Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Absolut! Juicig och fin.

Provat nu. Den var bra o god.

Permalänk
Medlem

Denna va magisk i min gom.

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/haandbryggeriet-11152...

https://haandbryggeriet.no/produktark/etikettside-hopshake-ca...

Permalänk
Medlem

Foursquare 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Smaskigt! Har bara druckit deras 2005'a och Premise, vad tycker du om 2008'an?

Kanske inget fan av glaset dock, men det såg ju lite roligt ut om inte annat

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Smaskigt! Har bara druckit deras 2005'a och Premise, vad tycker du om 2008'an?

Kanske inget fan av glaset dock, men det såg ju lite roligt ut om inte annat

Glaset köpte jag just för skoj skull, är egentligen en cognac kupa. Har ett par provglas också.

Den var helt ok, men föredrar Detente framför 2008. Upplevde 2008 som mer spritig.

Min favorit just nu är Malecon Rareproof 18y.

Morgondagen blir riktigt intressant, har i blindo beställt en Foursquare Shibboleth som bör dyka upp då 😊

Permalänk
Medlem

ZYWIEC

Funkar, helt ok öl.

Permalänk
Medlem

Maker's Mark och Filou i väntan på att grillen ska bli varm nog för burgarna.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Pfungstädter Edel-Pils. Trevlig pilsner i tysk stil.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Lite ful whiskey (blended…)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Malecon Rareproof 18y till vänster och Foursquare Shibboleth till höger.

Två helt magiska rom, men tyvärr för plånboken är Shibboleth än bättre.
🥰

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Haha, Tony Rickardssons bira, fast från Knivsta istället för Avesta.

Jag är lite mer internationell idag, så jag har letat mig iväg till några lagom-vinrankor i Frankrike:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/chateau-pineraie-285...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Malecon Rareproof 18y till vänster och Foursquare Shibboleth till höger.

Två helt magiska rom, men tyvärr för plånboken är Shibboleth än bättre.
🥰

https://i.imgur.com/4BPPSwZ.jpg

Ser gott ut

Vart har du fått tag på Foursquare ? malecon låg ju på "bara" 750 på bolaget men Foursquare gick ej o finna
---------------

Kvällens brygd

Permalänk
Medlem

Får kontra @Otori med en annan smarrig rom

(Håller för övrigt 20-åriga Malecon Rare Proof '96 som en klockren 5:a, så får nog tro att den 18-åriga också är trevlig)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myhybris:

Ser gott ut

Vart har du fått tag på Foursquare ? malecon låg ju på "bara" 750 på bolaget men Foursquare gick ej o finna
---------------

Kvällens brygd

https://i.imgur.com/pAfOwio.jpeg

Vilken skumkrona!

Shibboleth är riktigt svår att få tag på, beställde från Drinkology.de i onsdags och fick levererans idag.
https://en.drinkology.de/rum/5698/foursquare-rum-shibboleth-1...

Köpte som sagt i blindo efter enbart lovord och hyllningar. Otroligt god, men det finns många rom som är mer prisvärda.

Permalänk
Inaktiv

Ikväll blev det en barley wine som datorbyggaröl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Får kontra @Otori med en annan smarrig rom

(Håller för övrigt 20-åriga Malecon Rare Proof '96 som en klockren 5:a, så får nog tro att den 18-åriga också är trevlig)

Har aldrig smakat någon Brugal, är den fin?

Föredrar faktiskt den 18-åriga 98’an före 20-åringen, tyckte bättre om både dofter och smak från den yngre. Så pass att jag köpte två flaskor till av den 😊

Har decimerat romhyllan ordentligt senaste veckorna och bara sparat det jag verkligen tycker om att dricka rent eller föredrar till cocktail.

Permalänk
Medlem

Står på kylning as we speak.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

@Otori Jaså? Jag har även haft en flaska 13-årig, men den var ganska långt ifrån 20-åringen, men det är klart att man tappar lite fruktighet med lång lagring

Brugal överlag är rätt mediokert enligt mig, men Leyenda är fantastiskt. Till och med bättre än deras exklusiva Siglo de Oro i min mening

Ser att du också har en flaska Sister Isles? Vad är det för någon och vad tycker du om den? Jag har en av deras vanliga "Whine barrel reserva" och den duger knappt ens att blanda drinkar med, så den står mest och samlar damm... Men kanske skulle ge den ett försök till

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@Otori Jaså? Jag har även haft en flaska 13-årig, men den var ganska långt ifrån 20-åringen, men det är klart att man tappar lite fruktighet med lång lagring

Brugal överlag är rätt mediokert enligt mig, men Leyenda är fantastiskt. Till och med bättre än deras exklusiva Siglo de Oro i min mening

Ser att du också har en flaska Sister Isles? Vad är det för någon och vad tycker du om den? Jag har en av deras vanliga "Whine barrel reserva" och den duger knappt ens att blanda drinkar med, så den står mest och samlar damm... Men kanske skulle ge den ett försök till

Lät intressant med Leyendan, hittade du den inom EU?

