Most premium mekaniskt tangentbord under 2000 💾 ?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Most premium mekaniskt tangentbord under 2000 💾 ?

Har börjat snegla pÄ nytt tangentbord nu nÀr jag gÄtt igenom 2st begagnade billiga bord, som jag totalt spenderade 500:- pÄ. Hade ett Qpad MK80 för lÀnge sen som jag gillade, med blÄ brytare. Gillar ljudet och kÀnslan i cherrys blÄa. DÄ jag inte spelar överdrivet mycket sÄ tror jag det passar mig denna gÄngen. Men som jag fattar det sÄ Àr deras röda i princip samma fast med snabbare respons/aktiveringstid? Och dÀrmed mer lÀmpade för spelande?
Har 2 frÄgor jag vill fÄ svar pÄ med den hÀr trÄden:

1: Jag vet att det finns en uppsjö av olika brytare dÀr ute, Gatheron brukar man ju se rekommenderas allt oftare. Vilka brytare anses mest premium, Àr det fortfarande cherry? Finns det nÄn bra sida som jÀmför olika brytare, för mig jag sett @huttala eller nÄn annan tangentbords-entusiast gjort nÄn jÀmförelse hÀr pÄ sajten.

2: Jag har hittills mest kikat pĂ„ Filco och deras majestouch 2. Är den typen av tangentbord jag Ă€r ute efter, dvs nĂ„nting som Ă€r byggd som en stridstank. Vikt: bra i min mening. Vad jag kan se har Ducky ett flertal modeller som skulle kunna tilltala mig, finns det fler tillverkare? Är ENDAST fullstora bord jag söker, inga TKL eller kompakta ihoptryckta varianter. Utan ett normalt fullstort bord.

Tack

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

edit. hittade @huttala trÄd, tar gÀrna emot tips pÄ tangentbord istÀllet?

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

PermalÀnk
Medlem ★
●

Sett swec's och andra tester av mountain, och det verkar ha för mÄnga extra funktioner som jag aldrig kommer orka lÀgga ner tid pÄ.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Skulle sÀga nÄgot Topre-tangentbord Àr mest premium. Men svÄrt att hitta fullstora sÄdana

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det hÀr Àr premium: https://rama.works/

Visa signatur

:(){ :|:& };:

đŸŠđŸ»â€â™‚ïž   đŸšŽđŸ»â€â™‚ïž   đŸƒđŸ»â€â™‚ïž   ☕

PermalÀnk
PermalÀnk
Medlem ★
●

Av vad jag sett sÄ verkar filco ocb ducky fortsatt vara dom det stÄr emellan. Filco blir ju att importera frÄn keyboardcompany dÄ jag inte hittar det nÄn annanstans. Ninja varianten verkar intressant...
Tack för era tips.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Du kommer inte bli missnöjd med ett Majestouch 2, tar du ninja varianten kommer du inte slita ut texten pÄ tangenterna heller. Jag köpte mitt ett halvÄr innan ninja varianten kom, var instÀlld pÄ att köpa nya premium tangenter men inte kÀnt behovet.
Efter att ha plockat bort och tvÀttat tangenterna ser det ut som nytt fortfarande bortsett frÄn att S & W tangenten saknar text.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

PermalÀnk
●

Hade denna storlek fungerat?

https://kbdfans.com/products/ic-kbdfans-d1000-mechaincal-keyb...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hade funkat.
Skrev ingenting om budget i mitt första inlĂ€gg, men jag har en budget 😂
Typ under 2000:-

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av RVX:

Har börjat snegla pÄ nytt tangentbord nu nÀr jag gÄtt igenom 2st begagnade billiga bord, som jag totalt spenderade 500:- pÄ. Hade ett Qpad MK80 för lÀnge sen som jag gillade, med blÄ brytare. Gillar ljudet och kÀnslan i cherrys blÄa. DÄ jag inte spelar överdrivet mycket sÄ tror jag det passar mig denna gÄngen. Men som jag fattar det sÄ Àr deras röda i princip samma fast med snabbare respons/aktiveringstid? Och dÀrmed mer lÀmpade för spelande?
Har 2 frÄgor jag vill fÄ svar pÄ med den hÀr trÄden:

1: Jag vet att det finns en uppsjö av olika brytare dÀr ute, Gatheron brukar man ju se rekommenderas allt oftare. Vilka brytare anses mest premium, Àr det fortfarande cherry? Finns det nÄn bra sida som jÀmför olika brytare, för mig jag sett @huttala eller nÄn annan tangentbords-entusiast gjort nÄn jÀmförelse hÀr pÄ sajten.

