SweClockers återupptar nyhetsbrevet

Permalänk
Melding Plague

SweClockers återupptar nyhetsbrevet

Efter ett omfattande tekniskt arbete återlanserar SweClockers sitt nyhetsbrev, där vi samlar den senaste veckans guldkorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det var på tiden!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Äntligen! Torsdagskvällarna räddade \o/

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Av ren nyfikenhet har ni någon data/statistik (som ni kan dela med er av) på hur många som läser era nyhetsbrev/klickar på länkar i nyhetsbrevet?
För mej personligen känns nyhetsbrev förlegat, typ som en flashback till något som användes för 15år sen.

Permalänk
Musikälskare

Skoj!

Bara det inte blir för mycket jobb för er

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

En summering av de mest intressanta nyheterna för veckan är inte fel men jag är inte intresserad av att få det till min mail. Lägger ni upp summeringen på någon sida här på sweclockers?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av sʍǝɔןoɔʞǝɹs:

Av ren nyfikenhet har ni någon data/statistik (som ni kan dela med er av) på hur många som läser era nyhetsbrev/klickar på länkar i nyhetsbrevet?
För mej personligen känns nyhetsbrev förlegat, typ som en flashback till något som användes för 15år sen.

Det finns och vi skulle inte lagt resurser på det om det inte fanns en tillräckligt stor grund att stå på. Utan att bli för specifik är det flera tusen som läser varje och när de väl tagit det steget klickar de ofta på åtminstone en artikel i brevet. Det som är bra nu är också att jag kan skapa varje brev på nolltid, innan var det måååånga rader HTML-kod och manuell handpåläggning för precis allt. Det uppmuntrade knappast till att göra det där lilla extra.

Jag förstår att många tänker så om nyhetsbrev, men de har fått en nyrenässans på senare år. Däremot har önskemålen skiftat från trötta autogenererade listor till att folk vill ha mer kurerat och guldkornen serverat för sig. De som vill få en överblick över vad som händer utan att för den sakens skull behöva följa en webbplats/tidning dagligdags.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Lasrod:

En summering av de mest intressanta nyheterna för veckan är inte fel men jag är inte intresserad av att få det till min mail. Lägger ni upp summeringen på någon sida här på sweclockers?

Vi gör mer eller mindre det i och med våra nyhetsquizar som går ut på söndagar. De summerar tio av veckans stora nyheter:
https://www.sweclockers.com/artikel/32650-nyhetsquiz-vecka-34...

Visserligen bara i länkform. Men antar du tänker mer i krönika-stil? Ingen dum idé!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kanske något om vad som kommer nästa vecka, typ lanseringar och events (mässor, tillverkare, apple...)

Permalänk

Då får man Hårdvarunyheter direkt i din inkorg, ser fram emot det

Visa signatur

🧔🏻 ⚙️Fractal Design Meshify C TG white ⚙️Asus ROG Strix B550-E Gaming ⚙️Zotac GeForce RTX 3060 AMP White Edition ⚙️Acer Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz (2x27") ⚙️Amd Ryzen 9 5900X ⚙️Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD ⚙️HyperX Fury RGB DDR4 32GB (2x16GB) ⚙️Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD ⚙️Western Digital EX 14TB HDD ⚙️Cooler Master Hyper 212 ⚙️Cooler Master Sickleflow 120mm ARGB 5st ⚙️Corsair TX650M PSU ⚙️Canon i-Sensys MF643CDW ⚙️Logi C920s PRO HD ⚙️Logi G915 Tactile ⚙️Logi G703 ⚙️Logi G PowerPlay ⚙️Win 11 installerad.

Permalänk
Medlem

Prenumererar på er RSS-feed, så inget för mig. Dock kul för de som är mer "sällan-konsumenter" av era nyheter. Får en del nyhetsbrev från sajter jag läser då och då, och då lusläser jag mejlen.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Det finns och vi skulle inte lagt resurser på det om det inte fanns en tillräckligt stor grund att stå på. Utan att bli för specifik är det flera tusen som läser varje och när de väl tagit det steget klickar de ofta på åtminstone en artikel i brevet. Det som är bra nu är också att jag kan skapa varje brev på nolltid, innan var det måååånga rader HTML-kod och manuell handpåläggning för precis allt. Det uppmuntrade knappast till att göra det där lilla extra.

Jag förstår att många tänker så om nyhetsbrev, men de har fått en nyrenässans på senare år. Däremot har önskemålen skiftat från trötta autogenererade listor till att folk vill ha mer kurerat och guldkornen serverat för sig. De som vill få en överblick över vad som händer utan att för den sakens skull behöva följa en webbplats/tidning dagligdags.

Tack för ett så utförligt och bra svar Jacob, jag tog förgivet att det var ett nyhetsbrev av den gamla sorten vilket som du säger oftast bara var en lista med länkar och lite inlagda annonser mellan varje länk/artikel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sʍǝɔןoɔʞǝɹs:

Av ren nyfikenhet har ni någon data/statistik (som ni kan dela med er av) på hur många som läser era nyhetsbrev/klickar på länkar i nyhetsbrevet?
För mej personligen känns nyhetsbrev förlegat, typ som en flashback till något som användes för 15år sen.

Nyhetsbrev är ju hetare än någonsin så din bild stämmer verkligen inte överens med verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Nyhetsbrev är ju hetare än någonsin så din bild stämmer verkligen inte överens med verkligheten.

Apsis, is that you?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Apsis, is that you?

Jag förstår inte vad du menar men kolla t.ex. https://www.digitalnewsreport.org/survey/2020/the-resurgence-...

Permalänk
Medlem

Jag har nog aldrig läst ett nyhetsbrev och tycker de är förlegat skräp i inkorgen som bara ger merjobb. Så länge det är avstängt by default så får ni göra som ni vill.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Nyhetsbrev känns lite förlegat när RSS finns.
Man "hänger" ändå på sweclockers varje dag..

Tycker maillådor svämmar över av påtvingande nyhetsutskick, som man försöker avregistrera sig ifrån. Ser dock ut som att denna var frivillig enligt inställnignar, vilket uppskattas!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@UndaC: kanske trycka in lite intern-humor i nyhetsbrevet bara för de som läser den kanalen. Lite speciellt för de som väljer att delta. Så kan ni hinta om det i andra kanaler och de som vet fattar, men ingen annan

Permalänk
Medlem

Från vilken adress kan dessa nyhetsbrev komma?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Från vilken adress kan dessa nyhetsbrev komma?

Det jag fick var från

webmaster@sweclockers.com