EVGA: "Dålig lödning orsakade fel hos Geforce RTX 3090"

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Fick nyligen ett Gigabyte 3060 12GB i födelsedagspresent, men har mitt EVGA GTX 960 4GB kvar, tror jag ska stoppa i det igen 🤣 Nä, men kudos till EVGA, så tar man hand om sina kunder!

Skrivet av SwedenVirre:

Nu är det ju faktiskt så att EVGA faktiskt värnar om sina kunder, det är inte bara ett PR stunt. Gigabyte har alltid haft dåligt rykte för att spara in på grejer.

Det är därför Aorus kom till, dels för att kapitalisera på Asus brand name(för att namnen låter väldigt likt), och för att få en clean slate så dom kan sabba det ryktet också.

...

Synd att deras frånvaro lös starkt när det gällde deras felaktiga 1080 FTW3, där var dom inte villiga att göra mer än att skicka ut lite kuddar till kunder efter en miss med deras kylare. Båda mina dog och det gick inte att få tag på något svar från dom varken genom inet eller EVGA själva.

Står fortfarande fast i att EVGA gör för många missar och bör undvikas, knepigt att alla ger dom kudos för att rätta till ett fel som dom orsakat. Ungefär som att hylla mannen för att ha diskat sin egen disk

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Hmm.. vilka var det där gröna företaget som brukar göra samma sak med ett företag som är blått?

Men.. .. vilka var det där röda företaget som brukar göra samma sak med ett företag som är grönt?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Men vänta, i förra tråden sa många här inne på SweC att det inte är EVGAs fel utan spelets fel då det även är "andra" kort som gott sönder. Detta kombinerat med massa länkar till EVGA-sponsrade J2C YT-filmer där han återigen pratar om saker han inte är insatt i.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1640000-varning-for-ne...

För övrigt, bra av EVGA att be om ursäkt och ersätta kunder som blivit drabbade. Detta kanske är det bästa som hänt de kunderna då de nu får sina felbyggda kort utbytta i tid.

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Synd att deras frånvaro lös starkt när det gällde deras felaktiga 1080 FTW3, där var dom inte villiga att göra mer än att skicka ut lite kuddar till kunder efter en miss med deras kylare. Båda mina dog och det gick inte att få tag på något svar från dom varken genom inet eller EVGA själva.

Står fortfarande fast i att EVGA gör för många missar och bör undvikas, knepigt att alla ger dom kudos för att rätta till ett fel som dom orsakat. Ungefär som att hylla mannen för att ha diskat sin egen disk

Grejen är den alla tillverkare har serier eller batcher som inte är bra. Och när dom kan, så försöker dom ju skapa sig lite goodwill.

EVGA brukar dock ha rätt generösa garantier och vara OK att ha och göra med, men så är det med alla tillverkare, går i perioder känns det som.

Ett tag var ju Asus bra att ha och göra med. Dom senaste gångerna så har jag dock haft rejäl otur så dragit mig lite från att köpa asus(från en som brukade ha dom som standard)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Men.. .. vilka var det där röda företaget som brukar göra samma sak med ett företag som är grönt?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Rekordmedlem

Då får de väl uppmana köparna att baka korten innan användning som förr i tiden, över-skinpajjen själv verkar ju i vart fall ha lärt sig baka först och prova sen

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

oof, nu kokar de i hjärnkontoret! för många gröna lag :'C

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

oof, nu kokar de i hjärnkontoret! för många gröna lag :'C

Svalka dig med lite grönt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Jo jag såg det avsnittet (med).. Kan det vara så att spelet ändå hade ett finger med i spelet på så sätt att det avslöjade dessa dåliga lödningar? Dessa dåliga lödningar hade kanske gjort sig till känna så småningom ändå men spelet avslöjade defekter tidigare?

Men källkritik är väl utbrett fenomen bland internet användare?

Tittar på honom regelbundet, han en mix mellan en entertainer & någon form av hårdvaurecensent?

Fast Gamers Nexus, Hardware Unboxed samt OC3D (det finns garanterat fler) är rätt schyssta.

Spelet avslöjade helt klart bristerna.

Problemet är att media och gamers drar en felaktig slutsats för få av dessa besitter kompetens att göra en korrekt bedömming.

Så vi drar lite tanke exempel.
Du har ett spel där ditt kort beter sig illa eller i värsta fall går sönder.
Du uppsöker speltillverkarens forum för hjälp, så gör andra.

