Sjukt prisvärd Komplett Gaming PC?

Permalänk

Sjukt prisvärd Komplett Gaming PC?

https://www.komplett.se/product/1187772/dator-surfplatta/komp...

Ligger på rea just nu och känns otroligt billig jämfört med andra liknande prebuilds. Att köpa komponenterna separat blir ju dyrare än vad datorn själv kostar, eller är jag helt ute och cyklar? Vad tycker ni som kan lite mer?

Permalänk
Avstängd

Kunde köpa Netonnets burk för cirka 20k med ett 3080 för inte så länge sedan. Dock sämre cpu

Permalänk
Medlem

Tycker Komplett ofta har bra deals, kolla bara att du gillar ALLA delar och inte bara gpu och cpu.

Det är även jobbigt med inskicks garanti när du måste skicka datorn till Komplett som inte ligger i Sverige, men absolut en bra deal!

Permalänk
Skrivet av Gulanka:

Tycker Komplett ofta har bra deals, kolla bara att du gillar ALLA delar och inte bara gpu och cpu.

Det är även jobbigt med inskicks garanti när du måste skicka datorn till Komplett som inte ligger i Sverige, men absolut en bra deal!

Tänker byta kylning mot en Corsair H100x och kanske 32GB RAM som kan vara värt i längden..?

Permalänk
Skrivet av jamalya:

Kunde köpa Netonnets burk för cirka 20k med ett 3080 för inte så länge sedan. Dock sämre cpu

De kör väl bara märkesdatorer med sämre komponenter överlag dock? Hört att PSU och kylning brukar vara bovarna men kanske borde hålla utkik på Netonnet också!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MainAstronaut:

De kör väl bara märkesdatorer med sämre komponenter överlag dock? Hört att PSU och kylning brukar vara bovarna men kanske borde hålla utkik på Netonnet också!

Nixx, familjemedlem köpte en och samtliga komponenter är av välkända märken och godkända kvalitéer. Inga noname i huvudtaget.

Permalänk
Medlem

Att en dator med ett 3070ti skall ha kostat 27 lax är för mig... oförståeligt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av MainAstronaut:

https://www.komplett.se/product/1187772/dator-surfplatta/komp...

Ligger på rea just nu och känns otroligt billig jämfört med andra liknande prebuilds. Att köpa komponenterna separat blir ju dyrare än vad datorn själv kostar, eller är jag helt ute och cyklar? Vad tycker ni som kan lite mer?

Det är ett ganska bra pris för vad du får, särskilt om du inte kan eller vill bygga själv. Är nog ganska bekymmersfritt ägande med färdigt Windows, garanti, etc.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Gulanka:

Tycker Komplett ofta har bra deals, kolla bara att du gillar ALLA delar och inte bara gpu och cpu.

Det är även jobbigt med inskicks garanti när du måste skicka datorn till Komplett som inte ligger i Sverige, men absolut en bra deal!

Om du inte gillar alla komponenter kan du välja "anpassa inför köp" och byta ut nästan alla delar eller välja bort vissa saker. ex: Windows, tillbehör etc. Vi utför rigorösa tester och garanterar att allt du väljer ska vara kompatibelt. Och skulle du vilja komplettera efteråt med något, ex: mer RAM eller fler diskar så behåller du garantin även om du skruvar lite själv.

Inskicksgarantin kan ju vara lite bökigt så vi har löst det med att postnord hämtar datorn så du slipper släpa den till ett ombud Och kontaktar man först vår kundservice så kan vi kanske hitta en annan lösning än att skicka in datorn.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag köpte komplett PC i januari med ett 3060 TI (beställde på release dagen). Fungerat väldigt bra, clean och bra bygge. Frontfläkten började låta skumt förra veckan, skrev till support och fick en ny fläkt skickad samma dag. Är supernöjd med både dator och Komplett som säljare. Det enda problemet jag har är att det ligger fel namn i kontot och jag kan tydligen inte ändra detta utan måste radera kontot och göra ett nytt vilket jag inte är jättesugen på då all beställningsdata som jag har ligger där. (detta problem är det säkert väldigt få som brottas med..:D) Dessutom är det lite "omständigt" att behöva köra Komplett bank betalning och inte kunna använda sig av Klarna eller andra lätta betaltjänster. Priset på min burk var 15999 med 10700F, 3060 TI, B460-F Gaming, 16gb ram, 1tb SSD, TX650 PSU, Svive Halo S650 chassi etc inkl windows, montering och 3 års garanti.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Erreb:

Jag köpte komplett PC i januari med ett 3060 TI (beställde på release dagen). Fungerat väldigt bra, clean och bra bygge. Frontfläkten började låta skumt förra veckan, skrev till support och fick en ny fläkt skickad samma dag. Är supernöjd med både dator och Komplett som säljare. Det enda problemet jag har är att det ligger fel namn i kontot och jag kan tydligen inte ändra detta utan måste radera kontot och göra ett nytt vilket jag inte är jättesugen på då all beställningsdata som jag har ligger där. (detta problem är det säkert väldigt få som brottas med..:D) Dessutom är det lite "omständigt" att behöva köra Komplett bank betalning och inte kunna använda sig av Klarna eller andra lätta betaltjänster. Priset på min burk var 15999 med 10700F, 3060 TI, B460-F Gaming, 16gb ram, 1tb SSD, TX650 PSU, Svive Halo S650 chassi etc inkl windows, montering och 3 års garanti.

Kul att du är nöjd
Det är lite klumpigt men du kan faktiskt byta namn på kontot. Fyll i formuläret (du kan göra det digitalt och spara som PDF) och maila till oss så fixar vi det.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Kul att du är nöjd
Det är lite klumpigt men du kan faktiskt byta namn på kontot. Fyll i formuläret (du kan göra det digitalt och spara som PDF) och maila till oss så fixar vi det.
//Erik

Been there done that. Dom kunde inte göra det trots att jag skickade in formuläret. Citat efter inskickat dokument:

Jag har nu kollat vidare på detta som vi pratade om att ändra namn på kontot, dessvärre så är det så att XXXX i detta fallet står som ägare utav detta kontot och just ägaren kan vi tyvärr inte ändra här, det som går att göra i detta fallet är att du skulle kunna upprätta ett nytt konto med ditt namn och då är det enda vi behöver att göra först att ta bort din mailadress så du kan använda den för att upprätta det nya kontot. Om du önskar att göra det så rekommenderar jag dig att spara ner alla kvitton som du har på din profil så att du har dom ifall det skulle vara så att du skulle behöva de i framtiden för en reklamation eller likannde, då vi inte kan flytta över ordrar mellan kundkonton.

Har du magiska kontakter internt får du gärna hjälpa mig i frågan, men kanske via PM då detta blev lite OT