... tack för all hjälp hitils!

Edit: nu har jag beställt, det blev JOS, tillhörssatts med laddare, väska, "armband", och koss Sporta pro.... det hela landade på 2600kr..... *pustar ut*.... måste bara få ihop pengarna nu! tack för all hjälp!

Edit2: 2600, inte 4600..... *knasboll där... *

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

bra val, fick min JOS igår, helt underbar är den

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Glömsk

Kanske Jaxx Live 128MB. Är mycket billigare än JOSen. Se min recension här: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030706_jaxxmp3....

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Har alltid 2 extrabatteri i jackan. Alltså kan jag spela 60 timmar på det. Många ggr batteriet tagit slut när jag inte ska hem på några timmar.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Psionicist: det diffar 200kr, och jag har redan beställt... vilken är bäst? Jaxx eller JOS? jeje, ska bli kul att få grejerna...
Loaded: tog du 256 eller 128? funtade på 256, men den e ju så fasansfullt dyr......

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av älgen
Psionicist: det diffar 200kr, och jag har redan beställt... vilken är bäst? Jaxx eller JOS? jeje, ska bli kul att få grejerna...
Loaded: tog du 256 eller 128? funtade på 256, men den e ju så fasansfullt dyr......

Jag beställde en mp-110, den finns bara i 256mb, enda skillnaden på den och mp-100'an är utséendet (aluminium)

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

ok...
tack än en gång alla för all hjälp!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

jag har 128mbs och 256mb tillsalu kolla under marknads delen ;]

Visa signatur

*Copyright © 2004, All Human Rights Are Reserved!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eightbits
Philips / Nike ACT210 128MB
<"Lite trams om Nikespelaren">

Jag tycker den verkar vara rätt spelare för dig eftersom den har det
du vill ha och passar in på prisbilden.

Finns på Teknikmagasinet om du vill köpa den.
Jag har själv inte testat den men den verkar hyfsad.

EDIT: "På samma sätt har man löst problemet med dinglande
fjärrkontroller, en magnet under tröjan och en utanpå som du
fäster fjärren på."

Känner en som köpte en sådan, ett ganska stort misstag. Spelaren verkar inte vara helt kompatibel med USB-standarden och fungerade då inte med hans Nforce moderkort, vad man än gjorde så gick det inte. Testade den med ett VIA KT133 och det tog 3 minuter att få den att fungera. Slutsatsen är att det verkar vara en chansning om spelaren ska fungera eller ej.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufojesus
http://www.webhallen.com/prod.php?id=17478

Baserad på http://www.sigmatel.com/audio/stmp3410pb.htm samma chip som JOS använder.

Finns det inga recensioner på den spelaren? Ska köpa en mp3-spelare nästa vecka och det lutar åt JOS. Men om den funkar lika bra sparar jag gärna en femhundring. Har den radio förresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Finns det inga recensioner på den spelaren? Ska köpa en mp3-spelare nästa vecka och det lutar åt JOS. Men om den funkar lika bra sparar jag gärna en femhundring. Har den radio förresten?

edit..... oj.... jag cpade mig... hur tar man bort inlägget.... :S ?

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk

Tittade du på Philips/Nike eller?

Vill gärna veta om den såg bra ut och om det var bra ljud eller så.

Visa signatur

*Du ska inte göra vad jag säger, utan det jag menar!
- Alcohol, the caution of and the solution to life's all problems
Godsakerna: BMW 320i : SE K700i : MP3-spelaren : PS2 : Gamecube :

Permalänk
Medlem

eightbits, tyvär så hittade jag den inte på något annat ställe än TM, och jag var så ivrig att köpa, så jag köpte JOS istället.... men ta o gå till TM och prova den... skriv gärna hur den e!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

VAD IN I HELVETTES KOLOSALA MAMMA **ULL*RE! fick grejerna igår... paketet kostade 300kr mindre än vad som stod på orderbekreftelsen.... så klart att någon har cp:at sig, tillbehörs kittet saknas, och jag ringer till deras suport... "Den måste ha försvunnit ur systemet, den står inte i din order..." ÅÅÅHH! hur ska jag göra? ska jag beställa därifrån igen, eller ska jag beställa någon annanstans? om jag beställer där ifrån ska jag fixa att jag får fri frakt, eftersom jag inte fått alla varor, och jag skulle haft dem i samma paket... därför borde´jag inte behöva betala 115kr till i frakt och exp.avgift?!!

....Armbandet som jag helst ville ha, är "försenat" och kommer inte förän i slutet av juli/början av augusti!

Annars fungerar spelaren utmärkt, och hörlurarna är de bästa jag någonsin haft för mina öron. mumsi!

jag handlade på inetdata, mycket trevlig service fasstän jag var lite arg på dem. Eloge till dem för det faktist.... men att någon tog bort min order gillar jag inte! dagens "Tistel" går till dem också...
Aja, någon som har något förslag hur jag ska göra?....

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska kräva gratis frakt och beställa armbandet igen.

Permalänk
Medlem

mm.. men det är 3veckor innan jag får det... aja, den som väntar på nått gott.... ska ta o ringa till dem igen och kräva gratis frakt...

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Avstängd

Vill bara påpeka att batteriet i JOS'en är ett Lithium-Polymer, detta skall icke dras över samma kamm som Lithium-Jon eller Metall-Hydrid. Lithium-Polymer är helt överlägsen dessa gammla tekniker, livslängden är längre, det är mindre, väger mindre och det förlorar inte kapacitet alls på samma sätt som de andra teknikerna.

Min Ericsson T28 som använder Lithium-Polymer har precis samma kapacitet som för 2 år sen, och den används alltid, dvs laddas och urladdas konstant. Givetvis spelar kvalitén in mycket på detta, kan inte uttala mig om kvalitén på JOS'ens batteri men med tanke på priset och dess kapacitet så borde det vara utav bra kvalité.

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem

jag ringde och mailade och fick svar idag, jag får sakerna när de kommer in, och ingen frakt...

Spelaren funkar skiiit bra!!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?