Nu visar sig flera av samma kort gå sönder, folk drar då antingen slutsatsen att spelet har sönder kortet så spelet är felet eller att kortet är defekt då flera går sönder i samma spel.

Sedan har du folk som kommer in med andra kort som går sönder och då andra har kort som går sönder även om det inte är samma modell så ser dom en gemensam nämnare, SPELET.

Så nu drar gamers och media slutsatsen att SPELET som dom ser som gemensam nämnare är FELET och därför går kort sönder, alltså inte fel på krotet utan spelet enligt dom.

Om vi nu argumenterar att ett EVGA 3090 går sönder i ett helt annat spel, uppsöker du det spelets forum i fråga eller ett annat random spelforum för hjälp? Du lär rimligen uppsöka det som rör just dit spel inte random dyka in på New Worlds forum, alltså kommer du inte se att kort går sönder i andra spel utan nu sitter du i din bubbla i ett annat forum för ett annat spel och då baseras dina slutsatser på vad som finns i det forumet.

Vad jag läst och sett går EVGA korten sönder lite höger och vänster i andra spel med.

Men som sagt kort går sönder och det faktum att hundratusentals spelare körs amma spel i dagar och veckor bör leda till en och annan komponent pajar och börjar folk rappotera det i ett och samma forum börjar folk se mönster som inte finns för vi människor är byggda sådan.

Är nu en komponent defekt som flera spelare har så kommer dessa dyka upp som outliners, tex EVGA 3090.

Men även andra ort som RX580, RC5700, GTX1060 kommer paja för korten antigena var utslitna, defekta av andra orsaker eller dom dog kranke pga en usel nätdel, dålig ventilation, dam, torr pasta, you name it.

Nu läser alla på New World forum att kort går sönder i spelet, alltså ser alla användare nåt andra uppmärksammar och dom ser även slutsatserna andra dragit och när du ges en förklaring som verkar vettig om du inte har några direkt kunskaper att göra en bedömning på så är det ju lätt att acceptera förklaringen du givits, att SPELET är orsaken! Spela inte spelet för det pajar dit kort!

Problemet är att slutsatsen folk kommer till är helt felaktig, folk ser mönster som inte finns, folk i en grupp gör inte grupen som helhet intelligent än en enskild individ och en grupp kan lätt bli begränsad i sitt tänkande och därmed slutsatser så det faktum att folk enkelt kan komma samman med gemensamt problem kan enklare leda till just felaktig slutsatser och information.

Hårdvara GÅR sönder, det är inte frågan om utan frågan när.
Att grafikkort går sönder i New World är inte konstigt för grafikkort går sönder, dom går även sönder i andra spel, alltså säger det egentligen inte mycket att grafikkort dog i New World.

Tyvärr kan inte vanligt folk resonera som en väl utbildad forskare, metodiskt och systematiskt, utan istället ser man bara isolerad information i en bubbla och drar felaktiga slutsatser på det, ovanpå det en bristande kunskap om hur Spel, API'er, Drivrutiner, bios och hårdvara fungerar.

Därför behövs det ofta enskilda experter (inte jag) som har specialkunskap och möjlighet att testa och utvärdera för att fastslå orsaken, en grupp av amatörer betyder inte att fler ger bättre slutsatser.

Vad är mest troligt, att ett spel som använder ett API som ej ska kunna göra nåt styggt mot hårdvaran felar jämfört med Drivrutiner som ska se till att API calls utförts korrekt på ditt grafikkort, och dit bios som ska se till att kortet inte kan gå utan för specifikationer av hårdvaran?

Alltså flera steg i ledet som får fallera innan ett SPEL kan döda ditt kort avsiktligt alltså förefaller det extremt osannolikt att ett spel kan döda dit kort.

Att spelet inte hade en FPS cap bidrog garanterat till hög förbrukning och att kortet dog men MÅNGA spel har inget FPS cap i menyerna. Har spelat World of Warships i typ 6 år från 2015 fram till nyligen och menyerna får alltid fläktarna att gå på max för det finns bara FPS cap i en match inte i menyn. Mitt RX460, GTX780, GTX970 och numera RX5700 har alla överlevt det.
Finns fler spel, jag har även kodat lite enkla OpenGL demos till mina retroburkar så då vill jag ju ha ca 60 fps på ett 1998 års grafikkort, men jag utvecklar på ett RX5700 så får lätt 8000fps okappat, körde även GTX970, dom går inte sönder trots timmar av okappad FPS.

