Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hitade inte exakt samma recensioner nu, via svenska amazon så ser de ganska ok ut: https://www.amazon.se/240GB-Gigabyte-5-tums-Serial-Intern/dp/...

Dock verkar det mest vara kvaliteten som är problemet, inte så mycket hastigheten.

Skrivet av DeluxXxe:

Vad jag kunde hitta är att det är en dramless SSD. Inte satt mig in i vad det betyder egentligen men nu gissar jag att en med DRAM lagrar var saker och ting finns i en tabell för extra snabb lookup. Denna SSD kanske gör det direkt på själva SSDn. SSD är ju inte lika snabbt som RAM.

Jag är också inne på att köpa en och byta ut mina 240GB diskar som jag har för spellagring.

Jag tänker att för spel så borde detta vara OK med dramless men kanske inte för Operativsystem? Nån som vet?

Skrivet av thompo:

Jag är också intresserad av denna disken. Verkar ha fått bra betyg i Indien (!).
https://www.amazon.in/GIGABYTE-GP-GSTFS31100TNTD-GIAGBYTE-1TB...

Äsch, jag har behövt utrymme ett bra tag nu. 0.7kr per Gigabyte (pun intended) är rätt bra pris tycker jag nog ändå. Senast jag köpte SSD gav jag 4.6 kr per Gigabyte.
Jag insåg även att jag köpte mina två SSDer av Tvelander här på forumet år 2014 begagnade. Då hade han haft dem ett tag så dem är nog fan snarare 10 år gamla.

Jag provar iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Äsch, jag har behövt utrymme ett bra tag nu. 0.7kr per Gigabyte (pun intended) är rätt bra pris tycker jag nog ändå. Senast jag köpte SSD gav jag 4.6 kr per Gigabyte.
Jag insåg även att jag köpte mina två SSDer av Tvelander här på forumet år 2014 begagnade. Då hade han haft dem ett tag så dem är nog fan snarare 10 år gamla.

Jag provar iaf.

jag köpte en!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Enligt ASUS hemsida får man även cashback vid köp av vissa Intel processorer, dock framgår detta inte på Inets hemsida. Tror ni man kan köpa moderkort + cpu hos Inet och få cashback för båda?

Nästa fråga: Vilket moderkort skulle ni rekommendera till en i5 11600k?

Edit: Eller räcker det med ovan länkat moderkort med en 3600(x?)? Har en i5 7600k i dagsläget och funderar på att uppgradera till ett 3070 och vill försöka undvika en tydlig bottleneck

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Vad jag kunde hitta är att det är en dramless SSD. Inte satt mig in i vad det betyder egentligen men nu gissar jag att en med DRAM lagrar var saker och ting finns i en tabell för extra snabb lookup. Denna SSD kanske gör det direkt på själva SSDn. SSD är ju inte lika snabbt som RAM.

Jag är också inne på att köpa en och byta ut mina 240GB diskar som jag har för spellagring.

Jag tänker att för spel så borde detta vara OK med dramless men kanske inte för Operativsystem? Nån som vet?

DRAM-less SSD:er bör man sky som pesten. Prestandan är i vissa lägen totalt värdelös (långsammare än en mekanisk disk) och det går ofta att hitta betydligt vettigare SSD:er för ett snarlikt pris.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

Enligt ASUS hemsida får man även cashback vid köp av vissa Intel processorer, dock framgår detta inte på Inets hemsida. Tror ni man kan köpa moderkort + cpu hos Inet och få cashback för båda?

Nästa fråga: Vilket moderkort skulle ni rekommendera till en i5 11600k?

https://promotion.asus.com/en/nordics/q2gamingweeks/tac

"The promotion cannot be combined with a different ASUS promotion."

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

DRAM-less SSD:er bör man sky som pesten. Prestandan är i vissa lägen totalt värdelös (långsammare än en mekanisk disk) och det går ofta att hitta betydligt vettigare SSD:er för ett snarlikt pris.

Det verkar variera lite från vad jag har märkt. I vissa fall är det segt som fan och i andra så märker man ingen skillnad.
I stora överföringar är det ju såklart riktigt kasst men i mitt fall är det installationer (max 12MBps write ändå) och sen bara read och read ska ju inte påverkas lika hårt på diskar utan DRAM vad jag förstått. Iaf på rena speldiskar?