2: Jag har hittills mest kikat pĂ„ Filco och deras majestouch 2. Är den typen av tangentbord jag Ă€r ute efter, dvs nĂ„nting som Ă€r byggd som en stridstank. Vikt: bra i min mening. Vad jag kan se har Ducky ett flertal modeller som skulle kunna tilltala mig, finns det fler tillverkare? Är ENDAST fullstora bord jag söker, inga TKL eller kompakta ihoptryckta varianter. Utan ett normalt fullstort bord.

Tack

NÀrmar sig tio Är sedan jag köpte mitt Filco Majestouch 2 med bruna cherrys. Tangenterna Àr dÄliga, mÄnga av mina tangenter har varit blanka i mÄnga Är, speciellt WASD av nÄgon oklar anledning men Àven mÄnga andra. DÄ jag inte tittar pÄ tangentbordet sÄ stör det mig inte sÄ mycket att jag brytt mig om att leta nya caps.

Tung och rejÀl, den gör vad den ska utan en massa RGB och annat, för mig, onödigt. Om den bara gÄr att köpa frÄn The Keyboard Co sÄ lÀr den bli rÀtt dyr i och med brexit. Kan sÀkert finnas nÄgon som har en till salu ifall du vill prova att lÀgga en köpesannons ifall det slutar med att du vill ha den.

Sjukt nöjd med min men samtidigt rÀtt nöjd med de andra mekaniska tangentbord jag har. Steelseries Apex M750 med vad som bör motsvara röda brytare Àr vad jag skriver pÄ just nu. En Cherry Board MX 3.0 med röda cherrys som dessutom dÀmpats Àr den jag anvÀnder i köket för stunden.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Cruentusa:

Du kommer inte bli missnöjd med ett Majestouch 2, tar du ninja varianten kommer du inte slita ut texten pÄ tangenterna heller. Jag köpte mitt ett halvÄr innan ninja varianten kom, var instÀlld pÄ att köpa nya premium tangenter men inte kÀnt behovet.
Efter att ha plockat bort och tvÀttat tangenterna ser det ut som nytt fortfarande bortsett frÄn att S & W tangenten saknar text.

Som jag fattat det blir det ingen tull frÄn Storbritannien, utan endast 25% moms som tillkommer?
Tack för input ang Filco.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

NÀrmar sig tio Är sedan jag köpte mitt Filco Majestouch 2 med bruna cherrys. Tangenterna Àr dÄliga, mÄnga av mina tangenter har varit blanka i mÄnga Är, speciellt WASD av nÄgon oklar anledning men Àven mÄnga andra. DÄ jag inte tittar pÄ tangentbordet sÄ stör det mig inte sÄ mycket att jag brytt mig om att leta nya caps.

Tung och rejÀl, den gör vad den ska utan en massa RGB och annat, för mig, onödigt. Om den bara gÄr att köpa frÄn The Keyboard Co sÄ lÀr den bli rÀtt dyr i och med brexit. Kan sÀkert finnas nÄgon som har en till salu ifall du vill prova att lÀgga en köpesannons ifall det slutar med att du vill ha den.

Sjukt nöjd med min men samtidigt rÀtt nöjd med de andra mekaniska tangentbord jag har. Steelseries Apex M750 med vad som bör motsvara röda brytare Àr vad jag skriver pÄ just nu. En Cherry Board MX 3.0 med röda cherrys som dessutom dÀmpats Àr den jag anvÀnder i köket för stunden.

Har sett att en del klagat pÄ just det du skriver texten nöts bort. Vajar fram och tillbaka mellan vanliga eller ninja, dÄ försvinner ju det problemet.
Är det nĂ„t mer Ă€n det som Ă€r dĂ„ligt menar du? 🙂
Jo visst skulle man kunna lÀgga ut en köpes annons, tror dock inte det nappar. Men fÄr se.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
●
Skrivet av RVX:

Hade funkat.
Skrev ingenting om budget i mitt första inlĂ€gg, men jag har en budget 😂
Typ under 2000:-

Ja du fĂ„r nog Ă€ndra rubriken dĂ„ 😉😉
😂

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av RVX:

Har sett att en del klagat pÄ just det du skriver texten nöts bort. Vajar fram och tillbaka mellan vanliga eller ninja, dÄ försvinner ju det problemet.
Är det nĂ„t mer Ă€n det som Ă€r dĂ„ligt menar du? 🙂

Capsen gÄr ju alltid att byta, men hade gÀrna sett att Filco anvÀnde caps som höll samma kvalitet som tangentbordet i övrigt.

