Barrow gör CPU-vattenblock med högupplöst skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CreativeX:

Man behöver inte vara miljövänlig för att konstatera att detta är totalt meningslöst.

värre än meningslöst. Fler grejer som kan pajja, onödig elgörbrukning och höjt värme. samma med massa led visserligen

Permalänk
Medlem

Vadfan är det med er nuförtiden? Klaga på miljön för en pryl som på sin höjd kommer sälja ett par hundra enheter.
Är vi inte entusiaster inom hårdvaruscenen? Låt onödigt vara onödigt. Ibland är det ok att tycka saker är häftigt, för att det är häftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Vadfan är det med er nuförtiden? Klaga på miljön för en pryl som på sin höjd kommer sälja ett par hundra enheter.
Är vi inte entusiaster inom hårdvaruscenen? Låt onödigt vara onödigt. Ibland är det ok att tycka saker är häftigt, för att det är häftigt.

Bara för att jag är entusiast betyder det inte att jag helt saknar smak eller vett.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Bara för att jag är entusiast betyder det inte att jag helt saknar smak eller vett.

"Jag"

Jo precis, du gillar det inte. Men världen vore en tråkig plats om allting bara skulle utgå från en persons synvinkel och smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

"Jag"

Jo precis, du gillar det inte. Men världen vore en tråkig plats om allting bara skulle utgå från en persons synvinkel och smak.

Förstår inte hur det där är relevant, men du kan ju byta ut ”jag” mot ”man” om pillret är lättare att svälja då Du frågade ju vad det är med oss? Tänkte du kanske ville ha ett svar.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Allt jag kan tänka är ...

Skyrim - Waterblock Edition

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Perfekt titel att lira på sitt vattenblock. Subnautica - Below Zero

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Man behöver inte vara miljövänlig för att konstatera att detta är totalt meningslöst.

Det finns flera såna kommentarer varje gång det kommer en produkt som de själva inte kan tänka sig använda. Folk gillar att klaga

Permalänk
Medlem

Tja, alltså ... visst, jag skulle kunna ha viss nytta av den eftersom jag har glaschassi nuförtiden, men då skaffar jag ju hellre en liten separat oberoende extraskärm istället som jag kan ha till mer saker (pga större skärmyta) och med mycket bättre ergonomi.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

men för F sluta med detta bling bling gör för bättring till kylning i stället, så tröt på alla dessa skit grejer som inte förbättrar kylning lägg tiden där i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Hela kittet lär ju hamna norr om 3000 pix.

Glöm inte att lägga ca 1200 kronor för en proffsig kalibrering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det finns flera såna kommentarer varje gång det kommer en produkt som de själva inte kan tänka sig använda. Folk gillar att klaga

Men om detta är ok för "miljön" varför höjs bensinpriset då, sänk det också, för det använder jag iaf

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Kanske om några år kan vi se en vattenblock med vattenkyld cpu..

Permalänk
Medlem

Udda sätt att använda en panel tänkt för VR! (gissar jag iallafall)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Sjukt viktigt att den är högupplöst...

Verkar ha fått tag i en sändning vr skärmar som ingen ville ha 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Men om detta är ok för "miljön" varför höjs bensinpriset då, sänk det också, för det använder jag iaf

Inget som tillverkas är okej för miljön. Det blir bara löjligt när folk ska göra godtyckliga bedömningar. Vattenkylning? Okej. Vattenkylning och en liten skärm? Inte okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Inget som tillverkas är okej för miljön. Det blir bara löjligt när folk ska göra godtyckliga bedömningar. Vattenkylning? Okej. Vattenkylning och en liten skärm? Inte okej.

fast det är så mycket mer som ligger bakom än "en liten skärm" eller? Snälla gå och titta hur dessa fabriker ser ut och hur dom påverkar

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Inaktiv

Hade varit ganska snyggt om man kunde ha någon form av heatmap av den CPU som är installerad och hur hög belastning processorns olika delar har.

Men ja, verkligen inget för mig oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

fast det är så mycket mer som ligger bakom än "en liten skärm" eller? Snälla gå och titta hur dessa fabriker ser ut och hur dom påverkar

Han som klagade först att det är resursslöseri med en liten skärm... Det visar sig att han har en extra gamingdator som endast används för att spela racingspel med. Utan extra skärm förstås

Citat:

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5600X/Noctual NH-D15S/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/XFX Radeon RX 6700 XT MERC 319 Black

SimRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5600X/Noctual NH-D15S/SF750 Platinum/Corsair 2x8GB DDR4 3200Mhz Vengeance/Sapphire Radeon RX 6800 OC NITRO+

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Han som klagade först att det är resursslöseri med en liten skärm... Det visar sig att han har en extra gamingdator som endast används för att spela racingspel med. Utan extra skärm förstås

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Han som klagade först att det är resursslöseri med en liten skärm... Det visar sig att han har en extra gamingdator som endast används för att spela racingspel med. Utan extra skärm förstås

förstå inte riktig vad det hela har med saken att göra. 🙄
ingenstans skrev jag heller något om miljön. det har andra dikta till det.
Tycker bara det är slösseri med resurser då det hade någ varit bättre att lägga materialet på att lätte brister i andra områden där det är viktigare/mer vettigt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Perfekt för mig som kör en skärm bara (CX48) så jag kan hålla koll på vattentemp/gpu/cpu när jag spelar/kör benchmarks.
Har funderat på bygga in en mindre skärm i framtida bygge.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Får mig att tänka så här

Permalänk
Medlem

Och fortfarande har Galaxy Smart Watches bara 360 pixlar...

...och en vattenkylare display med 1440 x 1440? WTF? Whaaaaat? Har jag missat något här...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Och fortfarande har Galaxy Smart Watches bara 360 pixlar...

...och en vattenkylare display med 1440 x 1440? WTF? Whaaaaat? Har jag missat något här...?

Batteritid mot två-hål-i-väggen?