Denna Sisters Isles är en 15 åring som är långt bättre än de vanliga. Men det var en limiterad utgåva som såldes förra året och går nog inte att få tag på.

Annars är Kaniche en jag gillar och som alltid vill ha hemma, hamnade lite i skymundan i bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Lät intressant med Leyendan, hittade du den inom EU?

Denna Sisters Isles är en 15 åring som är långt bättre än de vanliga. Men det var en limiterad utgåva som såldes förra året och går nog inte att få tag på.

Annars är Kaniche en jag gillar och som alltid vill ha hemma, hamnade lite i skymundan i bilden.

Leyendan är svår att få tag på på den här sidan Atlanten. Jag snodde de sista flaskorna de hade på Excellencerhum i somras. Kaniché XO har jag köpt ett par gånger förr och den är också trevlig ja

Men du fick mig sugen på lite panamansk rom, så ikväll korkar vi upp den här godingen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Leyendan är svår att få tag på på den här sidan Atlanten. Jag snodde de sista flaskorna de hade på Excellencerhum i somras. Kaniché XO har jag köpt ett par gånger förr och den är också trevlig ja

Men du fick mig sugen på lite panamansk rom, så ikväll korkar vi upp den här godingen

Hur är den Panaman? Var inte mycket info om den i RumX-appen.

Såg att du också bor i Stockholm, har du varit på Cane Rum Society?
Om inte så kan jag varmt rekommendera ett besök!
https://www.canerumsociety.com/

Permalänk
Medlem

Har spenderat en vecka på Korsika och lyckades fota två lite mer exotiska öl.

Lättdrucken med bra beska.

Trappist-stuk. Väldigt angenäm.

Permalänk
Medlem

Ville prova en ny rom som funnits i det ordinarie sortimentet sedan den 1/6. Så det blev en:
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/flor-de-cana-33401...

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Lagunitas Maximus är trevlig, men tycker den tappade ganska mycket när de gjorde om den till Colossal nyligen så den blev starkare: nu är det lite för tydlig alkoholsmak på den. Förut var den väldigt balanserad och trevlig trots 8 nånting procent!

Skrivet av rumplantation:

Ville prova en ny rom som funnits i det ordinarie sortimentet sedan den 1/6. Så det blev en:
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/flor-de-cana-33401...
https://i.imgur.com/qYYTIbc.jpg

Hur smakade den?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hur smakade den?

Den funkar. Smaken är dock inget som sticker ut i jämförelse med annan rom jag druckit i den här prisklassen. Man skulle egentligen ta små prov av alla sorter man provat i den här prisklassen, på samma gång. Så vore det nog enklare att försöka hitta en favorit.

Hittills så är min favorit brandyn St Remy. Med tanke på smaken och det billiga priset.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lagunitas Maximus är trevlig, men tycker den tappade ganska mycket när de gjorde om den till Colossal nyligen så den blev starkare: nu är det lite för tydlig alkoholsmak på den. Förut var den väldigt balanserad och trevlig trots 8 nånting procent!

Så här i efterhand så kan jag hålla med dig lite, även om den inte direkt smakar sprit. Kanske kommer köpa vanliga Lagunitas i fortsättningen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Så här i efterhand så kan jag hålla med dig lite, även om den inte direkt smakar sprit. Kanske kommer köpa vanliga Lagunitas i fortsättningen.

Tänker du på den som bara heter IPA?
Den tycker jag är helt OK men lite intetsägande istället så köper den rätt sällan

Håller med den inte smakar sprit rakt av liksom, men den har en tydligare alkoholton som för mig pajar den fina balans den hade innan!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hyllipa på burk. Troligtvis en av de bästa WC jag druckit och bättre än flaska som jag minns det. Helt OK pris också.