Samsung Galaxy Unpacked 2021 – se eventet i efterhand

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av T4kti:

Förköpte Flip3 och sitter med den nu i handen! Har saknat det här mindre formatet och att ordentligt kunna gömma undan mobilen i fickan. Är en sån där som gärna har skydd på mobilen, stora skärmen förstår jag inte går att skydda men den lilla skärmen på baksidan hade varit fin att skydda. Hittar inget sånt skydd, är det någon som sett något sånt?

Hittade detta nu https://www.whitestonedome.com/products/whitestone-dome-1set-...

Ska kolla igenom det och se hur det funkar med frakt osv.

Det skulle förvåna mig mycket om det inte dyker upp tredjepartsskydd på marknaden inom kort. Det sitter ingen film monterad original på den yttre skärmen?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det skulle förvåna mig mycket om det inte dyker upp tredjepartsskydd på marknaden inom kort. Det sitter ingen film monterad original på den yttre skärmen?

Hittade ett tredjepartsskydd via blämazon! Vad jag kan se har den yttre skärmen inget skydd. Är det någon idé att skydda innerskärmen mer än skyddet som redan är på? Fick nämligen ett skydd till den stora skärmen också.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av T4kti:

Hittade ett tredjepartsskydd via blämazon! Vad jag kan se har den yttre skärmen inget skydd. Är det någon idé att skydda innerskärmen mer än skyddet som redan är på? Fick nämligen ett skydd till den stora skärmen också.

Om du redan har ett skydd på den inre skärmen skulle jag vara tämligen trygg med det. Jag har använt de förmonterade skärmskydden på S21 Ultra och Z Fold 2 med väldigt bra resultat.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Om du redan har ett skydd på den inre skärmen skulle jag vara tämligen trygg med det. Jag har använt de förmonterade skärmskydden på S21 Ultra och Z Fold 2 med väldigt bra resultat.

Det låter fint Får inte igång kampanjen med Samsung care+ pga tekniskt fel... ska försöka igen senare. Kunde inte se trade-in-kampanjen i Samsung members-appen på nya mobilen heller, kanske för att sim-kortet inte var i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Det låter fint Får inte igång kampanjen med Samsung care+ pga tekniskt fel... ska försöka igen senare. Kunde inte se trade-in-kampanjen i Samsung members-appen på nya mobilen heller, kanske för att sim-kortet inte var i?

Står det att telefonen kommer ifrån utanför Sverige?

Samma för mig isf

https://www.amazon.se/dp/B09B2JCS7Q/ref=pe_24982401_503747021... Jag beställde den här häromdagen, ska komma fram på fredag och det hoppas jag stämmer.

Livrädd att tappa telefonen innan dess. Vem hos tillverkarna tycker det är bra att göra en telefon som är så otroligt glashal? Nästan lika hal som min Nexus 4 var en gång i tiden

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Blev nybeställning av fold3 då jag ville köpa den kontant ist för via mobiloperatör. Köpte direkt från samsung.se och fyllde i koden för att byta in telefon och få 2000kr extra i inbyte. Men fick ingen info om hur jag gör?

Fick avdraget iallafall 🤷🏼‍♂️

Edit:
Enligt swedroid så verkar man inte behöva skicka in någon telefon, utan man får avdraget ändå. Märkligt upplägg

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av T4kti:

Det låter fint Får inte igång kampanjen med Samsung care+ pga tekniskt fel... ska försöka igen senare. Kunde inte se trade-in-kampanjen i Samsung members-appen på nya mobilen heller, kanske för att sim-kortet inte var i?

Skrivet av Ceogar:

Står det att telefonen kommer ifrån utanför Sverige?

Samma för mig isf

https://www.amazon.se/dp/B09B2JCS7Q/ref=pe_24982401_503747021... Jag beställde den här häromdagen, ska komma fram på fredag och det hoppas jag stämmer.

Livrädd att tappa telefonen innan dess. Vem hos tillverkarna tycker det är bra att göra en telefon som är så otroligt glashal? Nästan lika hal som min Nexus 4 var en gång i tiden

Jag ska kika om det är något tillfälligt fel, eller om det kan bero på något annat. Återkommer!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Finns klockorna i butik att prova ännu?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av frong:

Finns klockorna i butik att prova ännu?

