Varför är det så många på stackoverflow som är så elaka och oförskämda?

Permalänk
Medlem

Frågor på SO ska ha ett värde för andra som kan stöta på samma eller snarlika problem. Det är heller inget diskussionsforum där ett problem kan lösas allteftersom mer information tillkommer.

Exemplet med frågeställningar som grundar sig i att användaren gjort ett typo uppfyller inte kriteriet att vara användbart för andra och därmed ska frågan stängas.

Om det tillåts att fråga samma sak flera gånger blir det mycket svårare för andra att hitta ett bra svar. Om alla sådana istället stängs med en referens till originalet blir det istället mycket enklare.

Om den frågan ändå inte löser ditt problem får du ställa en mer specifik fråga

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Det är ett mer seriöst forum för att kunna svara på frågor som andra kan ta del utav som kräver bästa objektiva svar rätt och rätt frågeställningar. Om du postar en screenshot på din läxuppgift kan du räkna med min downvote. Om jag ser ett svar på kod som är tydligare och enklare kontra obfuskerad "titta-vad-smart-jag-är" lösning, kan du räkna med en downvote på det svaret också.