Kan inte direkt sÀga att jag tycker nÄgot Àr dÄligt med tangentbordet i övrigt. Det Àr en gammal modell men det som den möjligen skulle kunna förbÀttras med Àr sÄnt tangentbordet ÀndÄ inte varit relevant för, typ mediaknappar och liknande.

Kan inte minnas att jag haft problemet sjÀlv men finns ett ljudfenomen som kan uppstÄ som blandannat kallas Filco Ping. OsÀker pÄ hur vanligt det Àr idag men förekom dÄ nÀr jag köpte min.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

Capsen gÄr ju alltid att byta, men hade gÀrna sett att Filco anvÀnde caps som höll samma kvalitet som tangentbordet i övrigt.

Kan inte direkt sÀga att jag tycker nÄgot Àr dÄligt med tangentbordet i övrigt. Det Àr en gammal modell men det som den möjligen skulle kunna förbÀttras med Àr sÄnt tangentbordet ÀndÄ inte varit relevant för, typ mediaknappar och liknande.

Kan inte minnas att jag haft problemet sjÀlv men finns ett ljudfenomen som kan uppstÄ som blandannat kallas Filco Ping. OsÀker pÄ hur vanligt det Àr idag men förekom dÄ nÀr jag köpte min.

https://www.youtube.com/watch?v=wNND9kaWP6s

Tack, har lite att ha i Ätanke dÄ. Den Àr ÀndÄ den dom lockar mest.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av StuntmanMike:

Ja du fĂ„r nog Ă€ndra rubriken dĂ„ 😉😉
😂

Done 👍

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Gillar ljudet och kÀnslan i cherrys blÄa. DÄ jag inte spelar överdrivet mycket sÄ tror jag det passar mig denna gÄngen. Men som jag fattar det sÄ Àr deras röda i princip samma fast med snabbare respons/aktiveringstid? Och dÀrmed mer lÀmpade för spelande?

Inte sÀker pÄ vad du menar? Cherry röda har samma slaglÀngd (4mm) och "aktiveringsdjup" (2mm) som blÄa. Skillnaden Àr att de Àr linjÀra utan nÄgot klickljud eller taktil kÀnsla, plus tror krÀver lite mindre kraft att trycka ner.
(sen finns ju silent red med aaaningens kortare slaglÀngd o aktiveringsdjup)

Skrivet av RVX:

[b]Vilka brytare anses mest premium, Àr det fortfarande cherry?

Hmm verkligen en definitionsfrÄga.. Vill du ha dyrast och mest exklusiv, eller tekniskt mest avancerad? (Inte alltid samma sak)
Personligen skulle jag först kolla pÄ kontaktlösa om du vill gÄ "next level", dvs sÄna med optisk eller magnetisk sensor.
Det blir helt klart en skillnad i friktion i tangenten

Nackdelen Àr vÀl att optiska begrÀnsar utbudet en hel del och priserna Àr rÀtt höga...
Exempel Àr Steelseries Apex Pro, Razer Huntsman v2, Corsair OPX, Wooting Two HE mfl.
Jag kör bland annat en apex pro och switcharna Àr riktigt mysiga

En nackdel med dessa Àr att det lÀr vara rÀtt ovanligt med taktila/klickiga om det Àr din grej. (vissa av dem kan man Àndra vilken höjd som tangenten aktiverar, vilket förstÄs gör det svÄrt att fixa en mekanisk "klick-mekanism" som matchar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

PermalÀnk
●
Skrivet av anon5930:

Capsen gÄr ju alltid att byta, men hade gÀrna sett att Filco anvÀnde caps som höll samma kvalitet som tangentbordet i övrigt.

Kan inte direkt sÀga att jag tycker nÄgot Àr dÄligt med tangentbordet i övrigt. Det Àr en gammal modell men det som den möjligen skulle kunna förbÀttras med Àr sÄnt tangentbordet ÀndÄ inte varit relevant för, typ mediaknappar och liknande.