Folk med EVGA 3090 FTW3! har haft kort som dör i andra spel med, det i sig säger inget men när man ser att folk fått både 1 och 2 nya på RMA för dom dött inom några månader i andra spel, tror MS Fligth Sim 2020 rapporterades man kan minnas fel, var nåt mer också, så på ytan verkar inte New Werld vara enda spelet där korten dör pga sina designbrister.

Sedan vet vi från reviews att EVGA korten är billigast på marknaden med rätt billiga komponenter men också fick en BIOS update som tillåter rekordhög strömbudget, det ihop med nu dålig kvalitets kontroll är ju ett recept för katastrof.

Jag har förståelse för att folk inklusive mig själv inte kan vara utbildade i datavetenskap och veta allt, för att man spelar datorspel betyder inte att man vet nåt om hur en dator fungerar tex.
Vi vanliga dödliga kan skrapa lite på ytan MEN jag förväntar mig i alla fall lite rim och reson från Media om inte annat och med lite baskunskap kan man resonera runt hur rimligt det är att ett spel dödar ett kort kontra att det är fel på kortet.

Hela New World / Amazon dödar kort var för mig ett bra exempel på när media gör Gamers/Entusiaster en otjänst genom att hälla bensin på elden. Istället hade jag velat se artiklar som diskuterar just vad jag tog upp, vad som är mest sannolikt, varför ett spel inte borde kunna döda ett friskt grafikkort etc etc.

Tror även Gamers Nexus sket i det hela då det nog för dom som mig förefaller vara ett dåligt grafikkort mer än nåt annat, dessutom hur testar du ett spel som nu fåt en FPS capp så du kan inte ens testa scenariot i fråga.
Och EVGA började ju ersätta kort rätt fort så helt enkelt bättre att vänta på en förklaring än att gräva i det.

Tycker det är lite synd att man numera ser folk tro att deras kort dog pga ett spel inte pga kortet var skit och att folk nu tror att spel dödar kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Spelet avslöjade helt klart bristerna.

Problemet är att media och gamers drar en felaktig slutsats för få av dessa besitter kompetens att göra en korrekt bedömming.

1. Så vi drar lite tanke exempel.
Du har ett spel där ditt kort beter sig illa eller i värsta fall går sönder.
Du uppsöker speltillverkarens forum för hjälp, så gör andra.

2. Problemet är att slutsatsen folk kommer till är helt felaktig, folk ser mönster som inte finns, folk i en grupp gör inte grupen som helhet intelligent än en enskild individ och en grupp kan lätt bli begränsad i sitt tänkande och därmed slutsatser så det faktum att folk enkelt kan komma samman med gemensamt problem kan enklare leda till just felaktig slutsatser och information.

Väljer att bara svara på detta
1. Nja jag sätter i ett av mina andra grafikkort & testar igen alternativt sätter jag ihop ett annat system & testar grafikkortet på det systemet.

2. Typ detta? En människa är intelligent, 10 är en "mobb" med allt vad det innebär!

Men jag håller med dig.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Synd att deras frånvaro lös starkt när det gällde deras felaktiga 1080 FTW3, där var dom inte villiga att göra mer än att skicka ut lite kuddar till kunder efter en miss med deras kylare. Båda mina dog och det gick inte att få tag på något svar från dom varken genom inet eller EVGA själva.

Står fortfarande fast i att EVGA gör för många missar och bör undvikas, knepigt att alla ger dom kudos för att rätta till ett fel som dom orsakat. Ungefär som att hylla mannen för att ha diskat sin egen disk

Tråkigt att höra att dina gav upp och hur det hanterades, har dock själv haft 2 EVGA kort och båda funkar fint fortfarande, får hoppas att mitt 3060 kör på ett bra tag också nu.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Cred till EVGA att de skötte det fint till skillnad från vissa andra host bolag.

Permalänk
Skrivet av erazerswe:

Tråkigt att höra att dina gav upp och hur det hanterades, har dock själv haft 2 EVGA kort och båda funkar fint fortfarande, får hoppas att mitt 3060 kör på ett bra tag också nu.