Jag har hört att de har börjat komma ut i butiker. Jag kollade upp läget i Stockholm och där fick jag bekräftat att de ska finnas hos Telenor, Telia, Samsung experience store och Elgiganten på Kungsgatan. Så förhoppningsvis gäller samma på andra platser också.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av T4kti:

Det låter fint Får inte igång kampanjen med Samsung care+ pga tekniskt fel... ska försöka igen senare. Kunde inte se trade-in-kampanjen i Samsung members-appen på nya mobilen heller, kanske för att sim-kortet inte var i?

Skrivet av Ceogar:

Står det att telefonen kommer ifrån utanför Sverige?

Samma för mig isf

https://www.amazon.se/dp/B09B2JCS7Q/ref=pe_24982401_503747021... Jag beställde den här häromdagen, ska komma fram på fredag och det hoppas jag stämmer.

Livrädd att tappa telefonen innan dess. Vem hos tillverkarna tycker det är bra att göra en telefon som är så otroligt glashal? Nästan lika hal som min Nexus 4 var en gång i tiden

Skrivet av NisseG91:

Blev nybeställning av fold3 då jag ville köpa den kontant ist för via mobiloperatör. Köpte direkt från samsung.se och fyllde i koden för att byta in telefon och få 2000kr extra i inbyte. Men fick ingen info om hur jag gör?

Fick avdraget iallafall 🤷🏼‍♂️

Edit:
Enligt swedroid så verkar man inte behöva skicka in någon telefon, utan man får avdraget ändå. Märkligt upplägg

Klistrar in mitt svar från Galaxy fold-tråden också angående förköpserbjudandena i appen.

"Det verkar onekligen som att själva förköpserbjudandet inte är aktiverat än i appen. Beskedet jag har fått är att inbyteserbjudandet kan komma upp 27 augusti, medan det jobbas för fullt med de andra erbjudandena. Så avvakta några dagar till så bör det fungera!"

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Klistrar in mitt svar från Galaxy fold-tråden också angående förköpserbjudandena i appen.

"Det verkar onekligen som att själva förköpserbjudandet inte är aktiverat än i appen. Beskedet jag har fått är att inbyteserbjudandet kan komma upp 27 augusti, medan det jobbas för fullt med de andra erbjudandena. Så avvakta några dagar till så bör det fungera!"

Mitt "problem", om vi nu ska kalla det så, är inte att jag inte fått upp erbjudandet. Utan snarare att jag fick 2000kr extra i inbyte för min gamla galaxy s9, utan någon vidare information om hur inbyte går till.

Står ingenting i några villkor att jag måste skicka in min gamla telefon heller, så nu fick jag alltså 2000kr extra i inbyte utan att behöva skicka in min gamla telefon.

Förstå mig rätt, jag klagar inte, jag vill bara göra rätt för mig

Köpte direkt från samsung.se om det spelar någon roll

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av NisseG91:

Mitt "problem", om vi nu ska kalla det så, är inte att jag inte fått upp erbjudandet. Utan snarare att jag fick 2000kr extra i inbyte för min gamla galaxy s9, utan någon vidare information om hur inbyte går till.

Står ingenting i några villkor att jag måste skicka in min gamla telefon heller, så nu fick jag alltså 2000kr extra i inbyte utan att behöva skicka in min gamla telefon.

Förstå mig rätt, jag klagar inte, jag vill bara göra rätt för mig

Köpte direkt från samsung.se om det spelar någon roll

I informationen jag har står det att 1000 kronor extra ska utbetalas efter att inbytesmobilen skickats in och inspekterats. Men det kanske var en annan variant där du fick rabatt på nypriset?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

I informationen jag har står det att 1000 kronor extra ska utbetalas efter att inbytesmobilen skickats in och inspekterats. Men det kanske var en annan variant där du fick rabatt på nypriset?

från https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-z-fold3-5g/buy/

Då drogs 2000kr av från nypriset. Sedan hände inget mer. Ingen info i villkoren, eller bekräftelsemailet, heller.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Klistrar in mitt svar från Galaxy fold-tråden också angående förköpserbjudandena i appen.

