3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk

Här finns ett gäng retur-kort, har man tur får man dom till bra pris på auction.

https://psauction.se/search/typ=elektronik_datortillbehor&sok....

Grafikkort MSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8G OC ligger på 5100 kr nu
KFA2 GeForce RTX 3080 Ti EXG 1-click OC 8100 kr atm 2 stycken finns atm
Grafikkort MSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X 12G 9100 kr
Grafikkort MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24G 15900
Grafikkort MSI GeForce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G 6000 kr

Kanske någon här kan göra ett klipp..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Här finns ett gäng retur-kort, har man tur får man dom till bra pris på auction.

Det där är ju exklusive moms så blir ju för det första exemplet 6375 Kr och sen tillkommer 850 Kr i serviceavgift så totalt 7225 Kr dvs inte billigare än man kan hitta i butik för helt nytt.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det där är ju exklusive moms så blir ju för det första exemplet 6375 Kr och sen tillkommer 850 Kr i serviceavgift så totalt 7225 Kr dvs inte billigare än man kan hitta i butik för helt nytt.

Håller med. En del kort är ju dessutom utan originalkvitto. Låter billigare än det är.

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Missade att det inte var moms...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Håller med. En del kort är ju dessutom utan originalkvitto. Låter billigare än det är.

Tror inte det följer med alls med någon elektronik produkt från den sidan. Ingen garanti eller kvitto

Permalänk

Va e det för nötter som budar på dessa kort? Lägger man på moms på allt så är korten redan nu uppe i butikspris nästan, över 1 dag kvar på auktionerna så antagligen kommer priset bli högre. Då får man ingen garanti eller kvitto i nån form

Permalänk
Skrivet av Dorkchicken:

Va e det för nötter som budar på dessa kort? Lägger man på moms på allt så är korten redan nu uppe i butikspris nästan, över 1 dag kvar på auktionerna så antagligen kommer priset bli högre. Då får man ingen garanti eller kvitto i nån form

De lever nog åtminstone delvis på att inte vara helt tydliga i att kommunicera slutgiltigt pris, skulle jag tro.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Ska jag köpa ett retur ex från en butik som inte vill sälja det själva till nedsatt pris utan anlitar en auktionsfirma där det finns 0 garanti utom det är *testat*, då får det vara j*ligt billigt. Jag kan tänka mig deras så kallad test....stoppa kortet i en burk starta och rgb/fläkt snurrar upp = okej.

Permalänk
Skrivet av Dorkchicken:

Ska jag köpa ett retur ex från en butik som inte vill sälja det själva till nedsatt pris utan anlitar en auktionsfirma där det finns 0 garanti utom det är *testat*, då får det vara j*ligt billigt. Jag kan tänka mig deras så kallad test....stoppa kortet i en burk starta och rgb/fläkt snurrar upp = okej.

Om det ändå vore så väl att auktionsfirman testat det. Det står (alltid?) följande i objektbeskrivningen: "Funktionstestad av inlämnaren utan anmärkning på funktion". Senare, under avsnittet "viktig info" ser man sedan "Objektet säljes i befintligt skick och är endast enklare beskrivet, EJ TESTAT av auktionsfirman om inget annat sägs i objektsbeskrivningen."

Ergo - det kan knappast bli sämre än vad det redan är.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

De testar inte något så lite lotto att handla där, sett folk som fått hem produkter som inte fungerade.

Permalänk
Skrivet av Ok112:

De testar inte något så lite lotto att handla där, sett folk som fått hem produkter som inte fungerade.

Då köper jag hellre triss för 10k än yolo en gpu som troligen har problem om inte ens butiken som sålde det vill ta i den

Permalänk
Skrivet av Ok112:

Bekant fick ett fungerade 3070 ventus 3oc för 5500 kr totalkostnad, så lite lotto är det nog allt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

De lever nog åtminstone delvis på att inte vara helt tydliga i att kommunicera slutgiltigt pris, skulle jag tro.

Nja, jag har köpt en chromebook därifrån, och när man lägger bud så kommer en "confirm ruta" upp som klart och tydligt visar totalsumma med moms och serviceavgifter inkluderat.
Så att någon skulle lägga bud och "missa" moms å avgifter ser jag som smått omöjligt.

Men de är ju något med auktioner, så fort de är auktion så verkar folk tycka de är kul å buda.
Eller så är det helt enkelt så att många med eget företag handlar där? Slipper momsen typ?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Färre Geforce RTX 3060 och RTX 3060 Ti framöver
https://www.sweclockers.com/nyhet/32647-farre-geforce-rtx-306...

Får väl se om det även drabbar 3070.
Jag tycker att situationen blivit sämre sista månaden.
Om man vill ha ett kort kortsiktigt så skulle man handlat när Inet fick in 300st 3070 för runt 9000kr före sommaren - nu är priserna ännu högre och det känns som det dröjer innan ett 3070 går under min smärtgräns för "prisvärt" 7000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Färre Geforce RTX 3060 och RTX 3060 Ti framöver
https://www.sweclockers.com/nyhet/32647-farre-geforce-rtx-306...