Just på 1000 serien släppte de ett gäng modeller med dålig kylning. Det löste de med nytt bios där de höjde fläktkurvan och senare släpptes nya kort med ordentlig kylning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

EVGA visar att det verkligen är något fel och står för det, medan ett Taiwanesiskt Gigabyte leker i sandlådan och låtsas som ingenting har hänt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Han säger mö skit den mannen som är rena lögner, tyvärr mest pga att han är okunnig och delvis partisk i detta fallet med EVGA som sponsor och samarbetspartner.
Han fattar inte att API'er som direct3d, opengl, vulkan mm inte är designade på sådant vis att du ska kunna förstöra hårdvara.
Drivrutiner tar API anropen från spelet och sedan talar om vad kortet ska göra så det ligger främst på drivrutiner, kortets bios och kortets hårdvarudesign att skiten inte ska gå sönder.
Men ja hans följare riskerar ju nu att tror ju nu att ett spel kan döda ett kort för Jay säger så.
Dessutom om folk börjar tro att spel skadar grafikkorten vad kommer det leda till för konsekvenser i framtiden?

Jag gillade han för hans vattenbuilds och lite krazy OC osv i bland men numera kan jag knappt titta på hans videos mest för jag verkligen inser hur "obegåvad" han är och då känner man sig fan dum själv.

Han sa ju med att AMD och andra kort var drabbade så det var inget EVGA problem trots att 90% av alla poster på Spelets forum var samma EVGA kort för JAG läste alla trådarna och jag har inte ens 3090 eller spelet, kallas reserch.

Jag undrar om folk twittrar till Jay nu och ber han kommentera sina felaktiga påståenden.
Kan också undra om han gör en ny video och talar om att han hade fel, vad som var fel med kortet etc.
För håller han tyst så beter han sig lika illa som tillverkarna som försöker komma undan, Gigabyte comes to mind.

Litar mer overall på honom än många här, jag tycker han är ärlig och fair med vad han säger.

Permalänk
Medlem

hmm, lite blandade känslor.
Å ena sidan så är det ju skönt att veta att det inte var spelet som körde sönder hårdvara,, något som skulle vara oroväckande.
Men, å andra sidan så är det jo oroväckande att en flaggskepps produkt har dåliga lödningar, med tanke på hur företag brukar bete sig. (hrm gigabyte). Just i detta fall verkar EVGA ha lärt sig från deras tidigare synder, och det är ju bra.

Just i detta fall så är det ju både spelet och hårdvaran som har producerat en perfekt storm, och det är ju bra att båda sidor har fixat problemen. Men det är ju inte bra att problemen uppstod till att börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Amazons spel New World var endast en utlösande faktor för de grafikkort som gick sönder under beta-testet i juli.

Läs hela artikeln här

Mosfet är det som avgör vilket moderkort jag valde sist.

Men dålig lödning på liten batch i masstillverkning.
Tvungen att använda röntgen för att se de.
Kan hända hade det varit dåliga mosfets så hade jag skippat evga i framtiden 😜 tack o lov för att de var 🤖 fel.

Mosfet urg det enda jag byter ut /lägger till på 3dskrivare jag köpt under åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

... EVGA ha skickat ut ersättnignskort redan innan de mottagit de defekta korten. Det är hur man äger ett problem och vårdar sitt varumärke.

I detta fall var det primärt ett effektivt sätt för EVGA att snabbt få in flera kort med rapporterade problem så att de kunde påbörja felsökning.
Kan man snabbt avgöra vad som är fel finns mycket att vinna.
I det här fallet kunde de hittat ett fel i designen som skulle drabba fler kunder, eller kanske se att det inte alls var ett hårdvaruproblem. (Fler än jag som minns hur man med odefinierade POKE-kommandon kunde få tidiga Vic-datorer att krascha?)

Skrivet av SectionX2:

Men Jayztwocents sa...

... (bland annat) att EVGA har riktigt bra kundsupport.

Skrivet av pa1983:

Han säger mö skit den mannen som är rena lögner, tyvärr mest pga att han är okunnig och delvis partisk i detta fallet med EVGA som sponsor och samarbetspartner.

"Rena lögner" har jag inte lyckats hitta några, men en hel del schablonuttalanden som egentligen bara gäller under speciella förutsättningar och han motsäger ofta sig själv när han presenterar "bevisen".

Han verkar gilla EVGA just för deras bra kundsupport, något man kan misstänka att han haft stor nytta av redan tidigare (innan han blev vida känd och fick dem som sponsor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Iofs trist att man inte vet huruvida man sitter på en tickande bomb. Har ett EVGA 3090 kort.

Då du förhoppningsvis registrerat kortet på EVGA:s hemsida med dess serienummer så vet de i fall du är drabbad..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Många verkar också glömma att fel på produkter från fabrik ger full reklamationsrätt. Produkten ska enligt lag ersättas med ny eller återbetalas i helhet (iaf här i Sverige).