"Det verkar onekligen som att själva förköpserbjudandet inte är aktiverat än i appen. Beskedet jag har fått är att inbyteserbjudandet kan komma upp 27 augusti, medan det jobbas för fullt med de andra erbjudandena. Så avvakta några dagar till så bör det fungera!"

Finns det någon uppdatering om erbjudandet med gratis samsung care + i ett år? Jag får fortfarande upp tekniskt fel. Ska ju aktiveras inom 30 dagar efter köp, det börjar ju närma sig (förköpte den 18 augusti).

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av T4kti:

Finns det någon uppdatering om erbjudandet med gratis samsung care + i ett år? Jag får fortfarande upp tekniskt fel. Ska ju aktiveras inom 30 dagar efter köp, det börjar ju närma sig (förköpte den 18 augusti).

Är det inte 30 dagar från det att du fått telefonen? Jag kan kolla upp det specifika erbjudandet med mina kontakter, så att det blir helt rätt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Är det inte 30 dagar från det att du fått telefonen? Jag kan kolla upp det specifika erbjudandet med mina kontakter, så att det blir helt rätt.

Schysst Jag får fortfarande inte upp något erbjudande i Samsung Members-appen, varken inbyteskampanjen eller Care+, på min nya Flip3.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av T4kti:

Schysst Jag får fortfarande inte upp något erbjudande i Samsung Members-appen, varken inbyteskampanjen eller Care+, på min nya Flip3.

Är den köpt från en svensk återförsäljare? Jag kollar upp detta också, så att kampanjerna faktiskt har "gått live".

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Är den köpt från en svensk återförsäljare? Jag kollar upp detta också, så att kampanjerna faktiskt har "gått live".

Ja jag antar det, Comviq. När jag försöker registrera Care+ via hemsidan och skriver in IMEI så väljer den Sverige som land automatiskt, det är när jag ska göra sista steget som sidan uppger tekniskt fel med mitt ärende.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av T4kti:

Ja jag antar det, Comviq. När jag försöker registrera Care+ via hemsidan och skriver in IMEI så väljer den Sverige som land automatiskt, det är när jag ska göra sista steget som sidan uppger tekniskt fel med mitt ärende.

Jag har skickat vidare frågan, hoppas på ett svar inom kort. Nu är det ju fortfarande en del dagar som återstår inom kampanjperioden, så om du har tid att vänta lite så återkommer jag. Annars är det nog en möjlighet att ta det via supporten också.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har skickat vidare frågan, hoppas på ett svar inom kort. Nu är det ju fortfarande en del dagar som återstår inom kampanjperioden, så om du har tid att vänta lite så återkommer jag. Annars är det nog en möjlighet att ta det via supporten också.

Jadå, testar supporten om någon vecka annars. No pressure! Tack för du kollar iaf

Permalänk
Medlem

@Samsung & @T4kti det har kommit upp nya länkar i Members appen specifikt för erbjudandena för Fold/Flip3 Här är länken för Care+ https://my-samsung.com/se/mysamsung/offers/#/JL7U4N4HJ78WA~e4...

Fel URL
Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shape1:

@Samsung & @T4kti det har kommit upp nya länkar i Members appen specifikt för erbjudandena för Fold/Flip3 Här är länken för Care+ https://www.samsung.com/se/info/campaign-history/flip3fold3pr...

Snyggt! Tack för det. Jag har inte själv en Fold 3/Flip 3 i min hand ännu, så min Membersapp var inte mycket till hjälp.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Snyggt! Tack för det. Jag har inte själv en Fold 3/Flip 3 i min hand ännu, så min Membersapp var inte mycket till hjälp.

No probs! Vart själv lite konfunderad först men det dök upp nya kampanjer på kvällen vid release.