Oavsett vad så kommer jag plocka upp och testa. Funkar den inte bra så kör jag ångerrätten.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

w.e.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

DRAM-less SSD:er bör man sky som pesten. Prestandan är i vissa lägen totalt värdelös (långsammare än en mekanisk disk) och det går ofta att hitta betydligt vettigare SSD:er för ett snarlikt pris.

För tillfället har jag spel på 2st 240GB Sandforce enheter, typ ca 2017. Av lite googlande så är äldre sandforce diskar också utan dram, så kanske blir detta ändå inte sämre än vad jag har idag. Min windows disk ligger ju på min WD 1TB Black Nvme, inbillar mig att det spelar störst roll iaf. Sen har jag en partition till den med som innehåller spel.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det verkar variera lite från vad jag har märkt. I vissa fall är det segt som fan och i andra så märker man ingen skillnad.
I stora överföringar är det ju såklart riktigt kasst men i mitt fall är det installationer (max 12MBps write ändå) och sen bara read och read ska ju inte påverkas lika hårt på diskar utan DRAM vad jag förstått. Iaf på rena speldiskar?

Oavsett vad så kommer jag plocka upp och testa. Funkar den inte bra så kör jag ångerrätten.

Inte säkert man märker av att prestandan är dålig speciellt snabbt.

Uppskattar om fler vill väga in angående dramless ssd.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

För tillfället har jag spel på 2st 240GB Sandforce enheter, typ ca 2017. Av lite googlande så är äldre sandforce diskar också utan dram, så kanske blir detta ändå inte sämre än vad jag har idag. Min windows disk ligger ju på min WD 1TB Black Nvme, inbillar mig att det spelar störst roll iaf. Sen har jag en partition till den med som innehåller spel.

Inte säkert man märker av att prestandan är dålig speciellt snabbt.

Uppskattar om fler vill väga in angående dramless ssd.

Kort och gott...

DRAM-less SSD suger apa.... Om man flyttar stora mängder data åt gången.

Det är så vitt jag förstått också enda gången man märker detta, men då MÄRKER man det också, men vi får se. Köpte en DRAM-less NVME "disk" förra veckan. Har inte installerat den ännu dock

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det verkar variera lite från vad jag har märkt. I vissa fall är det segt som fan och i andra så märker man ingen skillnad.
I stora överföringar är det ju såklart riktigt kasst men i mitt fall är det installationer (max 12MBps write ändå) och sen bara read och read ska ju inte påverkas lika hårt på diskar utan DRAM vad jag förstått. Iaf på rena speldiskar?

Oavsett vad så kommer jag plocka upp och testa. Funkar den inte bra så kör jag ångerrätten.

Del finns fortfarande nästan aldrig anledning att köpa sådana SSD:er eftersom du kan få tag i något mycket bättre för ungefär samma kostnad.

Skrivet av Kallamamran:

Kort och gott...

DRAM-less SSD suger apa.... Om man flyttar stora mängder data åt gången.

Det är så vitt jag förstått också enda gången man märker detta, men då MÄRKER man det också, men vi får se. Köpte en DRAM-less NVME "disk" förra veckan. Har inte installerat den ännu dock

Om det är en M.2-disk i den kortare längden som börjat användas i OEM-datorer så har dessa en funktion för att använda datorns RAM-minne istället för en egen DRAM-cache. Dessa presterar ganska bra. Har den inte den funktionen känns det mest som ett slöseri på M.2-platser dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Del finns fortfarande nästan aldrig anledning att köpa sådana SSD:er eftersom du kan få tag i något mycket bättre för ungefär samma kostnad.

Kollade prisjakt precis. För 350kr (50%) mer så får man en SSD som har dram cache. Nu har de sålt slut hos inet.

Uppskattar att du delar med dig av din kunskap, men jag kör en liten chansing mest för att det är kul. Finns det nåt prestandaverktyg, typ crystaldiskmark, där man kan se det lysa igenom med dålig prestanda med denna typ av diskar?

Jag kommer varken ha nåt viktigt eller något som jag skriver särskilt ofta till på denna disk, utan kommer vara spel och mest läsning isåfall. Kan vara läge att städa undan lite bland 2.5" i datorn också, tror jag har 4st i datorn och nvme.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Jag köpte en S21 med tre's abonnemang, den kommer ju inte förrän slutet på nästa månad. Men om man inte öppnar och registrerar simkortet förrän då så borde det gå att säga upp abonnemanget.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag köpte en S21 med tre's abonnemang, den kommer ju inte förrän slutet på nästa månad. Men om man inte öppnar och registrerar simkortet förrän då så borde det gå att säga upp abonnemanget.

Säga upp abonnemanget kan du alltid göra. Beroende på avtal skall du då även betala totala återstående kostnaden för abonnemanget (en slutfaktura) och lämna tillbaka telefonen eller betala dess kostnad.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag köpte en S21 med tre's abonnemang, den kommer ju inte förrän slutet på nästa månad. Men om man inte öppnar och registrerar simkortet förrän då så borde det gå att säga upp abonnemanget.

Skriv gärna hur det går.. Är sugen på telefonen men inte sugen att betala 12k 😁

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Säga upp abonnemanget kan du alltid göra. Beroende på avtal skall du då även betala totala återstående kostnaden för abonnemanget (en slutfaktura) och lämna tillbaka telefonen eller betala dess kostnad.

Jodå, jag är medveten om det. Följde tråden förra året med EG. Går det så går det, annars skickar jag tillbaka den.
Skulle aldrig lägga fullpris eftersom jag inte behöver flaggskepp.
Lyckades få en Samsung platta för ingenting för några år sen, då gick det bra säga upp abonnemanget.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jodå, jag är medveten om det. Följde tråden förra året med EG. Går det så går det, annars skickar jag tillbaka den.

Den enda anledningen till att vissa lyckades få Elgigantens erbjudande snorbilligt var att det skrivit fel information gällande lägsta totalkostnad. I det här fallet är det inte så.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den enda anledningen till att vissa lyckades få Elgigantens erbjudande snorbilligt var att det skrivit fel information gällande lägsta totalkostnad. I det här fallet är det inte så.

Som jag skrev så har jag full koll på den tråden.
Jag ska inte gå in i en diskussion med dig, men kan du vara helt säker på att det inte går?
Det kostar inget att prova.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

90 procent snack, 10 procent tips här numera känns det som. Jadda, jadda...det finns en ren tipstråd.. Men ändå.

Men bra sömnpiller.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

90 procent snack, 10 procent tips här numera känns det som. Jadda, jadda...det finns en ren tipstråd.. Men ändå.

Men bra sömnpiller.

EEhh, det är Diskussionstråden...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

90 procent snack, 10 procent tips här numera känns det som. Jadda, jadda...det finns en ren tipstråd.. Men ändå.

Men bra sömnpiller.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...
https://www.sweclockers.com/dagensfynd

Här diskuterar vi varför tips är bra, dåliga och allt mellan himmel och jord. Om det rör tipsen dvs. Inte alltid intressant men bra att kolla i om man hittar ett tips som faktiskt är intressant.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...
https://www.sweclockers.com/dagensfynd

Här diskuterar vi varför tips är bra, dåliga och allt mellan himmel och jord. Om det rör tipsen dvs. Inte alltid intressant men bra att kolla i om man hittar ett tips som faktiskt är intressant.

Därför jag "bor" här så mkt kanske...
Men lite vääääl mkt sista. Eller så är jag bara övertrött.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...
https://www.sweclockers.com/dagensfynd

Här diskuterar vi varför tips är bra, dåliga och allt mellan himmel och jord. Om det rör tipsen dvs. Inte alltid intressant men bra att kolla i om man hittar ett tips som faktiskt är intressant.

Finns ju ett problem när diskussionstråden tas över av ett ämne som tagits upp 100 gånger innan redan, typ abonnemang, där frågor gällande något fynd drunknar i mängden av urspårad diskussion. Kanske skulle behöva en fördjupningstråd till diskussionstråden där diskussioner som tar för mycket utrymme men bör fortsätta kan ...fortsätta.

Men samtidigt verkar modsen vara OK med som det är nu så nevermind me.

Permalänk
Skrivet av f@boy:

EEhh, det är Diskussionstråden...

EEhh, ja - jag vet. Men det blev så torrt så jag hörde hur till och med dromedarerna flydde från öknen.

Dags att sova.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Kollade prisjakt precis. För 350kr (50%) mer så får man en SSD som har dram cache. Nu har de sålt slut hos inet.

Uppskattar att du delar med dig av din kunskap, men jag kör en liten chansing mest för att det är kul. Finns det nåt prestandaverktyg, typ crystaldiskmark, där man kan se det lysa igenom med dålig prestanda med denna typ av diskar?

