Helt tokigt mycket kablar från modulära nätaggregat (Perfekt för dig som vill sleeva eget!)

Permalänk
Medlem

Helt tokigt mycket kablar från modulära nätaggregat (Perfekt för dig som vill sleeva eget!)

Har en helt galet stor drös med kablar som kommer i från modulära nätaggregat. Jag kommer inte gå igenom högen och leta efter specifika kablar. Allt är blandat och säljs som en och samma vara. Det är kablar från Corsair, BeQuiet!, Cooler Master, SeaSonic och mer. Allt är i fint och helt skick.

Det här är den våta drömmen för dig som ska sleeva egna aggregat eller kablar i övrigt. Kan inte ens räkna hur många kontaktdon och meter kabel det är i den här högen - men det är MYCKET!! Cirka 5KG kablar.

Bara vikten i koppar lär vara värt en del här. Men tar emot bud så får vi se om det finns något intresse för allt. Bud börjar på 300:-

Jag avgör vem som vinner budgivningen och när. Allt kan skickas, eller hämtas i Oskarshamn.

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Budar 300
Vad tusan kostar frakten för detta paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Budar 300
Vad tusan kostar frakten för detta paket?

200kr med postnord. Skickade 8.3 kg häromdagen för 199kr

Permalänk
Medlem

Tänker att det är värt att slänga in denna PSA ifall någon som inte har koll blir sugen på att testa på något nytt.

TLDW:
Änden av nätaggregatskablar som går in i dina komponenter är standardiserad, men änden som går in i (kommer från) själva nätaggregatet är inte det. Det här kan i vissa fall resultera i att strömmen går genom fel pins till dina komponenter. I värsta fall går komponenterna och/eller nätagget självt direkt sönder när man använder kablar från en tillverkare av nätagg med ett nätagg från en annan tillverkare, eller i allra värsta fall börjar dem eller nätaggregatet brinna.

Det kan också gå utan problem, men man bör inte chansa. Kolla strömmen på din kabel, annars blir datorn riskabel.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Budar 300
Vad tusan kostar frakten för detta paket?

Bud noterat! Borde bli 199:- med Posten. Kan säkert få iväg det för 149:- om jag tar bort några småkablar.

Skrivet av Sam:

[...]Kolla strömmen på din kabel, annars blir datorn riskabel.[...]

Detta stämmer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

340 + frakt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

355 + frakt

Permalänk
Medlem

356:- +f :P:P

Permalänk
Medlem

357 + frakt

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om köparen av dessa kablar är intresserad av att sälja en 24-pin kabel till Corsair nätagg så är jag spekulant, har tappat bort min 24-pin kabel vilket gör 860W nätagget obrukbart... :/

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Kör på 500:- plus billigaste frakten.. typ Schenker eller DHL om det går. 🙂 Fick just två 1000w modulära utan några kablar till.. så vinner jag auktionen har jag två bra nätagg för typ 500+150.. 🙂

Permalänk
Medlem

Sålt till Darun79

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.

Visa signatur