Kan inte minnas att jag haft problemet sjÀlv men finns ett ljudfenomen som kan uppstÄ som blandannat kallas Filco Ping. OsÀker pÄ hur vanligt det Àr idag men förekom dÄ nÀr jag köpte min.

https://www.youtube.com/watch?v=wNND9kaWP6s

Tycker det Àr konstigt/trÄkigt att du har fÄtt sÄdana keycaps nÀr de sjÀlva tillverkar dessa som Àr omöjliga att slita ut.
https://www.keyboardco.com/product/double-shot-filco-105-key-...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Roger W:

Inte sÀker pÄ vad du menar? Cherry röda har samma slaglÀngd (4mm) och "aktiveringsdjup" (2mm) som blÄa. Skillnaden Àr att de Àr linjÀra utan nÄgot klickljud eller taktil kÀnsla, plus tror krÀver lite mindre kraft att trycka ner.
(sen finns ju silent red med aaaningens kortare slaglÀngd o aktiveringsdjup)

Hmm verkligen en definitionsfrÄga.. Vill du ha dyrast och mest exklusiv, eller tekniskt mest avancerad? (Inte alltid samma sak)
Personligen skulle jag först kolla pÄ kontaktlösa om du vill gÄ "next level", dvs sÄna med optisk eller magnetisk sensor.
Det blir helt klart en skillnad i friktion i tangenten

Nackdelen Àr vÀl att optiska begrÀnsar utbudet en hel del och priserna Àr rÀtt höga...
Exempel Àr Steelseries Apex Pro, Razer Huntsman v2, Corsair OPX, Wooting Two HE mfl.
Jag kör bland annat en apex pro och switcharna Àr riktigt mysiga

En nackdel med dessa Àr att det lÀr vara rÀtt ovanligt med taktila/klickiga om det Àr din grej. (vissa av dem kan man Àndra vilken höjd som tangenten aktiverar, vilket förstÄs gör det svÄrt att fixa en mekanisk "klick-mekanism" som matchar)

Blandade nog ihop det nÀr jag försökte förklara vad jag trodde var skillnaderna mellan blÄa och röda, sÄ scratch that.
I min perfekta vĂ€rld sĂ„ hade jag velat haft ett Majestouch 2 med antingen blĂ„ eller röda brytare, och RGB. Är inget krav men kan va kul med disco ibland.
Razer hÄller jag mig undan ifrÄn om det inte gömmer möss, var kÀnt pÄ en del modeller frÄn dom tidigare och aldrig varit imponerad. OsÀker pÄ vilka modeller, men 1500:- och uppÄt typ.
Tack för dina tips 🙂

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

https://www.inet.se/produkt/6100238/corsair-gaming-k95-rgb-pl... <-- min personliga favorit och kvalitén Àr top-notch dÄ mitt gamla k95 höll i 6-7 Är och byttes enbart ut eftersom jag var sugen pÄ nytt sÄg som nytt ut efter en gedigen rengörning och gÄtt vidare till en kompis som anvÀnder det flitigt.

förövrigt sÄ behöver man bara starta upp mjukvaran nÄn enstaka gÄng dÄ det har inbyggt minne sÄ ingen bloatware pÄ datorn.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 BrÀda / 850w NÀtagg.
32 Tums SkÀrm 1440p 144hz Curved VA panel.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Oliver91:

https://www.inet.se/produkt/6100238/corsair-gaming-k95-rgb-pl... <-- min personliga favorit och kvalitén Àr top-notch dÄ mitt gamla k95 höll i 6-7 Är och byttes enbart ut eftersom jag var sugen pÄ nytt sÄg som nytt ut efter en gedigen rengörning och gÄtt vidare till en kompis som anvÀnder det flitigt.

förövrigt sÄ behöver man bara starta upp mjukvaran nÄn enstaka gÄng dÄ det har inbyggt minne sÄ ingen bloatware pÄ datorn.

Bra tips, men makroknappar gÄr bort.
Skrev inte det i första inlÀgget dock, sÄ inte lÀtt att veta.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har Logitech G915 TKL Lightspeed vÀldigt nöjd med det
Köpte det pÄ blackfridag för 1500:- sÄ vÀldigt nöjd med det (Y)

https://www.sweclockers.com/test/29747-logitech-g915-tkl-lite...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB SkÀrmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 đŸŽźâ€‚đŸ–„ïž ⌚ đŸ–±ïž 🎧

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Extremaz:

Har Logitech G915 TKL Lightspeed vÀldigt nöjd med det
Köpte det pÄ blackfridag för 1500:- sÄ vÀldigt nöjd med det (Y)

https://www.sweclockers.com/test/29747-logitech-g915-tkl-lite...