Permalänk
Medlem

Har gått igenom ett antal videos och recensioner om Flip3 nu. Tänkte att jag kanske ska vänta till nästa generation med förhoppningsvis bättre batteri men det smidiga formatet ser ut att vinna över mig. Jag har just nu en Huawei P20 Pro med ett fodral med plats för bankkort. Samsung Pay verkar vara ett fungerande alternativ men recensionerna av appen verkar inte så bra vilket gör mig osäker. Har nämligen inte haft plånbok på flera år i och med de smidiga telefonfodralen med plats för kort.

Någon som fått hem Flip3 och vill dela med sig av erfarenhet hittills med det mindre formatet?

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Yaana:

Har gått igenom ett antal videos och recensioner om Flip3 nu. Tänkte att jag kanske ska vänta till nästa generation med förhoppningsvis bättre batteri men det smidiga formatet ser ut att vinna över mig. Jag har just nu en Huawei P20 Pro med ett fodral med plats för bankkort. Samsung Pay verkar vara ett fungerande alternativ men recensionerna av appen verkar inte så bra vilket gör mig osäker. Har nämligen inte haft plånbok på flera år i och med de smidiga telefonfodralen med plats för kort.

Någon som fått hem Flip3 och vill dela med sig av erfarenhet hittills med det mindre formatet?

Det verkar faktiskt finnas en variant för kort till Galaxy Z Flip3, men då blir ju kortdelen lite större för att få plats: https://www.youtube.com/watch?v=J-7gHLoZp1o

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det verkar faktiskt finnas en variant för kort till Galaxy Z Flip3, men då blir ju kortdelen lite större för att få plats: https://www.youtube.com/watch?v=J-7gHLoZp1o

Något har i kommentarsfältet skrivit "keep away from cards, this phone contains magnets", vet du om det finns reell risk med detta? Hittade det här vid snabb sökning:

https://www.samsung.com/ph/support/mobile-devices/precautions...
"Precaution 5. Keep a safe distance from magnetic objects

Your device contains magnets. Please keep a safe distance between your device and objects that may be affected by magnets, such as credit cards and implantable medical devices because the objects may be damaged or disabled by the magnets in the device. If you have an implantable medical device, consult your physician before use."

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Yaana:

Något har i kommentarsfältet skrivit "keep away from cards, this phone contains magnets", vet du om det finns reell risk med detta? Hittade det här vid snabb sökning:

https://www.samsung.com/ph/support/mobile-devices/precautions...
"Precaution 5. Keep a safe distance from magnetic objects

Your device contains magnets. Please keep a safe distance between your device and objects that may be affected by magnets, such as credit cards and implantable medical devices because the objects may be damaged or disabled by the magnets in the device. If you have an implantable medical device, consult your physician before use."

Bra fråga! Jag ska se om jag kan få något besked om hur magneterna sitter. Men jag gissar att varningen finns där av en god anledning.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

@Samsung & @T4kti det har kommit upp nya länkar i Members appen specifikt för erbjudandena för Fold/Flip3 Här är länken för Care+ https://my-samsung.com/se/mysamsung/offers/#/JL7U4N4HJ78WA~e4...

Tack! Har fixat och nu är det registrerat Körde inbyteskampanjen också men behövde inte bifoga kvittot konstigt nog, hoppas det går igenom.

Permalänk
Medlem

@Samsung, kan återkoppla med att det blev en Flip 3 som jag haft nu i 2-3 veckor och är riktigt nöjd hittills. Blir intressant att se hur den håller över tid då jag ofta behåller mina telefoner tills de inte orkar längre snarare än att köpa nytt varje år.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Yaana:

@Samsung, kan återkoppla med att det blev en Flip 3 som jag haft nu i 2-3 veckor och är riktigt nöjd hittills. Blir intressant att se hur den håller över tid då jag ofta behåller mina telefoner tills de inte orkar längre snarare än att köpa nytt varje år.

Kul! Jag har pillat på den endel också. Visst är det supersmidigt att ha en så liten telefon när den är ihopvikt?:)

Ivarjefall, du får jättegärna höra av dig om dina upplevelser. Jag/Samsung lyssnar och tar åt oss av feedback från våra användare

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung