Ständig rabatt stående inslag i Nord VPN:s tveksamma marknadsföring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

NordVPN har inga rabatter till lojala kunder. Ett 3 års (numera 2 år) kampanjpris övergår till 1 år normalpris.

Vilket gör ovpn så attraktivt. Man kan förlänga med hjälp av deras kampanjer även som befintlig kund.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem att slänga på ett 2-års kampanjpris på min 3-års nordvpn subscription strax innan den löpte ut.

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på denna artikel när jag skulle avsluta min auto renewal hos NordVPN, man behövde klicka 3 ggr på "avsluta" och "behåll-knappen" var highlightad varje gång. Sedan behöva man dessutom bekräfta en fjärde gång i ett mail. Jag avråder alla att undvika detta företag.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim-21K:

Att driva VPN servrar kostar. Om en VPN är gratis så är det - om inte alltid - du som är produkten.
Så om "privacy" är din grej skulle jag inte rekommendera företag som kör med gratis vpn´s.
Läs gärna mer om ämnet.
Var på din vakt gentemot många "vpn review" hemsidor där ute, många är "köpta".

Själv kör jag med Mullvad och har gjort länge nu och är helnöjd.
Funderat på att testa OVPN enbart för streaming-möjligheterna men gillar inte att jag måste signa upp för ett år för att få ett likvärdigt pris som för Mullvad. Sen nämnde ju någon tidigare i denna tråd att OVPN haft och fortfarande har problem med amerikanska Netflix och det gör ju inte saken bättre.

Det här. Men balansera det med att vara vaksam då det finns mycket legitim kritik mot diverse VPN leverantörer.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Kom att tänka på denna artikel när jag skulle avsluta min auto renewal hos NordVPN, man behövde klicka 3 ggr på "avsluta" och "behåll-knappen" var highlightad varje gång. Sedan behöva man dessutom bekräfta en fjärde gång i ett mail. Jag avråder alla att undvika detta företag.

Du menar att du råder alla att undvika dem eller avråder alla för att ha att göra med dem?
För som du skrev nu blev det att avråda från att undvika 😛

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Du menar att du råder alla att undvika dem eller avråder alla för att ha att göra med dem?
För som du skrev nu blev det att avråda från att undvika 😛

Haha såg det nu, menar givetvis "håll er borta!"

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2