Hur mycket får man för ett helt nytt Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Ti Xtreme 12GB?

Permalänk
Medlem

Hur mycket får man för ett helt nytt Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Ti Xtreme 12GB?

Hej,

Har ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Ti Xtreme 12GB helt nytt oöppnad förpackning inkl kvitto och garanti, hur mycket skulle man kunna få för det kortet om vi skall vara realistiska?

Har inte riktigt bestämt mig än för om jag verkligen kommer behöva detta eller ej och skulle vara intressant om jag kunde tjäna en slant på kortet då jag kom åt det billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hej,

Har ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Ti Xtreme 12GB helt nytt oöppnad förpackning inkl kvitto och garanti, hur mycket skulle man kunna få för det kortet om vi skall vara realistiska?

Har inte riktigt bestämt mig än för om jag verkligen kommer behöva detta eller ej och skulle vara intressant om jag kunde tjäna en slant på kortet då jag kom åt det billigt.

Du kan få precis så mycket eller lite som folk är villiga att betala för det.
Sätt in en annons och be folk ge bud. Då får du svar.

https://www.sweclockers.com/marknad

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Dom korten är det inte bristvara på. Finns att köpa lite överallt.
Så har du tur får du väl värdet på kortet nytt runt 21 000. Mer får du inte.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Dom korten är det inte bristvara på. Finns att köpa lite överallt.
Så har du tur får du väl värdet på kortet nytt runt 21 000. Mer får du inte.

Har ingen koll på hur det ser ut just nu, och vare sig någon skulle betala 20-21 för detta, men om jag hade lagt ut det för 19-20, hade det varit svårsålt då må tro?

kollar lite på tradera, men ser inte att någon säljer något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Har ingen koll på hur det ser ut just nu, och vare sig någon skulle betala 20-21 för detta, men om jag hade lagt ut det för 19-20, hade det varit svårsålt då må tro?

kollar lite på tradera, men ser inte att någon säljer något liknande.

Varför inte bara testa lägga upp det i marknaden?
Kostar inte många kronor.

Det finns i lager på Computersalg och då med full garanti och ångerrätt så.

Permalänk
Medlem

3080 Ti kort för 16-17000 säljer knappt på Blocket/Tradera så har svårt att se att du skulle få 19000:-, men allt man kan göra är att testa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hasson39:

Hej,

Har ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Ti Xtreme 12GB helt nytt oöppnad förpackning inkl kvitto och garanti, hur mycket skulle man kunna få för det kortet om vi skall vara realistiska?

Har inte riktigt bestämt mig än för om jag verkligen kommer behöva detta eller ej och skulle vara intressant om jag kunde tjäna en slant på kortet då jag kom åt det billigt.

Bara så du vet så kommer du ju vara en Scalper då. Känns inte det skämmigt?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Bara så du vet så kommer du ju vara en Scalper då. Känns inte det skämmigt?

Inte alla som har kort och väljer att sälja är scalpers ... är ju inte bättre för någon att inga kort säljs "begangat". Känns för mig som att nu när en del kort faktiskt finns i butiker så är det där överspelat.

Jag t.ex. har just plockat ut mitt 3080 och ska precis sprätta upp det ... men då jag inte har råd nu att uppgradera resten i datorn så känns det nästan dumt att sätta in det i min gamla trötta rigg (ersätter ett geforce 980). Jag ville ha kortet förstås ... men nu står man ju inför valet om man borde sälja det i stället till "bättre behövande" och vänta in mer cash för totalt nybygge.

Jag plockade ut en Xbox series X i julas då det var som värst med tryck på dom. Sen insåg jag att januari-räkningarna växte på hög och fick sälja, sålde dock för 100kr under nypris ... det var ju jul. Någon blev glad.

Priset kanske för vissa avgör om det är scalping, för mig är det mera frågan om uppsåt. Att köpa i spekulationssyfte är scalping.

Äh jag sprättar nog mitt nya 3080 .. kan alltid sälja det begagnat på riktigt (dvs använt) om jag ångrar mig.

svat fel
Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Bara så du vet så kommer du ju vara en Scalper då. Känns inte det skämmigt?

Först ska man klimatskämmas för att man åker bil, sen ska man covidskämmas så fort man råkar nysa, och nu ska man scalperskämmas så fort man vill sälja något. Jösses. Att folk hela tiden ska trycka ner folk för det lilla minsta.