Får väl se om det även drabbar 3070.
Jag tycker att situationen blivit sämre sista månaden.
Om man vill ha ett kort kortsiktigt så skulle man handlat när Inet fick in 300st 3070 för runt 9000kr före sommaren - nu är priserna ännu högre och det känns som det dröjer innan ett 3070 går under min smärtgräns för "prisvärt" 7000kr.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem

Bekant fick ett fungerade 3070 ventus 3oc för 5500 kr totalkostnad, så lite lotto är det nog allt..

Det låter lite för bra för att vara sant men säger du det så! bra pris men inte så kul om han får problem med kortet. 5500kr ink moms med deras slagavgift på 1100kr ca. Att ingen annan lagt högre bud förvånar mig speciellt på den sidan där folk budar över ny pris

Permalänk
Medlem

Budet skulle alltså legat på typ 4000kr ex moms för ett 3070 men ingen bjöd mer.. låter rätt orimligt speciellt på den sidan.

Permalänk
Skrivet av Ok112:

Budet skulle alltså legat på typ 4000kr ex moms för ett 3070 men ingen bjöd mer.. låter rätt orimligt speciellt på den sidan.

Det gäller och ha tur, inte alltid folk är inne och kollar, typ mitt i Juli när folk är på semester, det var då han köpte det.

Själv fick jag en ny soffa för 1500 kr, precis vid reservationspriset, men nu börjar det bli lite OT.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ok112:

Det låter lite för bra för att vara sant men säger du det så! bra pris men inte så kul om han får problem med kortet. 5500kr ink moms med deras slagavgift på 1100kr ca. Att ingen annan lagt högre bud förvånar mig speciellt på den sidan där folk budar över ny pris

Han köpte ett EVGA, som täcks av Global EVGA warranty, vilket gör att det aldrig är en risk att köpa nya Evga kort.

Visa signatur

Permalänk

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... finns i lager, verkar ha många kort inne.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Vill bara vika in snabbt och meddela att det är ett LHR-kort. Precis som samtliga 3060 som säljs nya på marknaden.
https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=08G-P5-3663-KL

Du länkar till ett 3060 Ti, och är det LHR så ska det skrivas ut, vilket Inet inte har gjort.

Inet har angett detta artikelnumret: 12G-P5-3657-KR, stämmer det så är det inte ett LHR-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Du länkar till ett 3060 Ti, och är det LHR så ska det skrivas ut, vilket Inet inte har gjort.

Inte har angett detta artikelnumret: 12G-P5-3657-KR, stämmer det så är det inte ett LHR-kort.

Oj, my bad.

Permalänk
Medlem

Jag hade ju beställt 2st olika Rtx 3080 som inte skulle vara LHR, men likväl så stod det på båda kartongerna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smiiiley:

Jag hade ju beställt 2st olika Rtx 3080 som inte skulle vara LHR, men likväl så stod det på båda kartongerna..

Vilka modeller beställde du och från vilken butik?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smiiiley:

Det tillverkas inga FHR längre förutom 3090, att sedan återförsäljaren inte väljer att uppdatera informationen emot tillverkarnas produktinformation är bara slarv/lathet och felgiganten som t.ex. nämner att 3090 är LHR svarar ju endel på varför dem får smeknamnet felgiganten. Det är möjligt att endel återförsäljare får in mycket små batcher av icke LHR men dessa bör vara så små att det bara går till de som ligger i kön, även de som ligger i kön på FHR kommer med största sannolikhet få erbjudandet om att ersätta sina kort till LHR.

Permalänk

Finns en anledning varför OG kort går för löjliga summor på Tradera medan LHR korten får knappt några bud trots startpris ibland under butikspris 😂

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Inte har angett detta artikelnumret: 12G-P5-3657-KR, stämmer det så är det inte ett LHR-kort.

Det 3060 evga kortet är LHR , inte "nerfade" verisionen som var innan.
Dom använder samma serie nummer https://www.youtube.com/watch?v=qfteBT43dkk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Inet har angett detta artikelnumret: 12G-P5-3657-KR, stämmer det så är det inte ett LHR-kort.

https://www.youtube.com/watch?v=qfteBT43dkk&t=499s

TL;DR. EVGA har ändelsen -KR även på kort som är LHR.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Role_Model:

När man lägger bud på PSauktion så får man upp en sida där dom går igenom slutgiltigt pris väldigt väl. inkl moms och slagavgift

Permalänk
Medlem

Det var ASUS GeForce RTX3080 ROG Strix OC V2
Och
ASUS GeForce RTX3080 TUF Gaming OC V2.

Det var på Komplett där jag beställde dem.