Snabbkoll: Vilken typ av brytare sitter i ditt tangentbord?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Vilken typ av brytare sitter i ditt tangentbord?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Bildexpert

Buckling springs. IBM Model M ska det vara.

Permalänk
Medlem

Mekaniska brytare saknar karaktär. Rubber domes är överlägsna!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

MX Brown

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Valde annat, tyckte det alternativet verkade bäst för Razers "mecha-membrane"

Permalänk
Medlem

Topre

Permalänk
Medlem

Cherry MX Silent

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

ThinkPad keyboard med TrackPoint på både laptop och stationär <3

Permalänk
Medlem

Cherry MX Green

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Cherry MX Red. Tog mig ett år säkert, men har lärt mig skriva utan en massa dubbelbokstäver Väldigt sköna för när jag knapprar i WoW, därav anledningen att jag skaffade mekaniskt och linjär.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Avstängd

Har något Cherry MX jag fick av min morbror.
Sitter sådana där mekaniska brytare som inte klickar vare sig taktilt eller ljudmässigt, så det är helt perfekt.

Däremot har USB-kontakten börjat glappa, så jag måste öppna och löda ihop det. Hittar dock inga skruvfästen, så det får bli att beställa ett Corsair Gaming K55 till högskolestudierna nästa vecka istället, då jag inte har lust att lägga mer än 300 på ett tangentbord närmsta tiden.

Permalänk
Medlem

MX Silent Red.

Ärligt talat lite för mycket klack i dessa också, kör membran på jobbet, skulle inte märka av någon skillnad efter en vecka om jag skulle gå tillbaka till modell bättre membran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Du tycker också det är härligt att kliva på LEGO va?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Jobbet (hemifrån): Steelseries optiska omnipointbrytare (Steelseries Apex Pro)
Riktigt trevliga switchar! Men billigt att inte alla switchar på hela tangentbordet är samma. (resten är Cherry red tror jag?)

Privat: Lågprofils Kaihl Red (Tesoro Gram Spectrum)
Helt OK lagom låg profil, om än kanske inte världens kvalitetsbygge.

---

Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska jaga lite mer lågprofil eller fokusera på kontaktlösa (optisk eller hall-effekt) framöver!

Skrivet av Nissling:

Buckling springs. IBM Model M ska det vara.

Valde du mekanisk eller membran i pollen?
(det är membran i botten på Model M vill jag minnas... att definiera vad som är mekaniskt är förvånansvärt svårt!!!!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kailh röda box brytare kör jag på, sjyssta att skriva på och passar perfekt till FPS.

Skrivet av LemonIllusion:

Mekaniska brytare saknar karaktär. Rubber domes är överlägsna!

Näpp.. 😁

Permalänk
Medlem

Apple magic keyboard 🤘🏼

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Kör med Steelseries OmniPoint mekaniska brytare. Oväntat nice att kunna ställa känsligheten på varje tangent för sej faktiskt. På lägsta känns det nästan som touch, vilket är värdelöst enligt mej men de är möjligt vilket är roligt.

Permalänk
Medlem

Scissor-Switches för mig.
Gillar plattare tangentbord helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag har ett CM Storm QuickFire TK, med Cherry Mx Blue och blå bakgrundsbelysning. Gillar verkligen designen på den. Hållbarheten har varit sådär, men det är en bra storlek, med bra brytare och är ett Tenkeyless utan homerow, men med numpad. Letar efter en ersättare nu, men ingen annan verkar använda en liknande formfaktor.

Permalänk
Medlem

Buckling springs sitter det i mitt IBM model M. Svårt att uppskatta något annat nu...

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Mauves hemma och JWK Ghost på jobbet för att slippa få sparken.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Avstängd

På vilket sätt är de tre första inte alla mekaniska? Alla har rörliga delar för funktionen.

Permalänk
Hedersmedlem

Hemma
Cherry MX Clear årsmodell 1991.

På jobbet
Cherry MX Clear i qwerty-delen och MX Black i resten av tangentbordet. Byggde om det från rent MX Black för drygt 10 år sedan. I grunden är det ett Cherry G80-1800 årsmodell 1989.

Ja, jag gillar Cherry MX

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Grymt bra!
Logitech g13

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Kör på två olika zeal brytare i mitt tangentbord, Zilent V2 samt Rosélio.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Cherry MX Red vid datorn hemma och scissor-switch på en 2019 16" macbook pro.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Det här "tangentbordet" låter som en dröm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MX Red Silent här.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem

Annan: optiska analoga (Flaretech röd) i ett Wooting Two.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

bruna cherry mx ♥️♥️