Ja, hade kanske nypt det. Var nÀra att pulling the plug dÄ, men det vart inte av-
Sett att mÄnga Àr riktigt nöjda med det dock.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag anvÀnder mig av ett Ducky tkl och Àr sjukt nöjd med det. Bra vikt och stabilt, bra kvalité överlag skulle jag sÀga. Tror jag gav runt 1700 för det.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av StuntmanMike:

Tycker det Àr konstigt/trÄkigt att du har fÄtt sÄdana keycaps nÀr de sjÀlva tillverkar dessa som Àr omöjliga att slita ut.
https://www.keyboardco.com/product/double-shot-filco-105-key-...

Köpte dessa av nÄgon hÀr pÄ sidan som sÄlde för en halv evighet sedan. SÄlde dessa vidare för ett tag sedan, snygga caps men gillade personligen inte riktigt höjdskillnaden.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kikat pÄ Varmilo? Mycket vÀlbyggda tangentbord med PBT-keycaps. Inet har dessa och hos Max Gaming hittar du dessa men de hade nÀstan inget i lager.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av [SH]:

Kikat pÄ Varmilo? Mycket vÀlbyggda tangentbord med PBT-keycaps. Inet har dessa och hos Max Gaming hittar du dessa men de hade nÀstan inget i lager.

Kikat in dom ocksÄ, dock inte riktigt hittat nÄn snygg modell.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Har börjat snegla pÄ nytt tangentbord nu nÀr jag gÄtt igenom 2st begagnade billiga bord, som jag totalt spenderade 500:- pÄ. Hade ett Qpad MK80 för lÀnge sen som jag gillade, med blÄ brytare. Gillar ljudet och kÀnslan i cherrys blÄa. DÄ jag inte spelar överdrivet mycket sÄ tror jag det passar mig denna gÄngen. Men som jag fattar det sÄ Àr deras röda i princip samma fast med snabbare respons/aktiveringstid? Och dÀrmed mer lÀmpade för spelande?

Skrivet av Roger W:

Inte sÀker pÄ vad du menar? Cherry röda har samma slaglÀngd (4mm) och "aktiveringsdjup" (2mm) som blÄa. Skillnaden Àr att de Àr linjÀra utan nÄgot klickljud eller taktil kÀnsla, plus tror krÀver lite mindre kraft att trycka ner.
(sen finns ju silent red med aaaningens kortare slaglÀngd o aktiveringsdjup)

Japp samma slaglÀngd och aktiveringsdjup men sen Àr det inget som Àr liknade mellan blÄa o röda.

Det finns ingen som helst kÀnsla alls för nÀr ett ryck aktiveras och kombinera det med en brytare som Àr MYCKET lÀttare att trycke ned Àn blÄa sÄ fÄr man enligt mig en brytare som Àr 100% oanvÀndbar.

Jag köpt ett tbord (ducky shine 2) med röda cherry brytare för 200-250:- beg innan jag bestÀmde mig för vilka brytare jag skulle satsa pÄ och hade ca en mÄn innan jag fick rÄd att handla nytt.
MEN efter lite mer Àn en vecka sÄ gick jag tillbaks till mitt matias clicky pro tbord som hade flera brytare som börjat krÄngla efter ca ett Är.
Och ja det var som en dröm att behöva klicka 4-5 gÄnger pÄ en tangent heller behöva radera 4-5 bokstÀver pÄ grund av chatter.

Det stora problemet med röda brytare för mig var att dom var för lÀtta sÄ om jag tryckte ner en heller tre tangenter (2-3 hÀnde OFTA) kÀndes likadant.
Tex minecraft skulle gÄ framÄt men rÄkade Àven fÄ med en halv mm av Q och kastade samtidigt ifrÄn mig det som var i handen osv,osv,osv, hÀnde inte en enda gÄng nÀr jag gick tillbaks till matias tbordet heller med varmilos blÄa brytare senare.
Ha handen pÄ tbordet var bara att glömma för det minsta lilla som ett finger vilades pÄ nÄn tangent sÄ trycktes den ned utan att man mÀrkte av det.

SÄ NEJ röda och blÄ Àr inte lika överhuvudtaget, det Àr mer att det Àr en enormt stor skillnad mellan dom.

Visa signatur

Nu nÀr vi betalar för det!
Glöm inte bort att slÀnga alla plastpÄsar i vattnet!

Skit nĂ€tagg (som inte alltid=med billigt) Ă€r enbart till för dom rika som har rĂ„d att byta ut allt nĂ€r (inte OM utan NÄR) det dör!