Från ett svenskt perspektiv följer EVGA bara lagen men det är också det rimliga att göra här oavsett.

Men i kontrast till Gigabyte skiner de dock starkt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Olle P:

I detta fall var det primärt ett effektivt sätt för EVGA att snabbt få in flera kort med rapporterade problem så att de kunde påbörja felsökning.
Kan man snabbt avgöra vad som är fel finns mycket att vinna.
I det här fallet kunde de hittat ett fel i designen som skulle drabba fler kunder, eller kanske se att det inte alls var ett hårdvaruproblem. (Fler än jag som minns hur man med odefinierade POKE-kommandon kunde få tidiga Vic-datorer att krascha?)

... (bland annat) att EVGA har riktigt bra kundsupport.

"Rena lögner" har jag inte lyckats hitta några, men en hel del schablonuttalanden som egentligen bara gäller under speciella förutsättningar och han motsäger ofta sig själv när han presenterar "bevisen".

Han verkar gilla EVGA just för deras bra kundsupport, något man kan misstänka att han haft stor nytta av redan tidigare (innan han blev vida känd och fick dem som sponsor).

Det är inget designfel utan dålig kvalitet på lödningarna helt enkelt dålig produktionskvalitet för det borde ha fångats upp i produktionskontrollen innan korten kom till kund.
Det är inte första gången det händer att man löder dåligt och det hände med väldigt många prylar när man tog bort bly i de flesta industriella lödtenn, då blev det vanligt att "baka grafikkort" så det är extra roligt att Jensen bakar, undrar om han gör det för att driva med sig själv för 15 år sedan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

I detta fall var det primärt ett effektivt sätt för EVGA att snabbt få in flera kort med rapporterade problem så att de kunde påbörja felsökning.
Kan man snabbt avgöra vad som är fel finns mycket att vinna.
I det här fallet kunde de hittat ett fel i designen som skulle drabba fler kunder, eller kanske se att det inte alls var ett hårdvaruproblem. (Fler än jag som minns hur man med odefinierade POKE-kommandon kunde få tidiga Vic-datorer att krascha?)

... (bland annat) att EVGA har riktigt bra kundsupport.

"Rena lögner" har jag inte lyckats hitta några, men en hel del schablonuttalanden som egentligen bara gäller under speciella förutsättningar och han motsäger ofta sig själv när han presenterar "bevisen".

Han verkar gilla EVGA just för deras bra kundsupport, något man kan misstänka att han haft stor nytta av redan tidigare (innan han blev vida känd och fick dem som sponsor).

Jag skulle kalla hans video om att det inte var EVGAs fel enligt han för lögner, att andra var drabbade enligt han via emails han fått som han inte vill visa, han säger sig veta saker men lägger inte fram bevisen utan vi sak ta han på orden.

Som jag nämde tidigare, grafikkort går sönder i spel, i alla spel, det säger ingenting om spelet att några rapporterat trasiga grafikkort till han, men rationellt tänkande är inte alltid hans starka sida, han fastnade i samma bubbla som folk på New World forumet gjorde nämligen att att Spel kan förstöra grafikkort vilket han påstår.

Bättre att vara tyst om du är så okunnig.
Fick intrycket att han nog på eget bevåg valde att gå i EVGA's försvar, det ger lite fanboy varningar alltså, inget jag vill se.
Jag personligen har inget för eller emot EVGA, vissa produkter skulle jag rekommendera/köpa, andra inte vad det gäller deras utbud.

Han var den som försvarade EVGA och pushade det är spelets fel mest anser jag från medias sida och han blev ifrågasatt mest också med all rätt vilket han inte verkar ha tagit allt för väl vad jag läst.

Nu har han gjort två videos om hur det var "spelets" fel och Inte EVGA, var är videon där han ber om ursäkt för sin missinformation?

Han är duktig på mycket, driva framgångsrik YT kanal, företag, bygga vattenkylning och fräcka system, han borde hålla sig till det och inte försvara ett företag som en anlitad fanboy.
När det kommer till mjukvara och termodynamik har jag märkt att han är så okunnig att hela videon blir bara missinforamtion, välmenta men en total otjänst för alla som tittar, bättre han läst på först innan han uttalar sig då med så stor publik.

