Panasonic lanserar högtalarkrage för gamers

Permalänk
Citat:

Svettiga öron och tryck över huvudet kan göra det jobbigt under längre spelsessioner.

Att flytta detta till axlarna gör saken bättre?

Permalänk
Livsnjutare 😎

BOSE gjorde ju någon liknande produkt för några år sedan... har för mig att den gick i graven rätt snabbt dock.

Har svårt att se att denna produkt skulle få en annan historia ?

Edit: Såg nu att även JBL och någon mer större aktör har någon modell som är snarlika...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzaslice:

Att flytta detta till axlarna gör saken bättre?

Det är väl ingen omöjlighet?

Jag menar, ta på dig en lätt packad ryggsäck på låt oss säga två kilo. Den kan du ha på dig väldigt länge utan att känna obehag. Sätt nu fast två kilo på dina hörlurar och se hur många sekunder det tar innan du tycker det blir jobbigt.

Kanske en dålig jämförelse men min poäng är att axlarna har betydligt bättre förutsättningar för att bära vikt under en längre stund jämfört med huvudet.

Angående svettiga öron så blir det ganska självklart bättre om du sätter ljudsystemet på axlarna men varför det är så får du lista ut själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzaslice:

Att flytta detta till axlarna gör saken bättre?

Ja precis...

Ett par hörlurar sitter ju vanligtvis ganska behagligt och tryggt på huvudet. Visst, alla lurar kan inte passa alla huvuden. Men ha en halv otymplig rockring runt halsen skulle vara bättre...? Jag är skeptisk, men den kanske sitter jättebra och håller sig på plats utan att snurra eller falla till golvet.
Högtalares placering är ju väldigt viktigt. Avstånd, höjd och vinkel tex, om man lyssnar på entusiaster. Hur kommer det låta när dom sitter på axlarna? Vi får vänta på recensioner helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det är väl ingen omöjlighet?

Jag menar, ta på dig en lätt packad ryggsäck på låt oss säga två kilo. Den kan du ha på dig väldigt länge utan att känna obehag. Sätt nu fast två kilo på dina hörlurar och se hur många sekunder det tar innan du tycker det blir jobbigt.

Kanske en dålig jämförelse men min poäng är att axlarna har betydligt bättre förutsättningar för att bära vikt under en längre stund jämfört med huvudet.

Angående svettiga öron så blir det ganska självklart bättre om du sätter ljudsystemet på axlarna men varför det är så får du lista ut själv

Hur ofta bär du hörlurar som väger två kilo? Dom allra flesta lurar ligger mellan ca 250-500 gram. Sen finns det undantag givetvis. Fläskiga Audeze-lurar tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Hur ofta bär du hörlurar som väger två kilo? Dom allra flesta lurar ligger mellan ca 250-500 gram. Sen finns det undantag givetvis. Fläskiga Audeze-lurar tex.

Därav mitt tredje stycke.

Även ett par hekto kan bli ansträngande i längden för vissa. Och så var det ju det där med svettiga öron samt tryck på/runt dessa.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Det är väl ingen omöjlighet?

Jag menar, ta på dig en lätt packad ryggsäck på låt oss säga två kilo. Den kan du ha på dig väldigt länge utan att känna obehag. Sätt nu fast två kilo på dina hörlurar och se hur många sekunder det tar innan du tycker det blir jobbigt.

Kanske en dålig jämförelse men min poäng är att axlarna har betydligt bättre förutsättningar för att bära vikt under en längre stund jämfört med huvudet.

Angående svettiga öron så blir det ganska självklart bättre om du sätter ljudsystemet på axlarna men varför det är så får du lista ut själv

Frågan var mer retoriskt ställd, men okej. Gaminghörlurar väger oftast runt knappa halvkilot och ger åtminstone inte mig något obehag och angående svettiga öron så syftade jag på att man nu i stället blir svettig runt nacken. Det enda Panasonic gör med denna produkten är att flytta påstådda hörlursproblem till en annan del på kroppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Jag har läst någon gång att det beror på att man "tappar" högre frekvenser iom att man åldras.

Ja, det är rätt vanligt. Men nu menar jag den ton på några sekunder som sedan tonar ut som de flesta av oss upplever några gånger per år i alla fall.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma