Balanserad kabel till Hifiman Sundara

Permalänk
Medlem

Balanserad kabel till Hifiman Sundara

Jag letar efter en balanserad 4.4mm kabel som jag kan använda till mina Sundaras, Använder dem med en ifi zen dac v2. Har kollat på flera alternativ men alla är från usa, inte så sugen på att betala massa moms och tull för en kabel. Tänkte ifall någon har koll på om det finns en bra kabel som skickas inom eu eller Sverige. Såg också att amazon har denna men läste lite reviews och den verkar vara väldigt styv.

Permalänk
Medlem

Sitter i samma båt, tittat lite på Forzas kablar som ser fina ut. Dock sticker det snabbt iväg i pris.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Satan vad dyrt det va. Hur rättfärdigar man för sig själv att det är rimligt att köpa en kabel för 2k.. det är ju nästan lika mycket som själva hörlurarna liksom haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ialasadi:

Jag letar efter en balanserad 4.4mm kabel som jag kan använda till mina Sundaras, Använder dem med en ifi zen dac v2. Har kollat på flera alternativ men alla är från usa, inte så sugen på att betala massa moms och tull för en kabel. Tänkte ifall någon har koll på om det finns en bra kabel som skickas inom eu eller Sverige. Såg också att amazon har denna men läste lite reviews och den verkar vara väldigt styv.

Jag köpte den här till mina Sundara för ett par månader sen: https://www.amazon.se/gp/product/B08L33999M/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Verkar vara samma (min är dock 2.5mm).

Den är styv men det är inget som stör mig. Är nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ialasadi:

Satan vad dyrt det va. Hur rättfärdigar man för sig själv att det är rimligt att köpa en kabel för 2k.. det är ju nästan lika mycket som själva hörlurarna liksom haha

Lite därför jag sitter kvar med orginalkabeln fortfarande

Men jag tycker det låter som ganska rimliga priser för en handgjord kabel.
Säkert 5-600kr i material, en timma eller två att tillverka sen lite audiofil-skatt på det.

Kina-kabeln på Amazon sparar in på materialet och gissningsvis ännu mer på arbetskraften.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Lite därför jag sitter kvar med orginalkabeln fortfarande

Men jag tycker det låter som ganska rimliga priser för en handgjord kabel.
Säkert 5-600kr i material, en timma eller två att tillverka sen lite audiofil-skatt på det.

Kina-kabeln på Amazon sparar in på materialet och gissningsvis ännu mer på arbetskraften.

jo mycket möjligt att det kostar en mycket att göra kabeln men det är ändå jävla svårt att lägga så mycket pengar på en sladd tycker jag haha. går ju att köpa handgjorda paracords till möss för mycket mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ialasadi:

jo mycket möjligt att det kostar en mycket att göra kabeln men det är ändå jävla svårt att lägga så mycket pengar på en sladd tycker jag haha. går ju att köpa handgjorda paracords till möss för mycket mindre

Usb kabel och paracord kostar ju dock nästan gratis till skillnad från forzas kablar och kontakter

Men en review säger denna kabeln passar Sundara, vet inget om kvalitén dock:
https://www.amazon.de/-/en/Symmetrical-Beyerdynamic-Generatio...