Jag gillar honom över lag och har han på min SUB men fortsätter han på sidospår såhär utan mer forskning och kött på benen inom nya ämnen han valt att täcka så kommer jag sluta se på han videos då jag inte vill höra massa felaktigheter.

Skrivet av Awsmkiid:

Litar mer overall på honom än många här, jag tycker han är ärlig och fair med vad han säger.

Vad jag set gillar inte att bli ifrågasatt, varken YT eller Twitter.

Vill man ha korrekt och fakta och vetenskapliga metoder är Gamers Nexus det som gäller.

Ja ju mer man vet själv ju enklare blir det ju så klart att se igenom felaktigheter tex från LTT eller JayzTwoCents som jag klasar mer som underhållning och där man måste vara insatt eller åt minsteone dubbelkolla vad dom påstår.

Jay för mig är mer vanliga nörden, som vi alla dödliga så jag kan förlåta han lite för att det blir fel ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inget designfel utan dålig kvalitet på lödningarna...

...vilket EVGA inte visste när de påbörjade felsökningen.

Skrivet av pa1983:

Jag skulle kalla hans video om att det inte var EVGAs fel enligt han för lögner, ... rationellt tänkande är inte alltid hans starka sida, ...

För mig är lögn definierat som en medveten osanning. Så länge han tror sig veta att han har rätt så är det inte en lögn, bara en felaktighet. Hans brist på rationellt tänkande är en av orsakerna till att det är svårt att beslå honom med direkt lögn.
Snarlika produktionsproblem kan dessutom även drabbat andra, men det har kanske inte ens blivit undersökt och några fynd har definitivt inte kommunicerats ut offentligt.

Skrivet av pa1983:

Fick intrycket att han nog på eget bevåg valde att gå i EVGA's försvar, det ger lite fanboy varningar alltså, inget jag vill se.

Ett produktionsfel hos en underleverantör som var svårt att upptäcka i den vanliga kontrollen kan knappast skyllas på beställaren. EVGAs hantering av problemet, när det uppdagades, var de facto bästa möjliga. Varför skulle man inte ge EVGA cred för det?
Ungefär så som Fractal Design hanteras här då.

Skrivet av pa1983:

... var är videon där han ber om ursäkt för sin missinformation?

Under produktion? Borde i alla fall komma en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

...vilket EVGA inte visste när de påbörjade felsökningen.

För mig är lögn definierat som en medveten osanning. Så länge han tror sig veta att han har rätt så är det inte en lögn, bara en felaktighet. Hans brist på rationellt tänkande är en av orsakerna till att det är svårt att beslå honom med direkt lögn.
Snarlika produktionsproblem kan dessutom även drabbat andra, men det har kanske inte ens blivit undersökt och några fynd har definitivt inte kommunicerats ut offentligt.

Ett produktionsfel hos en underleverantör som var svårt att upptäcka i den vanliga kontrollen kan knappast skyllas på beställaren. EVGAs hantering av problemet, när det uppdagades, var de facto bästa möjliga. Varför skulle man inte ge EVGA cred för det?
Ungefär så som Fractal Design hanteras här då.

Under produktion? Borde i alla fall komma en.

Var har jag sagt att EVGA inte skulle ha credit för att fixa problemet? Jag har sagt att dom erbjöd RMA driekt.
Vi pratar om Jay här och hans hantering av det.
EVGA har i mina ögon inte gjort nåt fel, dom har tagit emot RMA's och skickat ut nya kort, det har inget med Jays försvar av deras prpdukt att göra som han gjorde på eget bevåg med osanningar som att det inte var fel på EVGAs kort och osanningar att spelen orsakar att kort pajar oavset vem som tillverkat det.

Du får nog läsa om och läsa rätt.

Och ja jag hoppas han gör en video och korigerar sina påståenden för att få tillbaks sin cred, som sagt har inget överlag mot han, men när han sidetrackar gör han det med dåligt kött på benen vilket gör han själv en otjänst. Bättre göra mer reserch eller låta bli då.
Han kunde rapporterat om det hela utan att i princip direkt försvara EVGA's produkt, gör inte han eller EVGA en tjänst speciellt inte när EVGA själva verkar sköta RMA rätt okej från dag ett.

Till skillnad från hur Gigabyte och NXZT hanterade sin skit så har jag och dom flesta igen kritik mot EVGA och därmed inte biased för eller emot företaget.

Jay själv utrykte ju en Bias men det ursäktar inte att man tidigt väljer att dra osanningar pga inkompetens.