Jag kommer varken ha nåt viktigt eller något som jag skriver särskilt ofta till på denna disk, utan kommer vara spel och mest läsning isåfall. Kan vara läge att städa undan lite bland 2.5" i datorn också, tror jag har 4st i datorn och nvme.

Ibland får man titta på eBay och liknande. Har exempelvis köpt några nästan oanvända enterprise-diskar där för ett bra pris, men även helt nya diskar. WD Blue SSD:er och den identiska SanDisk Ultra Extreme brukar exempelvis vara bra prissatta.

Naturligtvis är det fritt fram för dig att chansa. Lite experimenterande är ju alltid kul.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Någon som kan uttala sig om denna är något att satsa på som det tipsas om för 3k på ica maxi i falköping?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5091832

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Någon som kan uttala sig om denna är något att satsa på som det tipsas om för 3k på ica maxi i falköping?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5091832

Jag spontanköpte en för ett halvår sen att ha som sällskap på hemmakontoret. Sålde den dock sen pga pengabrist.

Men riktigt trevlig tv, snabbt gränssnitt och bra bild.
Definitivt värd 3k.

Permalänk

Jag har en fundering kring att kombinera rabatten på Playstation Plus 12 mån (50%) och 20% rabatt på PSN Wallet från GetGifted. Vet någon av er om man kan fylla på sin Wallet med 300 kronor (för 240:- via GetGifted) och betala återstoden (10:-) med annat valfrit betalsätt (såsom Paypal/VISA/etc) eller är det så att man måste betala hela summan med ett betalsätt, och därför köpa 4x 100:- från GetGifted (eller bli tvingad att fylla på plånboken med minsta tillåtna summa för att betala för PS Plus).

Orsaken till att jag frågar är att någon annan tipsat om att göra just detta, men det står följande på hemsidan:

Citat:

Om din plånbok inte har tillräckligt med pengar betalas abonnemangsavgiften automatiskt med din standardbetalningsmetod.

Det låter som att man behöver ha hela summan i Wallet för att betala för Playstation plus, annars använder det i stället standardbetalningsmetoden.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag har en fundering kring att kombinera rabatten på Playstation Plus 12 mån (50%) och 20% rabatt på PSN Wallet från GetGifted. Vet någon av er om man kan fylla på sin Wallet med 300 kronor (för 240:- via GetGifted) och betala återstoden (10:-) med annat valfrit betalsätt (såsom Paypal/VISA/etc) eller är det så att man måste betala hela summan med ett betalsätt, och därför köpa 4x 100:- från GetGifted (eller bli tvingad att fylla på plånboken med minsta tillåtna summa för att betala för PS Plus).

Orsaken till att jag frågar är att någon annan tipsat om att göra just detta, men det står följande på hemsidan:
Det låter som att man behöver ha hela summan i Wallet för att betala för Playstation plus, annars använder det i stället standardbetalningsmetoden.

Tack på förhand!

Kan ej svara på vad som gäller med Playstation Plus specifikt, men jag har flertalet gånger köpt spel med pengar i Playstation wallet och kompletterat den summa som saknas med pengar från mitt kopplade bankkonto/kort.
Ser inte varför det skulle vara annorlunda med Playstation plus, men det kanske det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag har en fundering kring att kombinera rabatten på Playstation Plus 12 mån (50%) och 20% rabatt på PSN Wallet från GetGifted. Vet någon av er om man kan fylla på sin Wallet med 300 kronor (för 240:- via GetGifted) och betala återstoden (10:-) med annat valfrit betalsätt (såsom Paypal/VISA/etc) eller är det så att man måste betala hela summan med ett betalsätt, och därför köpa 4x 100:- från GetGifted (eller bli tvingad att fylla på plånboken med minsta tillåtna summa för att betala för PS Plus).

Orsaken till att jag frågar är att någon annan tipsat om att göra just detta, men det står följande på hemsidan:
Det låter som att man behöver ha hela summan i Wallet för att betala för Playstation plus, annars använder det i stället standardbetalningsmetoden.

Tack på förhand!

Jag betalade 240kr med wallet och 10kr med paypal, fungerade fint fint för mig.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Jag betalade 240kr med wallet och 10kr med paypal, fungerade fint fint för mig.

Kanon! Tack för snabbt svar!

Edit:
Det funkade alldeles utmärkt! Vilket kap!